Verwijderd
processor occupance gaat naarmate het model hoger wordt naar beneden, dus hoe duurder de printer hoe minder processor kracht het kost!
Ik heb de 970 en ben hier zeeeer tevreden over
suc6
Verwijderd
Alle inkt is veeeeeeeeeel te duur.
I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800
Koop Epson.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Verwijderd
Op woensdag 24 januari 2001 09:19 schreef igor het volgende:
......hogere resolutie.....
Zowel de 930, de 950 en de 970 hebben een resolutie van 2400x1200 en PhotoRet III, dus dat van die hogere resolutie bij de 970 is niet waar..
Verwijderd
Verschil met de 950 en 970 zat hem vooral in de inktvullingen. De 930 inktvullingen zitten standaard maar halfvol.
Dus welke je kiest hangt af van hoeveel je print. Als koppen lang niksen verstoppen ze, en daar heeft de 930 minder last van. Vandaar ook dat ik de 930 kocht, ik print zo af en toe een foto, wegenkaartje of CD hoesje, en dan staattie weer een maand stil ofzo.
het gaat er me vooral om dat ik de cd hoedjes die ik uitprint er goed uitzien(echt goed)Op woensdag 24 januari 2001 11:11 schreef Belgarion het volgende:
Verschil met de 950 en 970 zat hem vooral in de inktvullingen. De 930 inktvullingen zitten standaard maar halfvol.
maar uuuhh.. hoeveel kleurenpagina's zou je ongeveer kunnen uitprinten met de 930 inkvulling
en zijn er geen alternatieven voor inkt (dus geen hp inkt maar een ander merk inkt die goed is voor de hp 930(950-970)
Je hoeft me niet te geloven, maar loop gewoon eens naar de winkel en vraag echte fotoafdrukken van beide printers en vergelijk zelf.
Waarom denk je dat bij de meeste grafische ontwerpstudio's de Epson Stylus staat en totaal geen HP?

daar zit toch weinig verschil in vergeleken met de hp 970(ja 100,-)
maar hoelang doe je eigelijk met kleuren/zwarte inkt(pagina's)ongeveer dus
(weten jullie waar ik reviews/tests kan vinden van printers)
Verwijderd
precies,,epson rulesOp woensdag 24 januari 2001 12:38 schreef Crusader het volgende:
Als het je alleen om de fotokwaliteit gaat, neem dan een Epson Stylus Photo.
Je hoeft me niet te geloven, maar loop gewoon eens naar de winkel en vraag echte fotoafdrukken van beide printers en vergelijk zelf.
Waarom denk je dat bij de meeste grafische ontwerpstudio's de Epson Stylus staat en totaal geen HP?
Verwijderd
over die inkthoeveelheid: ik snap jullie niet helemaal, in de 930 kan dezelfde inkt als de 950...
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Omdat jij nou toevallig een nare ervaring met Epson hebt gehad, is dan meteen de stelling "Epson is dus klotespul" gerechtvaardigd?? Er zijn zat mensen die ook kutervaringen hebben gehad met HP. Ieder merk heeft zo z'n maandagochtenmodellen.Op woensdag 24 januari 2001 13:59 schreef zakaria het volgende:
sorry hoor maar ik heb een epson gehad en ik had soms de neiging om dat ding uit het raam te gooien:( ik mag wel geen verstand hebben van printers maar 1 ding weet ik wel zeker en dat is dat HP veeeeeeeeeeeeel beter is dan EPSON-troep!!! dus doe je portemonee recht aan en begin aan een HP
Een beetje objectiviteit is wel op z'n plaats.
Epson presteert op fotogebied nog altijd stukken beter dan HP.
Verwijderd
ja..!Op woensdag 24 januari 2001 15:29 schreef Ne0pHyt3 het volgende:
want hij had al gekozen voor HP, die overigens een meesterlijke printer is. Heb zelf de 970cxi.
maar zit er nou veel verschil in met de 950 vs 970 cxi behalve dat ie dubbelzijdig print
en oja wat is volgens jullie dan een goede Epson die beter is dan de hp 950/970
Nogmaals, ga niet af op mijn mening maar loop naar de winkel en vergelijk een fotoprint van de HP met de Epson en bepaal zelf. Ben benieuwd naar jouw mening.
Al weet ik wel wat dat is
6230200 Epson Stylus Color 480 229 (192,44)
6230210 Epson Stylus Color 580 239 (200,84)
6230240 Epson Stylus Color 680 329 (276,47)
6230310 Epson Stylus Color 880 479 (402,52)
6230320 Epson Stylus Color 900 629 (528,57)
6230330 Epson Stylus Color 980 829 (696,64)
6230340 Epson Stylus Color 1160 1075 (903,36)
6230350 Epson Stylus Color 1520 1445 (1214,29)
6230360 Epson Stylus Color 3000 3425 (2878,15)
6230370 Epson Stylus Photo 700 575 (483,19)
6230400 Epson Stylus Photo 870 599 (503,36)
6230420 Epson Stylus Photo EX 829 (696,64)
6230460 Epson Stylus Photo 1270 1195 (1004,20)
6240230 HP Deskjet 640C 245 (205,88)
6240300 HP Deskjet 840C 325 (273,11)
6240310 HP Deskjet 843C 385 (323,53)
6240320 HP Deskjet 880C 595 (500,00)
* 6240340 HP Deskjet 930C 465 (390,76)
* 6240360 HP Deskjet 950C 575 (483,19)
6240380 HP Deskjet 895Cxi 569 (478,15)
* 6240400 HP Deskjet 970Cxi 615 (516,81)
tussen die twijfel ik nog (wist je al maar ja)
van epson weet ik weinig af
iemand?
hehehe... kijk, en daarom kopen mensen HP.Op woensdag 24 januari 2001 16:39 schreef aftermath het volgende:
van epson weet ik weinig af
Gewoon omdat ze die naam veel horen en iedereen heeft een HP "dus dan zijn die printers automatisch heel goede printers"
Blij dat je verder durft te kijken
(okee okee ik hou er over op
hehehe...
