[Wireless] Accespoint gebruiken en DHCP

Pagina: 1
Acties:

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 14:15
Hallo, ik heb al veel gezocht en loop er al een tijdje mee te ****, maar het wil niet echt lukken. Ik heb hier een Cisco Aironet 1200 staan. Deze moet als accesspoint dienen voor het bestaande netwerk. Nu krijgen sommige draadloze devices wel een ip adres toegewezen, maar sommige andere niet. Is hier een oplossing voor? Alle hulp wordt op prijs gesteld :)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Welke devices wel en welke niet?
Kunnen de devices die geen ip krijgen niet overweg met het signaal wat uitgezonden wordt?
Misschien een te hoge frequentie?
Dus a, b, g...

[ Voor 5% gewijzigd door ShellGhost op 03-04-2006 11:06 ]

• CR35
Als ik statisch configureer dan wel. Sommige palms wel, maar me psp en en een Ipaq weer niet.

Edit: Ik neem aan dat ie de DHCP server gewoon niet vindt.

[ Voor 26% gewijzigd door CR35 op 03-04-2006 11:08 ]

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik had ooit problemen toen ik perongeluk op de AP de DHCP-server aan had staan, terwijl er nog een andere DHCP-server in dezelfde range uit liep te delen. Toen kreeg ik ook rare problemen met soms wel, soms geen ip. Kan dat het niet zijn?

Permanent wintericon!

• CR35
Volgens mij staat er geen DHCP server enabled op de accesspoint. Ze wouden dat wel en ze dachten dat dat ook was gebeurt maar ik zie het nergens staan, ook niet in de configuratie file zowel als de default, als de non default.

Verwijderd

de devices die geen ip krijgen zie je die wel op de AP als zijnde associated? sommige netwerk kaarten communiceren niet goed met AP en zenden of ontvangen daardoor geen pakketten. kan zijn kwestie van driver upgrade.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Welke beveiliging gebruik je en kunnen alle devices daarmee overweg? Verder is de dubbele DHCP-server een goede om een keer naar te kijken.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• CR35
heb het al opgelost... hij doet het nu wel goed. Moet zeggen dat ik geen flauw id heb wat ik heb gedaan, gewoon opnieuw geconfigureerd met de settings die me zijn voorgegeven. Vorige configuratie had ik niet zelf gedaan. Maar in ieder geval nog erg bedankt voor de reacties :D.
Pagina: 1