Toon posts:

[JS] Het submitten van een form stoppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GoT'ers,

ik wil het submitten van een form stoppen, dit lijkt heel simpel en in FF werkt t ook, maar om 1 of andere vage reden niet in IE. Ik dacht gewoon: <form name="foo" onsubmit="return false"></form>
Maar dit werkt om 1 of andere reden niet in IE :s De search zegt in elke thread dat je gewoon false moet returnen bij t submitten... en dat doe ik toch?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dan doe je iets anders fout, want ook in IE zou dat gewoon moeten werken ;)

Intentionally left blank

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 17:28
Inderdaad.
Probeer je het toevallig lokaal? Op lokale HTM(L)-bestanden staan de (javascript) restricties wat feller. Online zou het gewoon moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
ik test op http://localhost, draai een lokale webserver.... aangezien t om php draait.
De situatie is als volgt, ik heb 2 formulieren, <form name=zoeken> ... wat input velden en een submit knop </form> wat tekst
<form name=bestellen> 5 verzendbutton's (aan de hand van de naam van de button bepaal ik welke actie er moet worden uitgevoerd, zoals naar een volgende pagina gaan of bestellen), een array van inputvelden die de te bestellen items voor stellen, en 1 inputveld wat als filter dient. </form>

Nu is de situatie zo, als je op enter drukt in t inputveld word mijn bestelling formulier verzonden, dit mag niet, hij moet gewoon een get request uitvoeren om mijn filter te doen....

Dus wat ik eigenlijk wil is dat 1 inputveld uitsluiten van elk mogelijk formulier... maar dit input veld staat wel binnen <form> tags...

Kortom, ik moet dus in een onSubmit kijken, in/op welk veld de submit gedaan is... en als dit mijn maatcode veld is moet ik het submitten stoppen

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 11:55 ]

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-02 14:27
<script type="text/javascript">
function noenter()
{
return !(window.event && window.event.keyCode == 13);
}
</script>

<input type="text" value="" onkeypress="return noenter()">

zo schakel je iig uit dattie met enter drukken het formulier gaat verzenden

Verwijderd

Topicstarter
Ah thnx! Problem solved, ik deed eerst return false; en dan document.location.... maar dat moest dus andersom :D :D :D :D :D

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

documentwindow.location ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1