- De printsnelheid van de drie printers is verschillend, de 930C is de langzaamste, de 970C is de snelste
- De 930C heeft een opklapbare papierlade, de andere twee niet
- De 970C heeft de duplexer standaard, de andere twee hebben de duplexer als optie
Verder zijn deze printers identiek, ze kunnen allemaal dezelfde drivers gebruiken, de printkwaliteit is gelijk en de inkt cartridges zijn gelijk.
De keus is aan jou.
jaaaa.....:?Op woensdag 24 januari 2001 17:10 schreef Crusader het volgende:
ik wil niet in herhaling vallen ofzo...
[..]
hehehe... kijk, en daarom kopen mensen HP.
Gewoon omdat ze die naam veel horen en iedereen heeft een HP "dus dan zijn die printers automatisch heel goede printers"
Blij dat je verder durft te kijken
(okee okee ik hou er over op)
hehehe...
verder ook nog iets op de vraag te vertellen?
Verwijderd
Epson is de absolute grafische topper, zijn ze altijd al geweest.
Verwijderd

is 't wat (dus beter dan een bv hp 970)
wel een groot lelijk ding vergeleken met de hp
Gewoon HP nemen, afdruk-kwaliteit van zo'n HP 9XX ding is gewoon GOED!
Verwijderd
ja dan wordt het toch een hp
de 950 of 970 cxi??
maar zit er bij die hp 970 cxi ook een betere kleuren afruk?
970
hp photoret III precision technology voor de beste afdruk op elk papier
• hp colorSmart III met hp smartfocus, automatic contrast enhancement, exacte kleurherkenning met CIECAM97, Intel MMX en SIMD en geoptimaliseerd voor Intel Pentium III
• zeer nauwkeurige automatische uitlijning met optische ultraviolet sensor
• Mogelijkheid tot afdrukken met 2400 dpi bij uitschakeling HP PhotoREt III
• Laserscherpe zwarte afdrukken door gepigmenteerde inkt
• Automatisch dubbelzijdig printen met bijgeleverde duplex module!
• Snelheid tot 12 pagina's per minuut!
• Papierlade voor 150 vel
• Zeer geluidsarm
• USB én parallelle poort
• Windows 3.1x, 95, 98, 2000, NT, Mac OS 8.1 en DOS
950
• hp photoret III
• 2400 dpi
• 11 ppm
• 100 vel papierlade
• 20 vel fotopapierlade
• laserscherpe pigmentzwarte afdrukken
• automatisch dubbelzijdig afdrukken met optionele duplexmodule
• zeer geluidsarm
• usb én parallelle poort
• Win 3.1x, 95/98/NT4.0/Mac OS 8.1 en hoger en DOS
Je hebt net als bij de 970 en 950 een max DPI van 1200 x 2400.
Die epson printers leveren een te hoog contrast waardoor de donkere vlakken snel zwart worden ,ook is de kleurenmenging minder goed dan bij de HP's.
Epson heeft bij de foto series 2 kleuren extra om dit (deels) tegen te gaan en om meer kleurtonen te maken.
Maar ze blijven minder goed bij de grijs en donkertinten.
Ook zit bij de Epson printers de kop in de printer ,deze kan je niet (eenvoudig en goedkoop) vervangen.
Hij is schoon te maken d.m.v. software ,maar dat werkt niet altijd even optimaal.
De kop kan je uit de printer halen ,hiervoor moet je een beetje een knutselaar zijn ,maar in sommige gevallen kan dan de kop beschidigt raken.
Met HP blijf je kwaliteit houden omdat wanneer je de patronen vervangt je de printerkop meevervangt ,het is misschien wat duurder ,maar HP verbruikt minder inkt en is op de lange termijn beter omdat danzij de verwisselbare kop alleen het binnenwerk nog kan slijten.
Dit binnenwerk zit solider in elkaar dan bij Epson.
Epson is meer een Low-Budget oplossing.
HP Photoret III werkt absoluut geweldig ,het maakt de foto's levendig.
De kleurenmenging van HP is mede hierdoor beter (en wel met 3 verschillende kleuren ,in plaats van 5(epson))
Tussen de 930 ,950 en 970 is het praktische verschil dat de laatste 2 sneller zijn met hires foto's/afdrukken en de 970 dubbelzijdig kan printen en een wat makkelijkere invoerlade heeft voor o.a. enveloppen etc.
Ik zou voor de 930 gaan ,niet duur ,zeer goede kwaliteit ,USB en Parallel en ideaal om veel mee uit te printen en hij gaat lang mee.
HP DeskJet 930C, 9ppm, 2400dpi, PAR/USB
Garantie 12 maanden
Prijs :F469.00
HP DeskJet 950C, 11ppm, 2400dpi, PAR/USB
Garantie :12 maanden
Prijs :F559.00
HP DeskJet 970Cxi, 12ppm Garantie :12 maanden
Prijs :F649.00
Bij Informatique Computers en Componenten
(Ehm.. daar werk ik dus op de verkoop afdeling)
Suc6 bij het maken van je beslissing.
-=@@D=-
-=@@D=- Macbook Pro 16"
maaruuhh ik zag op jullei site ook dit
HP 51645A Inktcartridge - Zwart 89.00
HP C6578D Inktcartridge - Kleur 99.00
HP C6578A Inktcartridge - Kleur 169.00
wat is het verschil tussen die 2 kleuren cartridge's(meer gevult of zo?)
