Toon posts:

HD-gegevens nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met mijn Maxtor DiamondMax Plus 9 harde schijf. Ik ben zo dom geweest om deze schijf eraan te laten zitten, terwijl ik een andere harde schijf probeerde te flashen.. stom stom. Hij is nu geflashed met de firmare voor de Maxtor DiamondMax 10 ("BANC1B70").
De harde schijf wordt nergens meer herkend, niet in de BIOS of in hulpprogramma's. Ook niet met het flashprogramma...
Nou kon iemand die ik ken de harde schijf wel maken (werkt bij zo'n bedrijf), alleen dit werd volgens mij een duur grapje.. Heeft iemand nog een oplossing, zodat ik zelf nog wat gegevens eraf kan halen?

Alvast bedankt voor de reacties! _/-\o_

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je zou zeggen dat het tegenovergestelde dan ook mogelijk moet zijn:
Twee schijven aan je pc en ze beide met de 9 firmware flashen. Het kan ook zijn dat je dan twee kapotte harde schijven over houdt :D

Of zoek iemand met dezelfde DiamondMax 9 harde schijf en flash deze terwijl jouw harde schijf ook aan de kabel hangt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie! :)
Euhm.. ik weet niet of dat terugflashen gaat werken.. hij wordt namelijk helemaal niet herkend, ook niet door het flashprogramma

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Identieke schijf opzoeken, printplaat overzetten.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-02 09:13
Probeer dan eens (op eigen risico) een DiamopndMax 9 schijf bijna te gaan flashen en op het moment dat je ook daadwerkelijk op OK wil drukken, de harde schijf om te wisselen met je oude.

Dit wil namelijk bij BIOS'sen nog wel eens werken.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
Is de printplaat overzetten erg moeilijk?? En kan ik de printplaat v/d andere harde schijf daarna evt. ook weer terugplaatsen, of ben ik die dan sowiezo kwijt? (Ik hoef namelijk alleen maar wat bestandjes er vanaf te halen.. verder mag die HD wat mij betreft de prullebak in)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 15:45 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:42:
Is de printplaat overzetten erg moeilijk??
Als je dat al moet vragen: ja, dat is best wel moeilijk. Daarom is het alleen al redelijk duur. (tijd = geld) + dat je dan eingenlljk een printplaat meot vinden van een diamondmax 9 die identiek is (aangezine er heel veel verschillende diamond max 9 zijn denk ik een moeilijke opdracht.
En kan ik de printplaat v/d andere harde schijf daarna evt. ook weer terugplaatsen, of ben ik die dan sowiezo kwijt?
Ja, dat kan wel. Echter de kans dat je door 2x de printplaat om te zetten iets sloopt is wel aanwezig.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank u allen voor de reacties,
Ik zal eens kijken wat ik er mee ga doen..
Pagina: 1