Logitech X230 kapot?

Pagina: 1
Acties:

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
Hallo,

Niet echt hoogstaande HIFI of audio, maar toch:
Ik heb sinds vandaag een logitech X230 (2.1) setje, maar het valt me op dat 1 van de 2 speakertjes de hoge tonen mist. Als je met de balans speelt hoor je bijvoorbeeld de hi-hat achtige dingen niet door het linker speakertje, en wel door de rechter. De linker klinkt dus als een telefoon, zonder de hoge scherpe tonen en details.
Als je de balans gewoon op center hebt merk je er niet zo veel van.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/5028.jpg

Nou heb ik geen flauw idee wat dat FDD2 precies inhoudt, maar ik heb zo'n gevoel dat het weer een extra stukje (goedkoop uitgevoerde) techniek is dat kapot kan. Zou dat hier het geval zijn?

PS.
Terugsturen, terwijl je de originele verpakking net weggegooid hebt, zou dat nog gaan :X

[ Voor 10% gewijzigd door SiliconError op 03-04-2006 15:07 ]

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Hij is kapot of er is een constructiefout geweest (en niet zo'n kleine ook).

Bij de Ligitech X-230 is het namelijk zo dat er in de satteliet boxen één driver zorgt voor de middentonen terwijl de andere driver zorgt voor de hoge tonen. Kennelijk mist die laatste bij jou linkerbox. Ik zou hem terugsturen.
Ik weet niet waar je hem hebt gekocht, maar volgens mij kan het gewoon: terugsturen zonder originele verpakking.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

grapjassen zijn dat zeg bij logitech. Wat jij zegt verklaart exact het bovenstaande plaatje. Het is gewoon een 1.5 weg systeem, waar een driver full range speelt, en de andere maar tot halverwegen. Hierdoor heb je inderdaad minder last van interferentieverschijnselen tussen de twee drivers. Dat ze dat toevallig FDD2 noemen is mooie marketing. Niks nieuws onder de zon ;)

Wat echter vreemd is dat je links/rechts verschillende dingen hoort. Dat zou niet moeten kunnen eigenlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door voodooless op 03-04-2006 15:18 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
Goed. Dan probeer ik 'm wel terug te sturen. Het moet wel werken natuurlijk.
Bedankt! :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:28

BHQ

Er is ook zat muziek waarbij bijv. hihats links gepanned zijn he ;)

Probeer eens de kanalen van dat nummer te verwisselen. Anders is het een brak solderinkje gok ik.

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
Ik heb met een Channel Mixer voor winamp al zitten spelen met het omwisselen van de kanalen. Verder heb ik het in mono stand geprobeerd, en met heel veel verschillende muziek.

Het zal idd wel een brak draadje ofzo zijn. Jammer dat ze totaal dichtgelijmd zitten.
Pagina: 1