Verwijderd
Jep, in de C6578A zit (uit m'n hoofd) 38 ml inkt, tegenover 19 ml. in de C6578DOp donderdag 25 januari 2001 11:48 schreef aftermath het volgende:
goede info:):):)
maaruuhh ik zag op jullei site ook dit
HP 51645A Inktcartridge - Zwart 89.00
HP C6578D Inktcartridge - Kleur 99.00
HP C6578A Inktcartridge - Kleur 169.00
wat is het verschil tussen die 2 kleuren cartridge's(meer gevult of zo?)
Verwijderd
Zeg nou zelf, dat is toch onzin. Zoals ik het zie zijn printerfabrikanten als Epson en HP zeer voorzichtig met het uitbrengen van dergelijk modellen (1 kleur per cardridge). Er wordt gewoon teveel geld verdiend aan cardridges. Je hebt tenslotte al een nieuwe nodig voordat hij echt leeg is.
Iemand suggesties welke goeie printer de kleuren appart heeft?
maargoed als je lekker te veel wil betalen voor je inkt en met een mindere kwaliteit genoegen neemt ga je voor hp simpel zat lekker met de kudde mee lopen,wil je goedkopere inkt en beter kwaliteit dan ga je voor epson zie iedere test in de bladen maar en zie wie er als beste uitkomt.
Verwijderd
Verwijderd
En bij epson blijf je powercleanen, omdat je koppen constant verstopt zijn...Op donderdag 25 januari 2001 12:41 schreef monterey het volgende:
nou een hp gaat toch echt ook retour en die heb je echt niet in een week terug dat kan je echt wel vergeten.
maargoed als je lekker te veel wil betalen voor je inkt en met een mindere kwaliteit genoegen neemt ga je voor hp simpel zat lekker met de kudde mee lopen,wil je goedkopere inkt en beter kwaliteit dan ga je voor epson zie iedere test in de bladen maar en zie wie er als beste uitkomt.
En die iets! betere kwaliteit weegt niet op tegen het veel langer meegaan van HP's
Loos zinnetje eigenlijk te dom om op in te gaan...Geen HP kopen, HP zuigt. Ik heb wel ervaring met HP, nou... dat wil je niet weten. Die krengen printen nooit, of ze printen kt.
de hp 930/50/90
of de Epson Stylus Color 900
of weet je nog een betere(niet meer dan 650,-)pricewatch
Verwijderd
Deze vraag kan ik niet beantwoorden, je moet gewoon van alle printers waar je interesse in hebt, bij de winkel vragen of ze ter plekke ff een afdruk willen maken. Dus geen fabrieksafdrukje die je van zo'n bloc kan afscheuren.Op donderdag 25 januari 2001 13:51 schreef aftermath het volgende:
ok laat ik de vraag zo stellen:
de hp 930/50/90
of de Epson Stylus Color 900
of weet je nog een betere(niet meer dan 650,-)http://tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=22
En als dat gebeurt is, kijken welke je t mooist vindt. Ik heb gekozen voor de hp 970cxi, omdat ik geen verstopte koppen wil, en omdat Epson maar IETS! mooier foto's kon afdrukken op speciaal fotopapier. HP kan op normaal papier ook best mooi foto's afdrukken, en bleef de Epson achter...Nogmaals, dat vind ik, maar dat kan per persoon verschillen.
Maar ik zou kiezen tussen de HP 930,950,970,990 of een Epson uit de stylus Photo serie, want die is volgens mij beter dan de Epson Color serie
Verwijderd
Ik weet niet hoe je daar bij komt. maar ik heb al een half jaar een 930 (goed printertje) en er zijn wel degelijk goedkopere alternatieven.Op woensdag 24 januari 2001 11:54 schreef aftermath het volgende:
[..]
en zijn er geen alternatieven voor inkt (dus geen hp inkt maar een ander merk inkt die goed is voor de hp 930(950-970)
Ik koop voor ongeveer 100,- 2 navulpakketen van zowel kleur en zwart.
Het merk kan ik even niet opkomen maar als je er in geintreseerd bent zal ik het wel eens opzoeken.
ben ik zeker wel geintreseerd in(Op donderdag 25 januari 2001 14:15 schreef Zodiac1966 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je daar bij komt. maar ik heb al een half jaar een 930 (goed printertje) en er zijn wel degelijk goedkopere alternatieven.
Ik koop voor ongeveer 100,- 2 navulpakketen van zowel kleur en zwart.
Het merk kan ik even niet opkomen maar als je er in geintreseerd bent zal ik het wel eens opzoeken.
maar wat bedoel je met dit?
ik zei dusIk weet niet hoe je daar bij komt
zijn er geen alternatieven voor inkt van de hp??
leuk zo'n printer maar ik moet natuurlijk ook een goede scanner erbij hebben
welk merk/type is goed van scanners(volgens mij hp of canon?)
en een beetje redelijk geprijsd
een beetje goede kost min 500,-:(
ik ga denk toch de hp 930 kopen!
weten jullie miscchien waar ik reviews van printers kan vinden??
volgens pc pro
hp 930
With two of HP's 900 series inkjet printers already tested and reviewed (see issue 61, p156 and issue 66, p161), it's fitting to round off with the final member of the trinity, the HP DeskJet 930C.
As the most junior member of the 900 series, the 930C plays a pivotal role in marking the transition from the lesser 840C to the more capable 950C. The 930C's chassis design takes a little inspiration from either side of the DeskJet range. A foldaway paper tray and the absence of a transparent lid differentiate it, but the simple three-button operation remains the same.
