Toon posts:

Coating monitor laat los

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een vraag over de anti reflectielaag op monitoren.

Ik heb een Iiyama monitor die net iets ouder is dan 3 jaar, dus valt al buiten de garantie.
Nu is het zo dat de coating laag op het beeldscherm los laat, er zijn dus plekken waar deze er al helemaal vanaf is.

Nu wil ik eventueel de rest van de coating er ook af krijgen maar waarmee kan ik dat proberen?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:15:
Ik heb even een vraag over de anti reflectielaag op monitoren.

Ik heb een Iiyama monitor die net iets ouder is dan 3 jaar, dus valt al buiten de garantie.
Nu is het zo dat de coating laag op het beeldscherm los laat, er zijn dus plekken waar deze er al helemaal vanaf is.

Nu wil ik eventueel de rest van de coating er ook af krijgen maar waarmee kan ik dat proberen?
Meestal is de vraag waarmee je hem moet schoonmaken en welke middelen je daarvoor moet gebruiken, dus als je daar op zoekt kun je die middelen al schrappen.

Ik zou denken aan een middelmatig aggresief schoonmaak middel.

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07 17:28
Ik had er allemaal krassen in en heb met cillit bang het er zachtjes afgeschuurd met een sponsje. Beeld is nu echt knetterhelder!

Verwijderd

Is het beeld echt helder? Heb namelijk ook zo'n scherm maar ben bang om m te verneuken....

heb je geen doffe vegen?

Verwijderd

BANG! en het vuil is weg!!

hihih :+

ontopic: inderdaad kan het als je verkeerde schoonmaakmiddelen gebruikt voorkomen dat je vlekken krijgt of dat coating loslaat, lees het boekje er is op na

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:44:
ontopic: inderdaad kan het als je verkeerde schoonmaakmiddelen gebruikt voorkomen dat je vlekken krijgt of dat coating loslaat, lees het boekje er is op na
Zonder schoonmaakmiddelen verdwijnt de anti glare ook, kwestie van tijd.

BTW: zonder anti glare laag heb je er vrij weinig aan, of je moet altijd in het donker zitten ;)

Verwijderd

Met Sorbo Blue Wonder lukt het ook! Alle klote krassen weg!
Pagina: 1