@Home Draadloos routerpakket of iets anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-04 09:52
Voor mijn vader heb ik internet besteld, @home vrij goedkoop abonnementje. Maar nou hoor ik dat hij geen netwerk kabel kan trekken van het aansluitpunt tot zijn computer, dus moet het allemaal draadloos worden. Nou kun je bij @home een draadloos pakket bestellen voor 69 euro. Dit pakket bestaat uit:

Netgear WGR614V5 Wireless router
Netgear WG111 wireless usb adapter

Ik ben niet heel erg op de hoogte van wireless netwerken en dergelijke apparatuur en vraag me af of er misschien een goedkoper/beter alternatief is voor dit pakket. Of is dit gewoon een goede aanbieding voor 69 euro?

Graag advies!

Verwijderd

Pricewatch? Is wel een aardige deal hoor.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

idd pricewatch. normaal betaal je iig al rond de 60/70 euro voor alleen een router (54Mbps modelletje) en dan komt de wifi adapter voor de PC er nog bij.

Maargoed, persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van USB wifi apperatuur... persoonlijk zou ik voor een PCI insteekkaartje gaan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

NOFI maar gezien je startpost lijk je niet echt een prof. WIFI-USBdingen willen nogal eens een zekere mate van buggieness vertonen. Daarom zou ik net als ^ voor een PCI insteekkaartje gaan. Verder kan je even in de prichewatch kijken wat "binnen je budget" ligt en dan kijken op GoT of er veel problemen mee zijn.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

heb twee weken geleden zon @home paketteje met neatgear spulletjes geinstallerd en alles werkte prima. Ik zie geen reden om niet voor dat setje te gaan als je simpel draadloss wilt.

De standaard instellingen die @home al aanbrengt zorgen gelijk voor een beveiligd netwerk. Echt een setje voor dummies.

Ik had als eerste de USB adapter aangesloten en zag gelijk al dat in mijn straat 3 onbeveiligde wifi LANs waren waarop in zo kon gaan surfen.

Ik ze Go for it!
:)