Apart from the cosmetic differences, it's the technology features that mark the DeskJet 930C out as a true 900 series unit. As was the case with its two superiors, the 930C possesses HP PhotoREt III, an important image-enhancement feature for improved photographic outputs. Each dot printed comprises 29 minuscule five-picolitre ink droplets. Ink placement is thermally fired through 408 colour nozzles at 18,000 drops per second. Allied to this is a 300-nozzle black print head, which is sufficient for 600dpi printing in a single pass for well-defined text characters.
SmartFocus and Automatic Contrast Enhancement (ACE) are core components of HP's latest ColorSmart III that's common to all of the 900 series units. SmartFocus is employed to sharpen both low- and high-resolution images, making small details clearer. ACE automatically adjusts the colour balance of an image and is particularly effective if lighting conditions are poor.
We installed the DeskJet 930C to the same Pentium II/266 test PC fitted with 64Mb of system memory. The process was much easier than it was with the 950C. The USB installation was quickly achieved, with no hiccups in Windows 98. HP claims OS support for Windows 2000 Professional too, but we were unable to get the printer recognised, and no software aids or specific drivers were supplied on the installation CD.
Initialisation of the DeskJet 930C is automatic, so don't be alarmed to see a blue light scanning back and forth on your first setup. This procedure dispenses with the requirement for manual alignment of the print heads to make things just that little bit more foolproof. The foldaway paper tray can hold up to 100 sheets of copy paper. When empty and out of use, simply flip it up to save some desk space. This is something that neither the 950C nor 970Cxi are able to do because they both have fixed paper trays.
New inkjet tests were recently started in issue 67 for the Labs group test. However, for the sake of consistency and fairness we've applied the same testing procedure to the DeskJet 930C as we did to the previous two HP DeskJets.
Starting off with the more performance-orientated 25-page text test at normal 600dpi quality, the DeskJet 930C completed this task in eight minutes, 26 seconds. This equates to 3ppm, which is a third of HP's quoted maximum of 9ppm that's likely achieved in draft mode with a subsequent drop in quality. A more telling representation is a brief comparison with the DeskJet 950C, which achieved 3.4ppm, and the DeskJet 970Cxi 4.3ppm. As expected, the more expensive the model, the better the performance.
The text quality achieved using the DeskJet 930C is extremely good on plain 64g/m2 copy paper. The text characters are visibly sharp and the blackness of the ink is satisfyingly rich and deep. Unfortunately, it isn't as precise as laser-printed text but it's well above average for an inkjet printer. In my opinion, only the Lexmark top-end Z series of inkjets, most notably the Z51, is able to currently challenge the HP DeskJet 930C in terms of high-quality text printing.
The colour performance test on plain 64g/m2 copy paper gave a reasonable result in terms of fidelity and ink placement. Tonal transitions were deftly dealt with as warmer colours changed smoothly to cooler colours without any discernible banding. Equally, the transition from solid colour fading out to nothing was skillfully rendered without any quality issues. A minor criticism to be levelled is that the solid black looked blotchy in comparison to the DeskJet 950C's effort, producing an even spread but at the expense of an excessive placement of ink. Applying the same test and using HP Premium Inkjet Paper produced more vibrant colours and sharper definition because of better ink absorption and the paper itself being whiter.
Finally, the photographic reproduction onto HP's Premium Photo Paper was excellent. There's very little to distinguish the DeskJet 930C's test sample against the one created by the 950C in terms of print quality. However, performance is a surprising differentiator, with the DeskJet 930C completing the task in almost half the time it took the 950C. Possible explanations are higher data throughput via USB (the photo image is 18Mb) or that the updated printer drivers are more efficient.
The DeskJet 930C is currently the last in the line of the HP 900 series but it's by no means least. It's a gutsy little unit packed with HP's latest printing innovations that's accessible to the budget-conscious buyer.
Epson:
Epson has built an enviable reputation over the last couple of years for the quality of its printers, particularly when it comes to the reproduction of photos. Indeed, the Stylus Photo 750 is our current A-List favourite and Quality award winner. Of the three models Epson submitted for this month's Labs, the Stylus Color 900 is the most expensive. Epson's inkjets are based on piezo-electric rather than thermal technology, which the company claims is the reason for its ability to produce the smallest ink droplets in the industry - three picolitres. Smaller drops should mean less obvious dithering and smoother colour blends. The disadvantage is that the 900 can take up to two minutes to prepare itself and charge the ink after being switched on, although it's better in this respect than previous Stylus Color models.
Like the Canon BJC-7100, the Stylus Color 900 makes few concessions to aesthetics, and dominates a large area of desk space. The front panel sports a total of three buttons, with power, resume and a control to execute print-head cleaning or move the heads to the right position for cartridge replacement.
The 900 is fitted with separate black and CMY cartridges. There's no option for a photo cartridge, and the cartridges are only designed to be removed once the ink is depleted. As well as the standard parallel connector, there's also a USB interface. This is a boon for using the unit as a second printer on one machine, but there are no speed advantages - this is limited by the printer itself rather than the interface. You won't have any worries about speed, however, as the 900 is a seriously fast printer. It churned out our 25-page, mono-text test in just three and a half minutes, and beat all the other printers in every category.
When using coated paper, the quality of output is stunning: it was top or second in every one of the coated paper tests. Colour definition and vibrancy were superb, and quality of photo reproduction certainly didn't suffer from the lack of a dedicated photo cartridge, easily giving the best results with almost invisible dots and faithful colour. Plain paper was far more variable though, with mono text coming out rather ragged, although the output appeared considerably faster than any other unit.
