Toon posts:

[XP] Bootdrive heet geen C: maar I:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb een compaq presario 1637 met een schijfgrootte van 200 GB.
Ik heb een vraagje. Ik heb gisteren Windows XP Home Edition verwijdert. Hierna heb ik Windows XP Proffessional geinstalleerd. Maar nu ziet hij, als ik de partities maak, maar 130 Gb van de 200gb. Dit heb ik zo gelaten, en ben gewoon verder gegaan met de installatie. Toen xp prof was geinstalleerd, zag hij mijn harde schijf (normaal C;) nu als I: . Ik kon deze niet wijzigen bij schijfbeheer. Nu is mijn vraag waarom hij mijn c schijf als I; ziet. Is windows xp home niet goed verwijderd? Want ik ben ook zomaar 70 GB kwijt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

niet toevallig een cardreader, usb stick, ext hdd eraan gehad bij het installeren? dan willen er nog wel eens driveletters opschuiven (zo heb ik nu E: als eerste hdd onder win2k).
Dat is iig niet iets om je zorgen over te gaan maken, want het werkt toch gewoon zonder problemen.

De reden dat je maar 130GB ziet is waarschijnlijk dat je nog met XP werkt waar niet de juiste SP inzit.
zie daarvoor: OM FAQ / Beleid

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-03 16:21

Haan

dotnetter

Voor het 130 GB verhaal, zie faq: OM FAQ / Beleid

En wat betreft de schijfletter, ik denk dat je iets niet helemaal goed hebt gedaan bij het installeren van XP prof.. Je kan bij het begin van de installatie aangeven op welke partitie je je installatie wilt hebben, waarschijnlijk is het daar mis gegaan. Je kan nu niet zomaar meer veranderen naar ben ik bang.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Als het een voorgeïnstalleerd systeem is, gebruikt HP/Compaq een 'hidden' partitie waar een image van je installatie op staat. Deze kan je bereiken door tijdens het opstarten op F10 te drukken. Mocht je deze permanent willen verwijderen, dan kan je dit doen door in het configuratiescherm 'systeembeheer' 'computermanagement' 'schijfbeheer' te kiezen. Daar kan je 'm definitief wegmieteren

Geen Ping, wel Pong

Verwijderd

Topicstarter
nee, geen usb stick of cardreader eraan. Toen ik met de installatie van Xp begon, moest ik een aantal partities aanmaken. Deze letters waren I,J en K. Terwijl de letters standaart C, D en E zijn. Opzich is het geen probleem dat de letters anders zijn, maar ik kan nu geen drivers installeren. Ik krijg een foutmelding dat hij de c schijf niet kan vinden. Ik kan ook niet de letters wijzigen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En als je de driver handmatig installeerd in plaats van de (blijkbaar) brakke meegeleverde installer? Opzich maakt het geen drol uit of je nu wel of geen C partitie hebt :)

[ Voor 27% gewijzigd door kamerplant op 03-04-2006 15:27 ]

🌞🍃

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:32
waaarvan moet je de driver installeren? Er zijn vast wel andere versies te vinden daarvan...

edit: wat staat er bij C: dan in Deze computer? Installeer SP2 voor de resterende 70Gb, zie hierboven voor verdere links

[ Voor 41% gewijzigd door maarud op 03-04-2006 15:35 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

wael,

Ik ga eens even je topic titel aanpassen - ' geen c schijf' zegt wel heel weinig over je vraag en de Windows versie ontbreekt nogal :)

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Het is gelukt. Ik heb gewoon opniew xp prof geinstalleerd. Tijdens de installatie gaf hij aan dat windows was beschadigd. Ik heb voor herstellen gekozen. Toen hij klaar was, bleek dat ik nog steeds de schijven i, j en k had. Ik heb vervolgens de hele installatie opnieuw gedaan. Nu zag ik direct bij parties schijf c, d en e. Dus alle is weer goed. Bedank voor jullie hulp!!!! _/-\o_
Pagina: 1