Toon posts:

[2003/XP] Schijfrechten toekennen dmv. GPO*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen!

Ik heb het volgend probleem:

Ik wil graag via GPO schrijfrechten toekennen aan een bepaalde directory in "C:\Program\Files".

Nu heb ik wel wat gelezen over software policies etc, maar daar kom ik niet echt verder mee. Ik kan allerlei registrykeys instellen met software policies, maar echt werken doet het niet.

Heeft iemand missschien een oplossing, een goed "HOW TO:" op de microsoft site o.i.d?

Tnx alvast!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 12:02 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-03 10:10

mutsje

Certified Prutser

GPMC (Group Policy Management Console) opstarten op windows server 2003 of je Windows XP workstation. (wel GPMC downloaden bij www.microsoft.com/downlaods btw) Open een bestaande of maak nieuwe policy aan. Daarna ga je naar.
Computer Configuration\Security Settings\File System. Hier kan je alles toevoegen wat je wilt op folder niveau.

[ Voor 8% gewijzigd door mutsje op 03-04-2006 11:42 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik heb geen flauw idee :P

Maar ik weet wel dat je via een Topic Report een titelwijziging kan aanvragen.
Klik maar op het handje linksboven. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:42:
Ik heb geen flauw idee :P

Maar ik weet wel dat je via een Topic Report een titelwijziging kan aanvragen.
Klik maar op het handje linksboven. :)
ah! tnx!

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:42:
GPMC (Group Policy Management Console) opstarten op windows server 2003 of je Windows XP workstation. (wel GPMC downloaden bij www.microsoft.com/downlaods btw) Open een bestaande of maak nieuwe policy aan. Daarna ga je naar.
Computer Configuration\Security Settings\File System. Hier kan je alles toevoegen wat je wilt op folder niveau.
Ok tnx, ik ga ff proberen!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel nog even aan - verder, vergeet in je topic niet even op te nemen wat je precies al geprobeerd en gedaan hebt want dat mis ik eigenlijk een beetje :)

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:42:
het werkt! :*)

GMPC gedownload, via Computer Configuration\Security Settings\File System %Program Files% ingesteld en GPO toegepast. Werkt uitstekend!

TNX! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 12:02 ]

Pagina: 1