[C#] valide xml genereren met schema

Pagina: 1
Acties:

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met migratie van een front office applicatie, die informatie naar verschillende back office systemen moet sturen. Dit gebeurt mbv xml documenten.
Elk back office systeem heeft een eigen interface, en levert mij een xsd aan.
Ik heb reeds bestaande (en dus geldige) xml documenten, zoals die gestuurd wordt naar de back office systemen.

Nu heb ik weinig ervaring met dit soort xml technieken. Ik heb een aantal tutorials doorlopen om iig te weten wat het technisch allemaal inhoudt, maar ik wil ook graag weten of ik het op de manier gebruik zoals het bedoeld is.....

Ik dacht er zelf aan om gewoon het reeds bestaande document na te bouwen, door handmatig de nodes te vullen. In dit geval weet ik zeker dat het document valideert (nu wordt de xml met scripting letterlijk weggeschreven).
Ik weet niet of er een mooiere/makkelijkere methode is om vanuit het perspectief van het schema te werken. Als ik het schema aan een dataset koppel, zal ik toch handmatig de velden moeten koppelen aan de juiste waarde in de database (data is flink verspreid over tabellen/views). Dat lijkt me net zo veel moeite.... toch :?

[ik heb overigens nog geen inzicht in hoe die koppeling gelegd moet worden]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:56
Kan je niet gewoon het XSD in je dataset inlezen, dan je dataset opvullen, en dan je dataset wegschrijven als XML ?

https://fgheysels.github.io/

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
whoami schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:20:
Kan je niet gewoon het XSD in je dataset inlezen, dan je dataset opvullen, en dan je dataset wegschrijven als XML ?
Dat had ik overigens nog in de sp moeten vermelden: als ik de xsd inlees in een dataset, krijg ik de volgende foutmelding: "error loading xsd document into a dataset".

Afgezien van die foutmelding, dan is het dus de bedoeling dat ik alle relevante tabellen/views in de dataset laad?! het lijkt me alleen nog steeds best veel werk om de juiste informatie in de dataset te pompen. Hoe krijg ik alleen bijvoorbeeld specifieke records terug? (bijvoorbeeld één van de 10 klanten, of één optie uit een configuratie tabel).....
nu wordt alle informatie ter beschikking gesteld door properties van entities...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:56
Krijg je niet meer informatie omtrent die fout ?

En om op je andere vraag te antwoorden: je bent toch niet verplicht om bv alle klanten je dataset in te laden ? Je kan toch perfect een dataset hebben met maar één klant in ?

https://fgheysels.github.io/

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
whoami schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:02:
Krijg je niet meer informatie omtrent die fout ?
"The designer encountered the following error while loading this xsd document into a dataset: the same table (Phone) cannot be the child table in two nested relations."
whoami schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:02:
En om op je andere vraag te antwoorden: je bent toch niet verplicht om bv alle klanten je dataset in te laden ? Je kan toch perfect een dataset hebben met maar één klant in ?
Nee, dat snap ik. Maar het is toch niet een elegante oplossing? Het is denk ik minstens zo veel werk als het document zelf opstellen... ik moet dan zorgen dat ik alle juiste data in de dataset krijg, terwijl ik nu alles via entities reeds kan benaderen.

(ik heb de indruk dat het dus wel een mogelijke oplossing is, alleen wat minder toepasbaar in mijn situatie)