If you're looking for a plain-paper printer the Epson Stylus Color 900 isn't the best, but its quality on coated media and its amazing turn of speed make it one to consider.
Verwijderd
Sorry niet goed gelezen.Op donderdag 25 januari 2001 14:19 schreef aftermath het volgende:
[..]
ben ik zeker wel geintreseerd in()
maar wat bedoel je met dit?
[..]
ik zei dus
zijn er geen alternatieven voor inkt van de hp??
Bij de Cartridge company in Eindhoven verkopen ze navulpakketten van het merk Inktech.Ik gebruik ze nu een half jaar en ben zeer goed tevreden.
Ook de hulpmiddelen die bij het pakket zitten zorgen ervoor dat het bijvullen heel simpel gaat.
last but not least garandeerd de firma dat, als de printer door deze cartridges te gebruiken kapot gaat, hun de garantie overnemen en dus je printer kosteloos vervangen.
heb je een linkje of een adres ? ik woon in eindhoven dus kan geen kwaad om daar een keer langs te gaan.Bij de Cartridge company in Eindhoven verkopen ze navulpakketten van het merk Inktech.Ik gebruik ze nu een half jaar en ben zeer goed tevreden.
Ook de hulpmiddelen die bij het pakket zitten zorgen ervoor dat het bijvullen heel simpel gaat.
last but not least garandeerd de firma dat, als de printer door deze cartridges te gebruiken kapot gaat, hun de garantie overnemen en dus je printer kosteloos vervangen.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Dan kun je net zo goed een OfficeJet G55 nemen, dat heb ik ook gedaan. Dat is een DeskJet 970C met een 600 x 3600 dpi optische resolutie scanner er bovenop.leuk zo'n printer maar ik moet natuurlijk ook een goede scanner erbij hebben
Je moet maar een naar een dealer gaan en de kopiekwaliteit bekijken, je weet niet wat je ziet, zo mooi....
Neemt weinig ruimte in, kan parallel, USB of met een JetDirect box direct in het netwerk gehangen worden. Prachtig apparaat, ben er erg blij mee.
Duplexer is niet standaard, alleen.
Overigens, dit apparaat is de vervanging voor mijn Epson InkJet. Ik koop nooit meer een Epson printer, de printkwaliteit is geweldig, maar ze verbruiken heel veel inkt, dus je print ziet er alleen mooi uit op duur fotopapier en daarnaast zijn ook mijn printkoppen vaak verstopt geweest omdat ik er niet zoveel mee printte. De HP is echt veel beter.
maar die scanner moet wel goed zijn:?
wat is dus een goeie(voor oa covers van cd's in te scannen en dan mooi op die hp 930 uit te printen!
Dan moet je helemaal een HP G55 nemen, je legt je cd cover op de scanner, drukt op 'kopiëer' en je krijgt een print die nauwelijks van het origineel te onderscheiden is. Je PC hoeft er niet eens voor aan te staan.voor oa covers van cd's in te scannen
De scanner is helemaal getweakt voor de printer, dus je krijgt echt het best mogelijke resultaat.
Verwijderd
Als je een losse printer wilt moet je je afvragen wat je wilt. Bij HP is de inkt duurder, maar kan je ook op normaal papier printen. De Epson printers doen het gewoon minder op normaal papier (heb ervaring met de 600, 640, 800, photo 700), maar zijn beter op speciaal papier, wat minimaal 25 tot 50 cent per a4 kost. Ook op cd-labels doet de HP het beter dan de epson (want niet speciaal epson papier) in mijn ervaring. (het nieuwe 1440 labelpapier van Arca is overigens al een hele verbetering)
De epson spuit gewoon meer inkt op het papier.
Persoonlijk vind ik de 900 serie bijna even mooi printen als de nieuwe epsons, er is nog verschil, maar niet veel meer.
Iets anders is het geluid, de epsons maken meer herrie en het duurt langer voor je kunt printen nadat je de printer aanzet (altijd koppen schoonmaken bij de epson, al snel 2 minuten herrie maken), voor cd hoesjes printen is dat meer van invloed op de snelheid van printen dan als je grote Word documenten print (maar dan kan je toch beter aan een laserprinter, uiteindelijk goedkoper).
Wat mij stoorde aan de epsons is dat de papier invoer schuin naar boven staat. Het stof valt zo op de bovenste pagina (aan de kant waarop je print) en in de printer. 1 van de epsons (net degene die ik thuis had) moest daarom binnen de garantie 2 keer een onsite krijgen. Niet leuk, dag vrijnemen en de monteur langs om dat ding uit elkaar te halen. Gelukkig wel nieuwe koppen aan over gehouden, want die kan je zelf niet vervangen (of in ieder geval niet kopen). Ik kan het nu dus zelf doen. Ik heb hem dus weggegeven.
De HP's hebben het papier ondersteboven in een bak aan de voorkant, onder de printer. Veel prettiger om mee te werken.
Goed, ik vind dus dat de HP's een betere keus zijn, tenzij je absoluut de beste kwaliteit wilt (en zoveel scheelt het ook niet) en daarvoor bereid bent te betalen. Papier is duurder dan de inkt.
Welke HP, wel, de 930/950/970 printen precies hetzelfde. Alleen is bij de 930 de papierbak iets minder stevig en heeft de 970 een duplexer. Het verschil in snelheid zal je niet echt merken. Ik heb ze alledrie gebruikt en merkte geen enkel verschil.
Dan is de vraag dus, wil je dubbelzijdig printen (automatisch, want de driver heeft ook een optie voor handmatig duplexen, ofwel, hij print eerst de oneven pagina's, je legt het papier er weer ondersteboven in en hij print de even pagina's) dan is de 970 je keus, want de duplexer kost achteraf iets van 250 tot 300 gulden geloof ik.
