Ik heb mij het afgelopen weekeinde getrakteerd op een nieuwe htpc behuizing en wou graag over van mediaportal naar mce2005, omdat ik vond dat er voor mce wat meer leuke uitbreidingen beschikbaar waren. Afgelopen weekend was dus het weekend van de ommezwaai naar mce2005. Ben er jammer genoeg erg lang mee bezig geweest en heb er nog niet van kunnen genieten, omdat het niet werkt.
divx en xvid geeft een zeer schokkerig beeld en dan heb ik het alleen nog maar over media player.
Nu is mijn moederbord uitgerust met een via-chipset en begin een beetje bang te worden dat het daar wel eens aan zou kunnen liggen? (denk aan verleden met de vele verhalen over ivm de eerste usb adsl modems en via -chipset)
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
* mce2005 geinstalleerd met alle drivers die bij het moederbord waren geleverd
* nieuwste drivers van internet afgehaald en die geinstalleerd voor het moederbord- geen effect
* uiteraard heb ik de ati mce-drivers geinstalleerd.
* ffdshow geinstalleerd voor de mpeg 4 codec.
* ffdshow gedeinstalleerd en xvid/divx codec geinstalleerd
* voor mpeg 2 had ik windvd geinstalleerd en later nog de mpeg 2 codec van free-codecs.com gehaald.
Mijn specs
Intel s478 PIV 3.0 HT FSB800
512 Mb werkgeheugen
ATI 9200 64 Mb(weet het niet zeker kan ook 128 Mb zijn).
1 maxtor sata schijf en 1 maxtor ata schijf - mce staat op sata
Hauppauge MCE500(maar niet echt van belang voor deze vraag volgens mij).
moederbord: asrock p4vm800
Ik kan op got en op internet(zegge voornamelijk google) eigenlijk niks vinden over de combinatie via-chipset en mce2005 met evt problemen bij anderen.
Ik weet dat mijn videokaart wat aan de lage kant is voor mce, heb in mijn werkcomputer, waar ik amper spelletjes op speel ook een ati 9800pro klaar liggen.
Alleen hij geeft al schokkerig beeld in windows media player, waarin hij deze beelden altijd goed heeft weergegeven(dan praat ik over zelfde computer met XP home), dus ik zoek het in eerste instantie niet bij de videokaart.
divx en xvid geeft een zeer schokkerig beeld en dan heb ik het alleen nog maar over media player.
Nu is mijn moederbord uitgerust met een via-chipset en begin een beetje bang te worden dat het daar wel eens aan zou kunnen liggen? (denk aan verleden met de vele verhalen over ivm de eerste usb adsl modems en via -chipset)
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
* mce2005 geinstalleerd met alle drivers die bij het moederbord waren geleverd
* nieuwste drivers van internet afgehaald en die geinstalleerd voor het moederbord- geen effect
* uiteraard heb ik de ati mce-drivers geinstalleerd.
* ffdshow geinstalleerd voor de mpeg 4 codec.
* ffdshow gedeinstalleerd en xvid/divx codec geinstalleerd
* voor mpeg 2 had ik windvd geinstalleerd en later nog de mpeg 2 codec van free-codecs.com gehaald.
Mijn specs
Intel s478 PIV 3.0 HT FSB800
512 Mb werkgeheugen
ATI 9200 64 Mb(weet het niet zeker kan ook 128 Mb zijn).
1 maxtor sata schijf en 1 maxtor ata schijf - mce staat op sata
Hauppauge MCE500(maar niet echt van belang voor deze vraag volgens mij).
moederbord: asrock p4vm800
Ik kan op got en op internet(zegge voornamelijk google) eigenlijk niks vinden over de combinatie via-chipset en mce2005 met evt problemen bij anderen.
Ik weet dat mijn videokaart wat aan de lage kant is voor mce, heb in mijn werkcomputer, waar ik amper spelletjes op speel ook een ati 9800pro klaar liggen.
Alleen hij geeft al schokkerig beeld in windows media player, waarin hij deze beelden altijd goed heeft weergegeven(dan praat ik over zelfde computer met XP home), dus ik zoek het in eerste instantie niet bij de videokaart.
Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos