Toon posts:

[Exchange] Windows XP Home met exchange mailbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

ik moet ervoor zorgen dat in ons bedrijf een bepaalde pc intern kan mailen. We hebben een server met exchange 2000 en een aantal werkstations met w2k geïnstalleerd. De pc die intern moet mailen draait spijtig genoeg op windows XP home.

Aangezien die Home editie niet kan aanmelden op een domein is m'n vraag ofdat deze alsnog een exchange mailbox kan hebben?

ik heb wat rondgezocht op het forum maar niet onmiddellijk iets dergelijks terug gevonden..
kan iemand van jullie mij verder helpen aub?

alvast bedankt,
Wouter

Verwijderd

Dat kan. Je moet alleen outlook configureren dat ie prompt voor credentials en dan met domein credentials op je mailbox aanloggen.

edit: tikje naar OFF omdat het niet over Exchange maar over Outlook gaat :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 10:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt! Nu nog wat info zoeken over credentials en ik geraak er wel aan uit. Als ik weet dat het mogelijk is ben ik al blij 8)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zal vziw óf user@domain.local óf domain\user moeten gebruiken. Als de dns verder naar de AD wijst kan het haast geen problemen meer opleveren :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben blijkbaar wat te enthousiast geweest. Wanneer MS Outlook voor het eerst start, kies ik voor de optie om een mailbox te configureren. Ik kies optie exchange mailbox. Normaal gezien verwijs ik daar dan naar company.local en de desbetreffende gebruiker. Moet ik dan iets gebruiken in de vorm van: \\server\company.local? Of moet ik een andere optie kiezen?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Welke versie van Outlook gebruik je eigenlijk? in 2000, XP en 2003 kan je toch gewoon Microsoft Exchange Server kiezen in de wizard? :?

[ Voor 50% gewijzigd door Gunner op 04-04-2006 09:58 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
inderdaad via de wizard kies je de server in je domein en daaronder de username. Maar je serveradres is zeker niet iets dat begint met \\

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:58:
Welke versie van Outlook gebruik je eigenlijk?
MS Outlook 2003. Ik kies Microsoft Exchange Server, en dan wordt er gevraagd naar de exchange-server naam. (normaal gebruik ik hier: company.local) en dan bij "postvak" de naam van de user in de AD.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 10:08 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
en dat werkt niet?

Computer says no

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

thuis ook een keer geprobeerd of dat wel werkte. En dat deed het prima dus gewoon

configuratie scherm > E-Mail en dan alels invullen

enige nadeel wat ik had is dat Windows XP Home geen wachtwoorden kan onthouden en daarom steeds met een login popup kwam. maar zodra je hier de gebruikernaam en wachtworod invulde deed alles het prima!

Verwijderd

Topicstarter
werkt inderdaad! thx iedereen. Ik krijg inderdaad die popup maar dat is gn enkel probleem.
Pagina: 1