Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Motor] CMR250 startprobs

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 09:57
Mijn pa heeft een honda rebel CMR250 nog iets..

Deze wilt sinds eergister ineens niet meer electrisch starten, als je hem aanduwt start ie na 2 stappen, dus dat is het probleem niet.

Het probleem was dachten wij in eerste instantie het startrelais, zodra je op de startknop drukt staat deze als een gek te ratelen.

Wij een nieuwe gehaald (a 65 euro), en precies hetzelfde.

Daarna maar de kap van de startmotor afgehaald, maar deze is gewoon vrij rond te draaien en voelt in geen geval stroef aan.

Iemand toevallig enig idee waar het probleem zou kunnen zitten?

Dat dat relais zo staat te klapperen deed mij eerst denken aan wisselspanning, maar dat kan natuurlijk niet met een accu.

Kan het een kortsluiting ergens zijn oid?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Al gekeken of de bougie vonkt als je elektrisch probeert te starten? (let even op wat je doet, beetje pijnlijk als je een stoot krijgt)

(of de bougies als het er meerdere zijn :) )

Te voor de hand liggend: staat ie in z'n vrij :+

[ Voor 29% gewijzigd door pagani op 03-04-2006 15:41 ]

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik denk dat je op www.motor-forum.nl een betere kans op een bruikbaar antwoord krijgt!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het de startrelais welke tikt of de startmotor?
Is het tikken of ratelen eigenlijk? Hoe zit het met de spanning? Je moet 10V hebben voor de onsteking.

Ik denk dat het gewoon de accu is die te weinig levert mits het de startrelais is welke niet bekrachtigd blijft.

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 03-04-2006 15:53 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• LiquidSmoke
Het is echt het startrelais wat ratelt, de accu is gewoon goed opgeladen (nagekeken!) en de bougie vonkt goed lijkt me, want als je hem aanduwt kun je er gewoon mee rijden :)

• Chevy454
  • Niet online
LiquidSmoke schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:51:
Het is echt het startrelais wat ratelt, de accu is gewoon goed opgeladen (nagekeken!) en de bougie vonkt goed lijkt me, want als je hem aanduwt kun je er gewoon mee rijden :)
Als het de startelais is welke ratelt dan betekent het dat die niet bekrachtigd blijft. Ik zou toch toch maar de spanning opnemen wanneer je start. Dat de batterij goed opgeladen is zegt weinig (tenzij je een goede degelijke lader hebt zoals een Optimate want die kan de staat van de batterij bepalen)

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 03-04-2006 15:53 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• LiquidSmoke
Ah oke, ik zat eerst aan kortsluiting te denken, omdat ie terugklapt, maar we zullen eens een andere accu proberen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:27

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Op zeker een andere accu. Opgeladen zal ie nog wel worden, maar als de motor een tijdje stilgestaan heeft en er geen druppellader op de accu gestaan heeft holt de capaciteit achteruit. De capaciteit meet je dus niet gewoon met een voltmetertje. Even langs de dealer, die hebben wel zon ding.

Wise enough to play the fool

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Vervang de koolborstels eens.

• Chevy454
  • Niet online
Zijn de koolborstels in eerste plaats wel los te verkrijgen bij zulke startmotoren? Het is geen logge autostartmotor.

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 03-04-2006 21:38 ]

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Chevy454 schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:37:
[...]

Zijn de koolborstels in eerste plaats wel los te verkrijgen bij zulke startmotoren? Het is geen logge autostartmotor.
Ik heb ze zelfs wel eens van m'n brommer vervangen. Dus dat moet geen punt wezen.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-11 18:19

Steffie

Opaque

SG >> TF:V

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Kan ook zijn dat de startmotor (als gevolg van zwakke accu) niet genoeg op snelheid komt, waardoor de tandwielen niet in elkaar grijpen.
Van bijvoorbeeld de Yamaha virago is dit een zwak punt bij de vroegere startmotoren. Je hoort dan wel een hoop gegil en geratel maar de cilinders zelf gaan niet draaien. Die fiets (virago 700) kan je overigens niet aanduwen helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door DopdeDouwer op 03-04-2006 22:07 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik zet ook in op de accu. Heb dit zelf diverse malen meegemaakt (helaas) het relais gaat dan idd klapperen en er gebeurt verder niets. Pak eens een paar startkabels en hang die op een auto accu en start dan nog maar eens. wedden dat ie het doet :)

• 4x2
  • Laatst online: 14:39

4x2

lộn xộn quá

Kunnen ook de koolborstels zijn, heeft ie een idioot hoge spanning/stroom nodig om uberhaupt iets te doen en lijkt het alsof je accu leeg is.
Had het zelf met mn GSX, starthulp dr op en heel af en toe maakte die een halve omwenteling.
Koolborstels zijn meestal wel los te krijgen.

Mocht het nu toch de accu blijken te zijn, meet je laadspanning eens als ie loopt.
Multimeter op de accupolen zetten, motor starten en kijken hoeveel volt dr op je multimeter komt te staan.
Ergens tussen de 13,2 en 14,5V moet het liggen.
DopdeDouwer schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:59:
Die fiets (virago 700) kan je overigens niet aanduwen helaas.
Alles is aan te duwen (naja, mits de accu niet plat ligt, zeker bij een injectiefiets).
Niet altijd in je eentje, dat niet.

leeg

• LiquidSmoke
Roflol, was idd de accu;

Mijn vader had hem maar 3 uurtjes aan de lader gehad :X

Startkabels erop, broem, lopen :D

Koolborstels zijn wel te vervangen, maar dan zou het startrelais wss ook niet zo ratelen, of wel?

Nieuw startrelais mochten we terugbrengen, wa best duur ding.

Probleem was dus dat het relais wel aantrok, maar door de hoeveelheid stroom die die startmotor zuipt viel ie weer af, en kwam zo in een lus :P

• 4x2
  • Laatst online: 14:39

4x2

lộn xộn quá

LiquidSmoke schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:13:
Koolborstels zijn wel te vervangen, maar dan zou het startrelais wss ook niet zo ratelen, of wel?

Probleem was dus dat het relais wel aantrok, maar door de hoeveelheid stroom die die startmotor zuipt viel ie weer af, en kwam zo in een lus :P
Kan wel, als die koolborstels dus versleten zijn is er een gigantische stroom nodig die niet te leveren is (hij moet dan een vonk trekken zoals een bougie zeg maar, maar dan op 12V).

leeg

Pagina: 1