Toon posts:

Problemen met kabel door netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie mij helpen? Ik moet een netwerk bouwen met 2 of 3 computers. Hoe zorg ik ervoor dat ik geen problemen krijg met de kabelmaatschappij (@home) als ik de internetverbinding deel? Ik hoorde dat er proggies zijn om data terug te sturen ofzo waardoor hij geen 2e kompjuter 'ziet'? }:O

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Gewoon 1 PC inrichten als Gateway/Proxy, dus die pc geeft alle data door naar de andere en naar het internet. Het lijkt dan net of veroorzaakt die ene pc al het verkeer.

edit: en natuurlijk niet te veel verkeer veroorzaken ;)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dan het beste werken?? Gewoon UTP netwerkje met crosscables (en evt Hub bij meerdere compu's) ??

Kan de gateway/proxy softwarematig worden ingericht?

:Z Volgens mij loop ik achter :z

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56
Ja, dat kan met programma's als WinRouteLite en WinroutePro.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

1 PC (server) met 2 netwerkkaarten (1 voor naar de kabel modem en 1 voor naar de hub).
Andere PC's (clients) allemaal op de HUB aansluiten. Geen cross-kabels nodig.

Op die server zet je dan Sygate (of Winroute) en dan kun je het internet delen voor de clients.

Wat er dan gewoon gebeurt is dat Sygate ervoor zorgt dat al het verkeer van de ene netwerkkaart naar de andere gaat. Voor het internet (dus ook voor @home) lijkt het dan net of die ene PC (de server dus) al het verkeer veroorzaakt. Snap ie?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt !! Mijn pa en mijn broer willen dat ik bij hun thuis er ook eentje aanleg >:) Dankzij de uitgebreide uitleg op je 'site' gaat het me helemaal lukken...nu alleen zorgen dat er geen vervelende mensen enzo in kunnen |:(
Pagina: 1