@Home authentication, hoe precies?

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10-2025

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Ik ben tijdelijk bij mijn moeder gaan wonen, zij heeft @home met goedkoopste internet oplossing, nou boeit mij dat niet en verder werkt het gewoon prima.
Nou heb ik mijn PC hier ook neer gekwakt en zou ik erg graag van internet gebruik willen maken, dus ik doe het volgende:

Ik zorg dat mijn 3Com netwerkkaart hetzelfde MAC adres heeft als de netwerkkaart in de PC van mijn ma. Dit is simpel aan te passen in de configuratie van de 3Com netwerkkaart. Ik hang vervolgens mijn UTP kabel aan het modem. Hij heeft verbinding, maar krijgt geen IP toegekent via DHCP. Schijnbaar kan @home dus meerdere gegevens achterhalen behalve het MAC adres, of ze gebruiken totaal andere methodes om de verbinding te activeren.

Wie helpt mij verder? Hoe kan ik mijn netwerkkaart zo goed mogelijk de netwerkkaart uit de computer van mijn ma laten faken? Of zie ik nog iets over het hoofd.

Ik heb namelijk geen zin om @home op te bellen om mijn netwerkkaart te activeren, dan zou ik elke keer opnieuw moeten bellen als mijn moeder de pc even nodig heeft. (en die gebruikt ze bijna nooit). Dus om het simpel te houden wilde ik het bij 'omswitchen' van de netwerkkabel houden, maar dan moet internet wel op bijde pc's functioneren.

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
heeft @Home ook niet een vaste computernaam?
hebben ze misschien een vaste dns? Heb ik bij een server die beheerd wordt doot PAT in tilburg, ik moet op het werkstation het ip van der server instellen als dns anders kan ik niet aanmelden

[ Voor 69% gewijzigd door 2bmws op 03-04-2006 14:39 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:34
@home haalt je computernaam op ;) Probeer eens de computernaam van je moeder aan te nemen. Waarschijnlijk iets in de vorm van cp-123456... en dan hoef je je mac adres geeneens te spoofen :) that's it

Edit: great minds think alike ;)

[ Voor 10% gewijzigd door F-Tim op 03-04-2006 14:37 ]

Wanna play?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@home werkt met een DHCP hostname die je in Windows opgeeft als computernaam in je netwerkinstellingen. MAC adres klonen is nergens voor nodig.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

De computernaam moet hetzelfde zijn op beide systemen, dat is iets als CP-123456

[ Voor 0% gewijzigd door Nvidiot op 03-04-2006 14:38 . Reden: spuit 12... :'( ]

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Netwerk= @home
verder heb je een computernaam nodig CCxxxxx of CPxxxxx
Mac adress clonen is niet nodig

<edit> ik ben spuit 11,12 enb 13 geloof ik </edit>

[ Voor 21% gewijzigd door sjolmers op 03-04-2006 14:38 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Computernaam van je moeders pc overnemen is een CC nummer

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Hmm, je zou wel eens gelijk kunnen hebben, ik ga het gelijk proberen. Ben niet zo thuis met die providers, heb altijd in een groot studenten netwerk gezeten in een flat :)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
sjolmers schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:38:
Netwerk= @home
verder heb je een computernaam nodig CCxxxxx of CPxxxxx
Mac adress clonen is niet nodig

<edit> ik ben spuit 11,12 enb 13 geloof ik </edit>
netwerk hoeft niet meer @home of mshome ofzo te zijn, dit maakt geen donder uit :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Jullie hebben helemaal gelijk lui, stom dat ik daar overheen heb gekeken. Ik gelijk helemaal moeilijk doen met MAC adres enzo. |:(

TNX ! _/-\o_

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kunt voor 25 euro een router kopen en die het mac adres geven wat nu bij @home bekend staat. Maar dat kost geld terwijl jouw oplossing ook zou moeten werken. Bovendien schijnt dit niet te mogen van @home. Het nadeel is wel dat jij nu elke keer van kabel moet wisselen, dus 25 euro lijkt mij geen gekke investering.

Je kunt ook in de pc van je moeder een extra netwerkkaart stoppen en die pc als router laten fungeren (met internet sharing), maar dat kost energie en mag ook niet.

Om jouw manier toch te laten werken: Heb je eerst de pc van je moeder uitgezet voordat jij je kabel aan het modem hebt gehangen?

Edit: Jullie typen sneller :P.

[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 03-04-2006 14:44 ]

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Nou dat zal niet echt nodig zijn, mijn moeder gebruikt de pc toch vrijwel nooit. bijde kabels liggen er gewoon, ik heb net zelf eentje in elkaar geknepen. Puur kwestie van stekker eruit, andere erin. Geen enkel punt. En voor die 5 minuten dat mijn ma haar pc ff wil gebruiken vind ik dat niet zo'n probleem :) Daarvoor ga ik niet een router halen of extra server bouwen. het is ook niet de bedoeling dat haar pc de hele dag aan moet staan. Nee, dit is goed genoeg zo, het gaat maar om een half jaartje.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 16:33

Jimbolino

troep.com

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

wwillem schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:43:
Je kunt voor 25 euro een router kopen en die het mac adres geven wat nu bij @home bekend staat. Maar dat kost geld terwijl jouw oplossing ook zou moeten werken. Bovendien schijnt dit niet te mogen van @home.
Je mag van @home al tijden een netwerk hebben hoor, ze bieden er alleen geen support op (logisch).

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
IceStorm schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:44:
[...]

Je mag van @home al tijden een netwerk hebben hoor, ze bieden er alleen geen support op (logisch).
bieden ze ook niet als je meer dan 1 ip had :/

404 Signature not found

Pagina: 1