MSN account gehacked?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marcvangend
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 11:37
Hoi
Mijn vrouw probeerde eerder vandaag met mij te chatten wat resulteerde in de volgende conversatie. Zij is 't' en normaliter ben ik 'm'... maar dit keer niet!
t says:
alles goed aan de andere kant van de lijn?
m says:
ik ben een ander welke op de pc werkt van de geadresseerde...
t says:
christine???
m says:
nee, iemand die je niet kent...
m says:
(niet onaardig bedoeld): liever geen prive berichten zenden
Ik was zelf offline (gebruik Trillian 3.1 basic overigens) op dat moment en de berichten van 't' zijn dus ergens anders afgeleverd. Heeft iemand een idee wat hier gebeurd kan zijn? Mijn eerste gedachten:
  • Iemand heeft ergens mijn MSN wachtwoord gekaapt (is inmiddels veranderd)
  • Mijn computer is gehacked (ad-aware en ZoneLabs+antivirus zeggen: alles OK)
  • Dit is een fout ergens bij Microsoft
Mijn vragen: Zijn er nog dingen waar ik op moet letten om dit te voorkomen? Is er een manier om in de MSN logs meer gegevens (bv. IP) van de mysterieuze 'm' te achterhalen? Ik ben benieuwd naar jullie tips / ideeën / suggesties. Thanks!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In 9 van de 10 gevallen als iemand zijn MSN account 'is gehacked', blijkt dat het MSN wachtwoord (of geheime vraag) ontzettend makkelijk viel te raden. De kans dit werd veroorzaak omdat Microsoft 'een foutje' heeft gemaakt is in dit geval vrij klein ;).

🌞🍃

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:52

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Datafeest schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:04:
In 9 van de 10 gevallen als iemand zijn MSN account 'is gehacked', blijkt dat het MSN wachtwoord (of geheime vraag) ontzettend makkelijk viel te raden. De kans dit werd veroorzaak omdat Microsoft 'een foutje' heeft gemaakt is in dit geval vrij klein ;).
Dus de vraag is: Was het password makkelijk te gokken?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tukk schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:05:
[...]

Dus de vraag is: Was het password makkelijk te gokken?
...of het antwoord op de geheime vraag was makkelijk te raden. Postcode, geb. datum, etc... :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
naam van huisdier :P
ben je niet gewoon ergens vergeten uit te loggen?

btw:
ik neem aan dat je je wachtwoord gewijzigd hebt?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:40

Thandor

SilverStreak

Prutz0r schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:09:
[...]

...of het antwoord op de geheime vraag was makkelijk te raden. Postcode, geb. datum, etc... :)
Als de geheime vraag kunt beantwoorden ben je toch verplicht om het wachtwoord te veranderen ?
Het lijkt mij toevallig als de 'dader' toevallig hetzelfde wachtwoord ingevoerd heeft. (Anders kon marcvangend ook niet inloggen)

Misschien dat marcvangend ergens een 'auto-login' heeft aangevinkt of dat iemand inderdaad het wachtwoord geraden heeft ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Had deze persoon niet gewoon een gast op bezoek die even achter de pc zat? Tenminste, dat lees ik er in.

• marcvangend
Skaah schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:15:
Had deze persoon niet gewoon een gast op bezoek die even achter de pc zat? Tenminste, dat lees ik er in.
Nee dat is het niet... ik zat wel achter mijn computer, ik was alleen 'offline' wat msn betreft.

Het wachtwoord was aan de makkelijke kant, dus het kan geraden zijn. Maar wat ik me dan afvraag: Waarom reageert deze goede gokker op deze manier? Wat probeert iemand te bereiken als hij inlogt op mijn naam om vervolgens, zodra iemand probeert te chatten, te zeggen dat hij op mijn computer werkt en dat ik er niet ben? Als 'ie geen privé berichten wil ontvangen van onbekenden, dan moet je toch gewoon niet inloggen als een ander?

Ik maak me niet echt zorgen over vervelende gevolgen of kwade bedoelingen. Het bijbehorende hotmail-account gebruik ik niet en iemand met serieuze plannen had natuurlijk als eerste het wachtwoord veranderd.

