Toon posts:

PB laptop > kloksnelheid 1.88ghz terwijl dat 3.06 moet zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 560 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn vriendin heeft een Packard Bell Easynote H5310, het ding is de laatste tijd steeds vaker aan het hangen en ben dus maar eens gaan kijken of ik wat kon vinden.
Er zit een Intel Pentium M 3.06ghz in (nummer 532) wanneer ik hem opstart is de clocksnelheid 1.88ghz, nou dacht ik dat komt vast door Intel Speedstep, maar als ik dat uitschakel is er geen verschil. Als ik een stresstest doe komt hij ook niet hoger als 1.88ghz.
Heb Everest Home bekeken en daar staat bij gedeelte "overclock" dat de max. fsb multiplexer 24 is en de min. 14. Dus 14 x 133, dan kom je dus op ongeveer 1.88 dus dat klopt wel. Dus ga er van uit dat hij nu op 14x staat. Maar de fsb van de CPU is 533. Overigens staat er 65% overclockt achter! Dat kan toch helemaal niet als dat ding gewoon standaard is en er niks mee gedaan is verder?
Als je snel rekent kom je er dan uit dat wanneer daar 100% zou staan dat hij dan op 3.06ghz loopt.

Geheugen wat er in zit is DDR PC2700 dus de snelheid zou 333mhz moeten zijn maar is 133mhz, dat klopt dus ook niet want dat is volgensmij de snelheid van SDRAM.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd in de Bios, heb op Google en GoT gezocht maar word er niet veel wijzer van. Heb Speedstep uitgezet (hielp niet) en prime95 gedraaid. Ook heb ik Sisoftsandra en everest gebruikt om de waarden te vergelijken en die zijn bij beide programma's hetzelfde. Ook heb ik de BIOS geflasht

Heb vannochtend ook Packard Bell gebeld en die vertelde mij dat het normaal is dat hij op 1.88ghz loopt omdat een CPU nooit de snelheid haalt waar die voor verkocht word. Nou sorry maar volgensmij is dat echt grote onzin want ik heb zelf een Intel Pentium 4, 3.00ghz 2mb L2 HT en die loop toch echt op 3010.68mhz. Heeft hij me nou echt onzin vertelt? Of heeft hij wel een punt?
Lijk me dat hij maar wat loopt te lullen want toen ik wat onderbouwing vroeg werd het het gesprek snel afgekapt met de mededeling dat er nog meer mensen aan het wachten waren! Ook het punt van de geheugensnelheid wist hij geen antwoord op en vertelde me dat de programma's waarmee ik dat las het verkeerd hadden!

Ik hoop echt dat jullie hier iets meer van weten want ik kom er niet meer uit.

De specs zijn:
PB Easynote H5310
Intel Pentium 4 M, 3.06ghz (nummer 532)
Moederbord? geen idee kan ik nergens zien. wel de chipset dat is een SyS 648 (NB) en SyS 963L (SB)
Onboard Videokaart> FX Go 5100

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-02 21:59
Ik zou zeggen bel nog een keer en vraag naar iemand dat verstand van computers/laptops heeft ;)

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
http://support.packardbel...opic_02192&ppn=PB12V00105
Op systemen uit de serie EasyNote H5 lijkt de 3,2 GHz CPU te draaien op 1,8 GHz.
Bios update gaat wonderen doen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Hey, bedankt voor de reacties

Die Bios upgrade heb ik al gedaan naar versie 1.10 maakt geen verschil. Ga inderdaad nog een keer bellen, maar ben wel ernstig gaan twijfelen aan de vakkennis bij PB wanneer ze zulke onzin vertellen.

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Dat is wel heel erg laag van Packard Bell.. Ik heb ooit een PC van hun gehad.. NOOIT MEER!
Slechte service, ik had 2 jaar garantie, en na 1 jaar kapot.. 10x gebeld, maar het leek wel alsof ze deden dat alles normaal was, (zoals ze nu ook bij jou doen)..

Heb je toevallig nog je garantie?

Laurens

Verwijderd

Topicstarter
Ja ze heeft nog garantie voor 2 jaar, is net 1 jaar voorbij (extra lange garantie) maar ja als ze de fout niet erkennen kan ik volgensmij weinig met die garantie. Bel morgen weer en dan hoop ik iemand met verstand aan de telefoon te krijgen.

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Stuur een klachtbrief, op probeer nog een keer telefonisch contact op te nemen, en dreig ermee dat je anders contact opneemt met Kassa, wil wel eens helpen..

En waar heb je die laptop precies gekocht?

Verwijderd

Topicstarter
Bij de Dixons, vorig jaar Februari, dat is inderdaad wel een idee "dreigen met kassa" als ze niet wat behulpzamer worden morgen. Zijn ze inderdaad wel gevoelig voor :*)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 21:42

AzzKickah

06-CENSORED

lvrijn schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:58:
Stuur een klachtbrief, op probeer nog een keer telefonisch contact op te nemen, en dreig ermee dat je anders contact opneemt met Kassa, wil wel eens helpen..

Dreigen met Kassa is zoooo lame, daar trekt zo iemand zich echt geen ene ruk van aan hoor...

Je moet gewoon die laptop aanbieden ter reparatie onder garantie.
Daarbij bel je nog een keer naar die helpdesk, je vraagt ze het hemd van het lijf, laat je gewoon de grootste onzin aanpraten. Noteer zoveel mogelijk, met natuurlijk de voor en achternaam van degene die je 'geholpen' heeft.
Stuur daarna netjes een klachtenbrief naar het hoofdkantoor van Packard Bell Nederland. Vertel je ervaringen, vertel dat je als een kind wordt behandeld aan de telefoon.

Wedden dat jij die laptop helemaal super flex werkend weer terug krijgt? Misschien krijg je zelfs wel een nieuwe voor de geleden schade.

Blijf gewoon netjes en beleefd, maar laat je absoluut niet afschepen met kutsmoesjes. Wel volhouden!

Succes :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

lvrijn schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:58:

klachtenbrieven sturen zou ik niet aan beginnen (ook al is het een gratis antwoord nummer). Ze worden simpelweg niet beantwoord.

Beste manier waarop je het kunt spelen is via de winkel. Via de dealer krijg je vaak stukken meer voor elkaar. dreigen met kassa levert je niets op. Het enige geluk dat je dan moet hebben is dat je dealer mee wil werken.
Pagina: 1