Wil je dat niet, dan is de 930 de keus, want die is het goedkoopst.
Wil je echter vooral foto's en cd hoesjes kopieren, doe jezelf dan een plezier en test de OfficeJet G55 in een winkel met een cd hoesje naar keuze. Op gewoon papier is het resultaat goed, op Premium Inkjet papier (iets duurder dan normaal, maar minder dan glossy of foto, iets van 10 cent per vel) is het verbazingwekkend. Ik laat vaak het resultaat zien aan mensen nadat ik het hoesje gesneden en in het doosje gedaan heb. De meeste mensen zien het verschil niet en ik moet zelf ook vaak ff kijken voor ik het doorheb. Misschien iets duurder, maar je zal er altijd blij mee zijn.
sorry voor het boekwerk...
CC
bedankt voor de info:)Op donderdag 25 januari 2001 19:33 schreef chuckychesthair het volgende:
dat is idd een goede optie die g55
maar die scanner die er in zit is dat wel een mooie/goede?
Verwijderd
Ik kan geen reviews vinden. Ga zelf naar de winkel en check it out. Vraag om enkele papiersoorten (ook als je gewoon voor een printer gaat) en als je weet welke printers je wilt checken, installeer dan de printerdrivers al op je machine, maak een printbestand met wat jij normaal gaat printen (met de instellingen voor de verschillende papiersoorten), zet die op een cd'tje en kopieer die in de winkel naar de printers.
Kleine tip, begin niet met die naaktfoto's van Jennifer Lopez
CC
Greetz NoVa
"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates
hier, hier en hier.iemand die misschien weet waar ik een review kan vinden over de hp OfficeJet G55??
www.google.com
Edit: O ja, voor printkwaliteits-reviews kun je natuurlijk ook gewoon de DeskJet 9xx serie als referentie nemen, da's de printer waarop hij gebaseerd is.
de printer weet ik al beina = hp 930
nu dus alleen een goede scanner voor een goede prijs/kwalitiet:)
volgens jullie was die hp 5300 goed??
Verwijderd
Als scanner zou ik zo'n mooie dunne USB scanner nemen die ook de stroom krijgt van de usb. Weinig kabelrotzooi, mooi klein en gewoon cool.
HP heeft ze alleen niet. Canon bijvoorbeeld wel.
CC
hmm.. we denken hetzelfde, 8-track?
*zucht*, je houdt er wel rare theorien op na, hè?nee, sorry maar ik heb liever toch een printer en scanner los, zo'n g55 is zo'n grote bak
de footprint van de G55 is net zo groot als die van een Deskjet 9xx serie, er is alleen wat bovenop gebouwd... En ik weet zeker dat een scanner en een printer naast elkaar meer ruimte innemen.
Edit: hmmm, goed punt, CC...
die g55! is dat dus gewoon een hp 970 cxi en een hp scannner 5300
Verwijderd
Ik heb een G85 en windows 2000. Het duurde even voor alles prima werkte, gaat nu als een zonnetje. Printen en kopiëren is altijd perfect gegaan, scannen duurde even.
O ja, faxen is ook geen probleem
CC
Het printgedeelte is inderdaad gelijk aan dat van de 970, maar je krijgt er geen duplexmodule bij; en de scanner is geen 5300 (die is 1200x1200) maar net ff anders (want 600x3600). In de praktijk zie je tussen deze scanners pas verschil bij héél erg sterk uitvergroten (pasfoto naar A4 ofzo). De 5300 heeft als voordeel dat hij in staat is tekst en illustratie te herkennen. Bij OCR hoef je dus niet zelf aan te geven wat wat is, als je dat nooit gebruikt is dat dus niet echt boeiend.
Dan de G55, het feit dat hij stand-alone is, is echt superhandig. Als je ff snel een kopietje van iets moet maken (legitimatiebewijs bijv.) dan heb je dat er in notime uit, en je hebt ook een aantal handige functies, zoals klonen (automatisch een heel vel pasfoto's) en vergroten/verkleinen. Mijn schoonvader heeft een G85 (kan ook faxen, verder gelijk) en die wordt regelmatig gebruikt om foto's en Cd-covers te kopiëren; je ziet amper verschil, en van een afstandje (vergrote foto in een lijst, CD-hoesje in jewelcase) helemaal geen verschil met het origineel.
Als ik het geld had zou ik het wel weten; een G55!
Great minds think alike!

Scannen via elke web browser in het netwerk via een JetDirect box.
Verwijderd
CC
Verwijderd
Ik vind t oa. apart beter ogen.
En bij 2 in één apparaten kun je niet meer precies kiezen wat je wilt.
Je wilt de beste (consumenten)printer en je wilt de beste (consumenten)scanner.
Nou dat is die G55 dus niet. Printer wel, scanner niet.
Koop een Epson perfection 1240 photo, da's de beste scanner, of een Agfa Snapscan E 40.
My 2 cents
Verwijderd
Als je vaak DTP doet en kleine plaatjes vergroot in een brochure of zo, of de kleuren wil veranderen van foto's of het kader aanpassen en dan op hoge resolutie, dan is een betere scanner inderdaad aan te bevelen.
Voor scannen voor webpagina's of foto's emailen is dat ding al zwaar overpowered.
Overigens, je moet echt een hele goede scanner hebben en handig zijn met photoshop wil je iets krijgen dat zelfs maar vergelijkbaar is met de kwaliteit van de kopieën van de G serie op best quality. En dat is 1 druk op de knop...
