Toon posts:

Past moederbord m-ATX in ATX behuizing?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is of een m-ATX moederboord in een ATX behuizing past?

Ik heb in de FAQ gekeken, maar daar vind ik niks over m-ATX.
Ik heb de zoekfunctie hier gebruikt, maar die deed het even niet dus daar kon ik niks mee.
Ik heb verder nog even gegoogled, daaruit kon ik ik op maken dat m-ATX kleiner is dan ATX (niet voor niks mini-ATX). En dat een ATX moederboord dus niet in een m-ATX kast past.
Dan weet ik dus nog steeds niet of het andersom wel kan.

Ik hoop dat deze TS aan de eisen voldoet :)

Alvast bedankt.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 07:50
Ja, dat kan.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hangt een beetje van de kast af of de gaatjes daarvoor erin zitten...
Meestal wel tegenwoordig, dus het zou moeten gaan...
Anders moet je even op de site van de fabrikant kijken van de kast...
Daar staat het wel op of het kan of niet...

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 08:20
m-ATX staat voor mini ATX. Dus m-ATX is kleiner dan ATX, dus logisch daarop voortberedenerend zal het dus niet onwaarschijnlijk zijn dat een m-ATX bord in een ATX kast past :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, dat was alles wat ik moest weten :P . Van mij mag de topic meteen dicht....

Verwijderd

-krekel- schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:23:
m-ATX staat voor mini ATX. Dus m-ATX is kleiner dan ATX, dus logisch daarop voortberedenerend zal het dus niet onwaarschijnlijk zijn dat een m-ATX bord in een ATX kast past :)
Tja, ik vind dat dus helemaal niet logisch zoals jij het zegt.
Maar het kan wel.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:39
mATX staat voor Micro ATX ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik zelf ook al bedacht, leek me inderdaad wel logisch. Maar het is dan stom als het toch niet kan. Dan zit je daar met een verkeerde kast 8)7 . Dus ik heb liever zekerheid. (Antwoorden van Tweakers vind ik bewijzen :9 )

Verwijderd

Het past wel.
De vraag is over er gaten in de mobo tray zitten voor de onderste rij schroeven.
Een m-atx bordje is eigenlijk even groot als een atx bord behalve dat hij dan korter is.
Bij de eene kast kan je alleen de 2 bovenste rijen schroeven gebruiken en bij een andere kast kan je e alle drie rijen gebruiken.
Edit: typo en m-atx was toch micro-atx.
Je schrijft eigenlijk de Griekse Mu (voor degene die geen Grieks kunnen, dat is de griekse M) alleen ik geloof niet dat er hier veel mensen zijn die dat kunnen schrijven met hun tobo (zonder met instellingen te veranderen en dat soort dingen).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 15:29 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:39
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:27:
Het past wel.
De vraag is over er gaten in de mobo tray zitten voor de onderste rij schroeven.
Een m-atx bordje is eigenlijk even groot als een atx bord behalve dat hij dan korter is.
Bij de eene kast kan je alleen de 2 bovenste rijen schroeven gebruiken en bij een andere kast kan je e alle drie rijen gebruiken.
Edit: typo en m-atx was toch micro-atx.
Je schrijft eigenlijk de Griekse Mu (voor degene die geen Grieks kunnen, dat is de griekse M) alleen ik geloof niet dat er hier veel mensen zijn die dat kunnen schrijven met hun tobo (zonder met instellingen te veranderen en dat soort dingen).
µATX ;)

Verwijderd

Topicstarter
O @ iedereen :P. Het is een mATX moederboord, (is dat zeker wel mini ATX en m-ATX is micro ATX??)
ik ga er van uit dat hij dan nog steeds past.

Verwijderd

Het is hetzelfde maar "mini" atx bestaat niet, micro atx wel.
Het past in iedere kast die ook atx ondersteunt alleen er is niet altijd zeker of je de onderste rij gaten voor de schroeven kan gebruiken (bij mijn CoolerMaster Stacker 810 kan je bijvoorbeeld niet de onderste rij gebruiken).
Pagina: 1