(ok, vage topictitel, maar goed) Ik heb een wanabe-server (600 Mhz PIII, 256MB Ram, 10GB hdd (master) 80GB hdd (slave)) en de installatie van windows xp draait op de 10GB hdd. Ik heb met behulp van de franse partition magic de 10 GB harde schijf gekopiëerd naar een neiwue partitie op de 80GB-schijf. Ik wil van die 10GB schijf af.
Het bios herkent de schijf als 14XXX MB (laatse cijfers weet ik niet meer).
1. Zou ik een soort van bootloader op cd kunnen branden zodat de pc van cd "boot", en vervolgens de 80GB schijf vindt, en daarvan Windows Server 2003 boot? (al geïnstalleerd in nieuwe partitie op 80 GB-schijf)
80GB schijf is opgedeeld in volgende partities:
C: 10299MB (Exacte kopie van de 10GB schijf)
D: 500XXMB (Plaats waar Windows Server 2003 komt/staat)
E: De rest, iets van 15000 MB, gewoon file storage.
2. Zou het kunnen dat de partitie waarvan ik wil booten gewoon binnen die 14XXXMB moet liggen? Want binnen windows XP (geboot vanaf 10GB hdd) wordt de 80GB schijf wél herkend (ook al doet het bios dat niet)
Het bios herkent de schijf als 14XXX MB (laatse cijfers weet ik niet meer).
1. Zou ik een soort van bootloader op cd kunnen branden zodat de pc van cd "boot", en vervolgens de 80GB schijf vindt, en daarvan Windows Server 2003 boot? (al geïnstalleerd in nieuwe partitie op 80 GB-schijf)
80GB schijf is opgedeeld in volgende partities:
C: 10299MB (Exacte kopie van de 10GB schijf)
D: 500XXMB (Plaats waar Windows Server 2003 komt/staat)
E: De rest, iets van 15000 MB, gewoon file storage.
2. Zou het kunnen dat de partitie waarvan ik wil booten gewoon binnen die 14XXXMB moet liggen? Want binnen windows XP (geboot vanaf 10GB hdd) wordt de 80GB schijf wél herkend (ook al doet het bios dat niet)
2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput