Toon posts:

Kosten 'support' van Autodesk/Autocad

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heren en dames,

Ik gooi er nog maar eens een vraagje tegenaan.
Een paar dagen geleden kregen we een factuur van Autodesk.
We gebruiken hier de volledige Autodesk-suite dus Inventor (3D), Autocad (2D) en de laatste waar ik de naam van kwijt ben.

Wat betalen jullie doorgaans aan supportkosten per jaar?
De factuur kwam bijna uit op 1500,- voor 1 jaar, terwijl er nog geen helpdesk bij zit. Het is dus puur alleen voor upgrades die je eigenlijk niet nodig hebt, voor zover ik dat kan peilen.

Betalen we gewoon voor gebakken lucht, of hebben jullie betere deals uit het vuur kunnen slepen?

Groeten

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou als ik jou was eerst even door je supportcontract bladeren voor je deze vraag hier stelt. Zal denk ik van bedrijf tot bedrijf verschillen, ws. betaal je nu gewoon de licentiekosten - mogelijk zelfs per werkstation / user. Ik ken de contracten van Autodesk niet, maar kan me voorstellen dat er zoiets niet in zou staan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Deze bedragen kloppen inderdaad. En echt support is het niet. Het is een subscription zodat je de laatste versie mag gebruiken wanneer deze er is.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17
Waarschijnlijk zitten hier ook eventuele bug fixes is..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move SN > SA
Kijk gewoon even naar je contract die je hebt, staat alles in. Zo te horen zal het idd een normale subscription zijn.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Belachelijke prijzen zeg.. je koop dus software (voor sowieso een achterlijk hoge prijs) en moet vervolgens ook nog eens een dik pak geld neerleggen zodat de fouten in de software worden opgelost voor je.

Groetjes, FaceDown.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

FaceDown schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:08:
Belachelijke prijzen zeg.. je koop dus software (voor sowieso een achterlijk hoge prijs) en moet vervolgens ook nog eens een dik pak geld neerleggen zodat de fouten in de software worden opgelost voor je.
Een CAD pakket is nou niet iets wat je bij iedere winkel op de hoek koopt, dus het aantal verkopen zal redelijk meevallen, echter de ontwikkeling van een CAD pakket neemt vele maanden in beslag.
De ontwikkelingskosten zullen toch op een of andere manier terugverdient moeten worden.

Dat er "fouten" in een pakket zitten valt meestal wel mee, maar voornamelijk dingen als (destijds) Service Pack 2 voor Windows XP zorgen voor de nodige problemen, en ook die kosten kan de ontwikkelaar (mijns inziens) volledig op de eindgebruiker terughalen.

Eerste installatie OK? Dan werkt het pakket. Krijg je daarna een probleem? Dan is dit niet het pakkie aan van de ontwikkelaars.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Mwa.. als je een programma voor Windows ontwikkelt dan moet je IMO ook zorgen dat het blijft werken onder Windows, ook als er een beveiligingsupdate voor dat systeem heeft plaatsgevonden.

Met die prijzen moeten ze het ook niet raar vinden als er flink op los gekopieerd wordt, want sowieso wordt het pakket in een klap onbetaalbaar gemaakt voor de particulieren. En voor veel bedrijven biedt de aanschaf weinig voordelen als ze toch geen support krijgen.

Groetjes, FaceDown.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 20:24
FaceDown schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:18:
Mwa.. als je een programma voor Windows ontwikkelt dan moet je IMO ook zorgen dat het blijft werken onder Windows, ook als er een beveiligingsupdate voor dat systeem heeft plaatsgevonden.

Met die prijzen moeten ze het ook niet raar vinden als er flink op los gekopieerd wordt, want sowieso wordt het pakket in een klap onbetaalbaar gemaakt voor de particulieren. En voor veel bedrijven biedt de aanschaf weinig voordelen als ze toch geen support krijgen.
particulieren zullen weinig gebruik maken van autocad :) en support kan ook het verzorgen van updates zijn

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ja en die updates krijg je blijkbaar standaard
niet als je het pakket aanschaft.

Groetjes, FaceDown.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoho een subscription gaat dus om major versies he (meestal, ik ken het principe bij AutoCAD niet).
Oftewel : ik koop versie 3 van product X, ik neem een subscription van 2 jaar, elke major versie die daarna komt (versie 4, versie 4.5 en versie 5) mag ik dan binnen die 2 jaar metdezelfde licantie 'gratis' gebruiken. Ik hoef dus niet elke keer weer een nieuwe major versie te kopen.

En dit is redelijk standaard in de 'grote' software.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:37

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Of je zit op de TU en je kan het gratis gebruiken :D (mits voor studiedoeleinden :P)

Life is not about specs, it is about joy!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 10:21

RaseriaN

So much choices..

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 10:36:
Heren en dames,

Ik gooi er nog maar eens een vraagje tegenaan.
Een paar dagen geleden kregen we een factuur van Autodesk.
We gebruiken hier de volledige Autodesk-suite dus Inventor (3D), Autocad (2D) en de laatste waar ik de naam van kwijt ben.

Wat betalen jullie doorgaans aan supportkosten per jaar?
De factuur kwam bijna uit op 1500,- voor 1 jaar, terwijl er nog geen helpdesk bij zit. Het is dus puur alleen voor upgrades die je eigenlijk niet nodig hebt, voor zover ik dat kan peilen.

Betalen we gewoon voor gebakken lucht, of hebben jullie betere deals uit het vuur kunnen slepen?

Groeten
Goedemiddag!

Zal even het correcte antwoord geven vanuit een Autodesk dealer (ja ik werk bij eentje ;))
Waar jij het over hebt is een Subscription Contract wat dus per jaar een prijs van 1400-1500 (In jouw geval voor Autodesk Inventor, voor andere software is de prijs logischerwijs lager) euro heeft.

Dit betekend dat elke update/nieuwe versie/nieuwe functionaliteit gratis bij jou op de stoep komt te liggen.
Het voordeel van Subscription is is dat het budgeteerbaar is voor de Inkoop afdeling en dus niet elke jaar een nieuw budget voor moet worden aangevraagd etc etc. en dat de Subscription prijs goedkoper is dan een update van de vorige versie naar de nieuwe versie toe.

Helaas zit hier geen support bij van Autodesk en zal je altijd terug moeten vallen op je dealer waar je het gekocht hebt.

Tevens als er fouten in de software zitten worden er hiervoor, gratis, downloadbare service packs voor uitgegeven. Tevens worden er tientallen Hot-Fixes gemaakt als hiervoor vraag is en zelfs fixes voor specifieke klanten!

Ps. updates zijn wel degelijk handig, in de nieuwe Autodesk Inventor (Series/Pro) 11 zitten zoveel nieuwe functies/functionaliteiten waar je u tegen zegt!

Ps2. Het andere pakket wat je bedoeld is eventueel AutoCAD Mechanical/Autodesk Mechanical Desktop of de rode CD met Autodesk Vault/Datamanagement Server ;)

RaseriaN

[ Voor 23% gewijzigd door RaseriaN op 04-04-2006 16:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wederom is mijn dank groot.
Met name Raserian!

Ik was gisteren nog in gesprek met een automatiseerder en die bevestigde iets dergelijks al. Vraag is nu alleen of het nodig is om nieuwe versies te gebruiken. Op dit moment voldoet het CAD-pakket ruimschoots voor de doeleinden, echter; je moet de CAD-er zelf ook tevreden houden he.

En dat van die Mechanical; dat was em ja ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 09:21 ]

Pagina: 1