Toon posts:

[2000] Active directory uitlezen (win2k server)*

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik en opzoek naar een tool (liefst freeware) om de activedirectory uit te lezen. Het gaat met name om de rechten van de gebruikers, Groepen en Groupolicy's, security instellingen op mappen. Ik heb de search al gebruikt. Zo heb ik hyena gevonden, en cacls. Cacls vind ik onoverzichtelijk, hyena is beter maar is helaas niet gratis.

Het gaat me om een programma die de bovenstaande gegevens zo overzichtelijk mogelijk naar een bestand schrijft, die je dan bijvoorbeeld kunt verwerken in een verslag.

Kan iemand me in de goede richting sturen, andere programma's? een andere manier?
tips/suggesties van harte welkom

alvast bedankt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De zaken die je vraagt staan niet allemaal in AD - dus je zit denk ik sowieso fout te zoeken :) GPO's en groepen staan wel (gedeeltelijk) in je AD, maar ALCs op mappen staan dat niet :)

Voor GPO's kan je naar GPMC ([google=gpmc]) kijken - voor groepen kan je denk ik het beste zelf iets in elkaar zetten (bv. door middel van WMI + VBScripting), voor rechten op makken zou je eens kunnen kijken naar tooltjes van www.sysinternals.com ? :)