Advies, digitaal opnemen, all-in-one apparaat?

Pagina: 1
Acties:

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Beste lezer,

Ik zit met het volgende als min of meer leek zijnde op Televisieapparatuurgebied.

Momenteel neem ik programma's op via een analoog kabelsignaal dat komt vanuit de videorecorder (VHS). Ik heb begrepen dat als ik deze videorecorder om zou ruilen voor een harddiskrecorder (of dvd-recorder) dit in principe goed zou werken.

So far so good :) Maar wat nou als ik overstap op bijvoorbeeld op het kijken via Canal+ of (het aanstaande) Wanadoo IPTV? Van wat ik ervan heb begrepen heb ik dan sowiezo een decoder met tuner nodig. En om iets op te kunnen nemen naar de harddiskrecorder zou ik dan handmatig het programmanummer op de tuner moeten zetten.

Dit lijkt me niet handig en daarom is mijn vraag aan jullie of er een apparaat bestaat waarmee ik zowel nu, als ook in de toekomst makkelijk programma's kan blijven opnemen. Dus een universele decoder+tuner+harddiskrecorder zeg maar ;)

Bedankt voor de adviezen alvast en voor de moeite!

• objectief2
*kick* :) Waar het mij vooral om gaat is of ik een harddiscrecorder die ik nu aanschaf na invoering van digitale tv ook nog gemakkelijk kan gebruiken zonder de decoder in te stellen etc? Iemand mss?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:57

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je hebt natuurlijk wel al digitale decoders met ingebouwde Hard Disc Recorder... voor KPN/Digitenne zijn ze al leverbaar, en voor kabel voor zover ik weet niet...

Home Assistant Configuratie V&A

• objectief2
BiG-GuY schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:42:
Je hebt natuurlijk wel al digitale decoders met ingebouwde Hard Disc Recorder... voor KPN/Digitenne zijn ze al leverbaar, en voor kabel voor zover ik weet niet...
Oke bedankt. Daar ging het me namelijk om en ik vind het zonde om nu iets te kopen wat ik over drie maanden niet meer simpel kan gebruiken zonder omwegen qua instellen enzo :)