Toon posts:

[FreeBSD] smtp authenicatie met saslauthd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om postfix te vertellen dat elke gebruiker zich aan moet melden om mail te mogen versturen.
Dat is op zich geen probleem.
Postfix werkt en saslauthd praat netjes met de imap server om de gebruikersnaam en het wachtwoord te controleren.
Het probleem is dat de gebruikersnaam bij de imap server het e-mail adres van die persoon is.
Bij de smtp authenticatie hakt postfix of saslauthd alles achter de @ er af.. dus "blaat@domein.nl" wordt doorgegeven als "blaat".
Is iemand hier al een keer tegen hetzelfde probleem aangelopen en is er een oplossing voor ?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ik ben er zelf ook mee bezig geweest, volgens mij wordt in de config bestanden die situatie wel genoemd, met daarbij hoe je het zou kunnen oplossen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 04:28

Gerco

Professional Newbie

Daar is de "realm" voor. Alles achter de @ wordt door sasl de realm genoemd. Ik heb het volgende in mijn /etc/sasl2/smtpd.conf staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
pwcheck_method: auxprop
auxprop_plugin: sql
sql_engine: mysql
sql_hostnames: <dbhost>
sql_user: <dbusername>
sql_passwd: <dbpassword>
sql_database: <dbname>
sql_select: select clear from users where email = '%u@%r' and relay = 'y'
mech_list: plain login
pwcheck_method: saslauthd

Hier plak ik dus de user en realm weer aan elkaar met een @ ertussen om de row in de database op te zoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door Gerco op 03-04-2006 14:06 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!