Daarnaast ben ik erg blij met de extra ruimte die ik nu heb op mijn bureau (papier makkelijker te bereiken dan bij mijn oude epson, scanner weg (iemand interesse in een Umax 1220S?), heb nu plek voor een 2de monitor) en het scheelt ook in het aantal kabels op mijn desk en de hoeveelheid stopcontacten die gebruikt worden (heb altijd tekort door die stomme trafo's op de stekker, de G serie gebruikt tenminste een normaal snoer...
CC
http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,18899,00.asp
Verwijderd
Hp printers hebben als nadeel dat ze strepen trekken over het papier, dit is te wijten aan de printkop die niet "vast" zit in de printer maar op het inktpatroon zit.
Epson heeft de printkop vast zitten in de printer. Voordeel is hiervan een veel hogere afdrukkwaliteit door de stabielere printkop, nadeel is dat als je de printkop molt, je de hele printer kunt terugsturen ter reparatie.
Overigens zijn de Epson printkoppen van zulke hoge kwaliteit dat deze een heel printerleven meegaan, zonder kwaliteitsverlies. Als je maar goed met de printer omgaat (bijv. niet met je handen de printkop verplaatsen, en altijd de printkop vastzetten met de klem bij vervoeren).
Bovendien hebben de Epson printer een resolutie die vele malen hoger is, en bieden ze de mogelijkheid de grootte van de inktdruppels te wijzigen (verbruik dus eigenlijk), bovendien zijn de inktcartridges een stuk goedkoper dan die van HP, en ze gebruiken beiden gigantische hoeveelheden inkt in korte tijd.
Conclusie: Ga eens naar een PluterWinkel en vraag de verkoper eens naar de Epsons, ik geloof niet dat je er spijt van zult krijgen.
Do as I say, don't do as I do.
Verwijderd
Ik neem aan dat je het over banding hebt. Die strepen zijn zeker ook aanwezig bij de Epson, sterker nog, door de problemen met de printkoppen kan je er ook niet zomaar afkomen door een nieuwe cartridge te kopen. Daarnaast zijn de kleurkoppen van de HP's op 1 cartridge en dat is wat je gebruikt bij foto's (meestal, hangt af van de kleuren) en dus zitten de koppen vast ten opzichte van elkaar. Wat je zegt klopt gewoon niet. Die strepen worden namelijk bijna altijd gevormd door verstoppingen in de printkop, niet door hoe vast die zit ten opzichte van de andere koppen.Hp printers hebben als nadeel dat ze strepen trekken over het papier, dit is te wijten aan de printkop die niet "vast" zit in de printer maar op het inktpatroon zit.
Epsons hebben nu eenmaal meer problemen met de printkoppen omdat ze moeilijker te vervangen zijn. Als je dagelijks print valt dan minder snel op dan als je slechts 1 of 2 keer in de week print (ivm uitdrogen)
klopt, als je de koppen verneukt kan je de printer weggooienOverigens zijn de Epson printkoppen van zulke hoge kwaliteit dat deze een heel printerleven meegaan
helaas houdt goed omgaan veel printen in.zonder kwaliteitsverlies. Als je maar goed met de printer omgaat
Los van het feit dat resolutie op zich niet alles zegt klopt dit niet meer. (HP 1200x2400 geloof ik en Epson 720x2880?)Epson printer een resolutie die vele malen hoger is
De Epsons spoten tot voor kort veel meer inkt op de pagina dan de hp's. Gevolg was bobbelende a4tjes en vale kleuren (op normaal papier). Dat is nu iets veranderd. Oftewel, Epson heeft zijn achterstand iets verkleind in dat opzicht.mogelijkheid de grootte van de inktdruppels te wijzigen
Ben ik het helemaal mee eens. Beslis zelf. Ik heb slechte ervaringen met Epsons, maar vind nog steeds dat onder optimale omstandigheden (schone printkoppen en duur papier) de Epson printkwaliteit beter is.Conclusie: Ga eens naar een PluterWinkel en vraag de verkoper eens naar de Epsons, ik geloof niet dat je er spijt van zult krijgen.
Wat dat betreft is echter de deskjet 900 serie al dicht bij gekomen.
Maar goed, doe de Pepsi proef (op verschillende papiersoorten) en laat je eigen smaak beslissen...
luister ook naar de herrie die de printers maken bij het printen. Zet ze ook uit en even later weer aan, luister.
Een deel van mijn problemen met Epson printers is de ongelooflijke herrie die ze maken (schijnt ook beter te zijn bij de nieuwe modellen). Het is in ieder geval zo dat ik nu soms even de printer check of ie nog wel print, want als ik niet in de kamer zelf sta dan hoor ik hem niet eens meer terwijl ik eerst in mijn hele huis goed kon horen wanneer de printer klaar was.
CC
gaan of een Epson nemen??
het wordt denk toch hp maar ja
nu alleen nog een scanner?
gewoon een goede scanner om plaajes(covers) mee in toe voegen en dan afdrukken op die hp 930!
Verwijderd
CC

CanoScan N1220U

Features
• Quality 1200 x 2400 dpi Scanning
• 42-bit Colour Depth
• Ultra Compact Design
of een epson:?
weer een lelijk ding van epson=epson perfection 1200 photo
Verwijderd
Cartridge company Eindhoven Grote BergOp donderdag 25 januari 2001 18:58 schreef cosmoOo het volgende:
[..]
heb je een linkje of een adres ? ik woon in eindhoven dus kan geen kwaad om daar een keer langs te gaan.
Verwijderd
Dat is minder belangrijk. En trouwens, de Epson Perfection 1240 Photo, let wel, 1240 he,is als beste getest in verschillende bladen, samen met de Agfa Snapscan E40.Dus ik zou niet voor de Canon gaan.