Maareh... niemand die weet of je het IP van een chatter kan achterhalen?

Verwijderd

Misschien ben je schizofreen? :+

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
lijkt me duidelijk dat je ergens anders op msn bent ingelogd geweest en het verkeerde vinkje aan/uit hebt gezet. blijkt ook wel uit de reactie van degene die per ongeluk onder jouw naam heeft ingelogd.
Heeft imho niets met een hack te maken

Verwijderd

Stond je pc niet ter reparatie bij een winkel? Ik heb ook vaak genoeg pc's gerepareerd welke automatisch inlogde op msn bij het opstarten van de pc. Krijg je opeens allemaal mensen op msn die vragen of je pc al klaar is :D

• FaceDown
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Kan best een foutje van microsoft zijn overigens. Ik had laatst een of andere canadees op m'n MSN zitten; nooit expliciet toegevoegd en hij mij ook niet. Hij showde effe wat foto's van z'n lekkere vriendin, en ik die van de mijne, en verder nooit meer gesproken. :P

Groetjes, FaceDown.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:23:
Stond je pc niet ter reparatie bij een winkel? Ik heb ook vaak genoeg pc's gerepareerd welke automatisch inlogde op msn bij het opstarten van de pc. Krijg je opeens allemaal mensen op msn die vragen of je pc al klaar is :D
Dit klinkt nog het meest logisch afgaande van de chatlog hierboven :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• marcvangend
Haha ik zal het eens aan mij vragen :/

Nee er was verder helemaal niets bijzonders met mijn computer; hij stand waar 'ie altijd staat, geen bezoekers o.i.d. En mijn dochtertje van anderhalf? Nee, die is wel slim, maar 'geadresseerde' kan ze echt nog niet foutloos typen. ;)

Het waarschijnlijkst is dan toch het achterblijven van een wachtwoord op een gedeelde computer. Dat zou dan een mac bij ons op school moeten zijn, waar ik een maand geleden voor het laatst op msn heb gezeten. Afijn. Het zij zo.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55

BHQ

Precies. Lek bij Microsoft kan het sowieso niet zijn, die hebben hun zaakjes wel op orde. Ergens ingelogd gebleven dus, of een -veel- te makkelijk password. Je geheime vraag kan ook beantwoord zijn (en is dan ook een slechte barriëre).

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:42

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:23:
offtopic:
Had ik ook, een PC van een klant ging ook op MSN vanzelf, en mijn baas had die in zijn lijst.
Hij zo: Huh, je hebt weer een PC? Hoe dat zo.. ?
* Hij kijkt om hoekje: MSN AFSLUITEN, AW_BOS! :)

Gewoon diegene blokkeren op MSN dan, en live in real-life om uitleg vragen. Had ik ook een keer dat een hele bovenstebeste aardige meid opeens erg pissed-off was...
Even naar haar toe gebeld met de vraag waarom ze zo apart op MSN reageerde. Zij wist van niks, en al snel bleek dat een vriendinnetje op haar MSN zet te 'spelen'..

[ Voor 26% gewijzigd door AW_Bos op 03-04-2006 19:28 ]

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• p0p0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 21:58
Yapser schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:52:
Precies. Lek bij Microsoft kan het sowieso niet zijn, die hebben hun zaakjes wel op orde. Ergens ingelogd gebleven dus, of een -veel- te makkelijk password. Je geheime vraag kan ook beantwoord zijn (en is dan ook een slechte barriëre).
foutje van microsoft kan het wel degelijk zijn natuurlijk, nooit geloven van 'dat zit allemaal wel goed'
ik heb onderhand zoveel vreemde dingen meegemaakt met dat rare msn, word natuurlijk pas een probleem als iemand wel echt iets verkeerd van plan is, maar dat geloof ik niet per se dat die er in 1x binnenkomen
(natuurlijk, met de nodige moeite is alles mogelijk)
maar, het lijkt iig wel meer op ergens een achtergelaten wachtwoord o.i.d.

Back by dope demand!

Pagina: 1