Toon posts:

Ruis bij het afspelen van geluid via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn geluidskaart/ soundblaster. Een Creative 5.1 geluidskaart met een geluid 5.1setje( boxen). Tevens heb ik een draadloze internetverbinding.

Indien ik via internet geluid afspeel, neem ik in hoge mate storing (ruis) weer. Dit komt volgens mij door de draadloze wifi doggle die ik heb voor mijn internet verbinding.

Heeft iemand hier een oplossing voor, zonder draden aan te leggen.

Alvast bedankt, Kees

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:36:
Ik heb een probleem met mijn geluidskaart/ soundblaster. Een Creative 5.1 geluidskaart met een geluid 5.1setje( boxen). Tevens heb ik een draadloze internetverbinding.

Indien ik via internet geluid afspeel, neem ik in hoge mate storing (ruis) weer. Dit komt volgens mij door de draadloze wifi doggle die ik heb voor mijn internet verbinding.

Heeft iemand hier een oplossing voor, zonder draden aan te leggen.

Alvast bedankt, Kees
Je hebt dus geen ruis als je niet muziek luisterd via het internet? Dan zou het inderdaad kunnen liggen aan je wifi dongle. Heb je ook een mogelijkheid om je kast dichterbij je wifi router / acces point neer te zetten, of een andere dongle te gebruiken?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je replay.

Ik heb soms even goed ruis als muziek (cd ) zonder de doggle en internet beluister, maar dit is niet hinderlijk.
Nee, ik kan echt niet dichter bij mijn acces point gaan zitten, tenmiste dat wil ik niet.

Ik gebruik overigens een sagem doggle (wanadoo livebox) Ik weet niet of er een andere doggle die een betere ruisondrukking is?, als je het zo kan stellen.

Daaom zou meer in de richting willen zoeken naar een oplossing van mijn soundcard. Tenminste als het aan het mijn souncard ligt en het niet aan de boxen. Dat weet ik ook niet.... Verder heb het geluid van de line-in/out enz.. al eens uitgeschakeld, niets hielp.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mja, ruis onderdrukken gaat natuurlijk niet 1,2,3 door nieuwe drivers te installeren. Probeer het toch maar eens uit, misschien werkt het. Zou je de boxen eens kunnen uitschakelen en een koptelefoon kunnen proberen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over Audio horen in AV thuis, over Netwerken in NT
- een paar tikfouten zijn niet erg, maar om consequent "doggle"(dongle) te gebruiken duidt om een erg slordige omgang met termen. Dan is het ook niet gek dat je zelf niets gevonden hebt
- sowieso is het de bedoeling dat je zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je post. Daar is helaas niets van terug te lezen hier.
- "over internet" impliceert dat je server en client niet in dezelfde (W)LAN zitten, terwijl je beschrijving juist over WLAN gaat. Wees ook hier duidelijk wat je bedoelt

En dan inhoudelijk:
- hou ruis en kraak uit elkaar. Ruis is analoog, kan dus alleen ontstaan bij de bron of tussen DAC in de geluidskaart en de boxen. Kraak is digitaal en kan op alle tussenliggende onderdelen zitten.
- als het echt ruis is, kan het EMI zijn (storing van analoog, evt door het WiFi-signaal).

Kortom, er is nog veel dat je zelf kunt doen - en moet doen - voor je op GoT een topic opent. Kom je er niet uit, dan mag je dat wel doen, maar doe het dan wel op de juiste plek met eenduidige informatie en een beetje nauwkeurige terminalogie :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.