Netwerkprobleempje 10/100mbit?

Pagina: 1
Acties:

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hallo dan,
Ik ben niet echt een netwerk-pro, dus vandaar deze plea for help.

- server (cel466) met 2 netwerkkaartenm eentje 10mbit 3com kaart zit aan utp-kabel (chello), andere 100mb realtek gaat (weer via utp) naar 10/100 (autoswitched) hub

- vanaf hub gaat 1 utp-kabel naar 1 client met een 10mbit realtek kaartje (afstand: 5 meter)

- vanaf hub gaat 1 utp-kabel naar andere client met een 100mbit realtek kaartje (afstand: 10 meter)

Probleem: alleen de client op 10mbit werkt. De leds op de hub branden zoals ze volgens mij zouden moeten, dus het "10-led" voor de ene client, de "100-led" voor de andere client. Als ik zowel de server (win2000) als de (nietwerkende) client met 100mbit kaarthandmatig vertel dat de kaart op 10mbit halfmode moet draaien gaat het prima.
Het verwisselen van kabels op de hub zelf maakt geen verschil.
Kortom: 100mbit is het probleem.

Weet een van jullie wat 't probleem kan zijn? (een oplossing zou helemaal top zijn) :)

Thnx for all help!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:54

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Dat probleem heb ik ook, heb het nu opgelost door een extra 10mbit kaartje in de server te gooien en daar de 10mbit client aan te hangen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Ah, da's alvast een idee. Dankje. Wel vreemd is, dat als ik de 10mbit client gewoon even vergeet (en dus uit de hub trek), het probleem blijft bestaan. Dus dan hoeft er niet geswitched te worden, alles (behalve het chello-netwerk) is dan 100mbit.