Bij scanners zou ik voor Epson gaan en bij printers voor HP.
de Epson Perfection 1240 Photo
of de Agfa Snapscan E40
Verwijderd
En ik geloof dat de epsons 24 bits kleur zijn en de Agfa 32 bits kleur, dus in principe kan de Agfa iets beter kleuren "weergeven". maar of je dat merkt...
Grappig. Loop een willekeurig grafisch bureau binen en kijk eens rond. Alleen maar epson printers. Van HP hebben ze nog nooit gehoord.Op woensdag 24 januari 2001 13:59 schreef zakaria het volgende:
sorry hoor maar ik heb een epson gehad en ik had soms de neiging om dat ding uit het raam te gooien:( ik mag wel geen verstand hebben van printers maar 1 ding weet ik wel zeker en dat is dat HP veeeeeeeeeeeeel beter is dan EPSON-troep!!! dus doe je portemonee recht aan en begin aan een HP
En idd je weet geen fuck van printers. Waarschijnlijk had je een 4xx en die zijn idd minder. vanaf de 6xx praten we pas van printers. Ze zijn wel langzamer dan HP maar dan heb je ook wat.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Argumenten zijn altijd welkom als je iemand of iets (hp in deze) afkraakt. Anders komt t zo flamerig over....Op vrijdag 26 januari 2001 20:00 schreef thedolf het volgende:
[..]
Grappig. Loop een willekeurig grafisch bureau binen en kijk eens rond. Alleen maar epson printers. Van HP hebben ze nog nooit gehoord.
En idd je weet geen fuck van printers. Waarschijnlijk had je een 4xx en die zijn idd minder. vanaf de 6xx praten we pas van printers. Ze zijn wel langzamer dan HP maar dan heb je ook wat.
En idd een grafisch bureau zal dat wel hebben, maar sommige mensen willen ook op normaal papier leuk kunnen afdrukken en dat doet Epson dus minder goed dan HP.
Maar zo kunnen we de thread wel volmaken tot 255 en kom je er nooit uit.
Ga naar de winkel en vergelijk zelf....
eigenlijk zocht ik ook een goede/goedkopere scanner!:)Op vrijdag 26 januari 2001 19:42 schreef aftermath het volgende:
ja... dan komt de vraag weer:
de Epson Perfection 1240 Photo
of de Agfa Snapscan E40
Verwijderd
Het was ff 10 minuten knoeien met inkt
Dus... dat valt nogal mee...
iemand;(Op vrijdag 26 januari 2001 20:27 schreef aftermath het volgende:
[..]
eigenlijk zocht ik ook een goede/goedkopere scanner!:)
Verwijderd
Deskjet 970Cxi 665,00
Scanjet 4300c 345,00 (1010,00)
Scanjet 5300c 445,00 (1110,00)
Officejet G55 979,00
Hoe moeilijk is het nou?
Is dit je probleem?
Deskjet 930c 475,00
Scanjet 3300c 190,00 (665,00)
300 gulden is misschien niet weinig, maar het gemak en de kwaliteit van de kopieën zullen je gelukkiger maken dan steeds het gekut met scannen en printen (want voor de beste resultaten moet je eerst scannen, dan bewerken, dan printen, niet de kopiemogelijkheid van de scannersoftware gebruiken, want dat ziet er minder mooi uit...), bovendien scheelt het een hoop tijd. En omdat tijd geld is is het al snel terugverdiend.
Om nog maar te zwijgen van de lol om ff snel een cd te kopieëren van iemand zonder dat ie het doorheeft, met hoesjes en lezen is dat binnen 5 minuten gedaan bij mij (het branden komt daarna, daar heb je de cd niet meer voor nodig..) met perfecte kwaliteit.
wat je ook besluit, veel succes er mee!
CC
Mijn HP 930, waar ik overigens zeer tevreden mee ben, haalt in eco-mode 8 ppm.
En deze mode ziet er meestal al beter uit dan de standaard van sommige andere printers.
Als je dubbelzijdig af wilt drukken kan je beter gelijk de 970 nemen.
En voor het afdrukken van CD-hoesjes (waar ik hem ook hoofdzakelijk voor gebruik): Het ziet er echt heel goed uit,zolang je er maar speciaal papier in stopt:
Ikzelf gebruik daarvoor HP Premium Inkjet Coated Paper. Is wel wat duurder, maar kwaliteit is ook gelijk stukken beter.
de 3300 & 4300 zijn beide goed?!:)

optical resolution 600 x 1200 dpi
enhanced resolution 9600 dpi
bit depth 36-bit
compatibility PC with Pentium processor; 2x CD-ROM drive; for parallel: Windows 95, 98, or NT 4.0; for USB: Factory-installed Windows 95 or 98; 16MB RAM or more; VGA monitor; Parallel port (Windows 95, 98, or NT 4.0) or USB port (Windows 95 or 98)
maximum document size 8.5 x 11.7 in, 8.5 x 14 in with optional ADF
scanner software HP PrecisionScan 2.0 w/integrated OCR from Caere, HP Copy Utility, Adobe PhotoDeluxe Business Edition, Caere PageKeeper Standard Edition, Hemera NetGraphics Optimizer
is dit ook een goede?
(als het zo is neem ik deze)
niemand:'(Op zaterdag 27 januari 2001 18:35 schreef aftermath het volgende:
is die hp 5200 goed of niet (anders neem ik hem niet)
ik wou namelijk maandag de printer + scanner gaan halen:)
Verwijderd
(ik heb nu een 840, misschien beter een 930 kunnen kopen, maarja.. print goed genoeg voor mij, alleen zijn cartridges daarvan duur en weinig gevuld..