Toon posts:

[FTP] Bestanden worden overschreven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij (een webdesign bedrijfje) zitten al een tijdje met een vreemd probleem mbt FTP (denken we). De situatie is alsvolgt:

We zitten in een netwerk met een Windows 2000 ISA (ISA 2000 ook) server die beheerd wordt door een bedrijf waar wij bij in zitten. Alle bestanden die gemaakt worden worden direct op een externe server bewerkt middels Homesite 5 (niet 5.5).

Het probleem wat soms optreedt, en het is echt niet te voorspellen wanneer zoiets gebeurd, is dat bestanden overschreven worden door oudere bestanden. Dat moet je dus zo zien: Wanneer ik een bug fix (code aanpas zodat het goed werkt) kan het zijn dat na een aantal dagen deze bug er weer is en wanneer ik dan naar de code kijk is het allemaal weer zoals het was!
Wat ik dan zie als ik naar de FTP directory listing kijk is dat het merendeel van de bestanden op precies dezelfde datum staan! Hoe dat kan is mij een raadsel...

Wat hebben we geprobeerd:
Ism de beheerder van het netwerk hebben we de caching van FTP bij de ISA server uitgezet. Dit leek de oplossing te zijn tot vandaag!

Afgelopen weekend zijn we over gegaan van het netwerk met de ISA server naar een eigen netwerk op een standaard 8mbit verbinding. We kregen vandaag de melding van een klant dat een oude bug er weer was! En je voelt 'm al aankomen, het betreffende bestand was inderdaad weer in oude staat hersteld... inclusief de bug :(
Nu had ik een backup van alle bestanden dus het was snel verholpen maar hoe kan het uberhaupt zo zijn dat oude bestanden weer terug komen!

Misschien ter info: we hosten bij yourhosting.nl

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-04 14:42

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Het klinkt alsof zij af en toe (at random) een backup voor je terugzetten....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Ook al meerdere malen gebeld met de hostingprovider naar zij zeggen geen script te draaien die backups terugzetten.

Verwijderd

als je nou eeens probeert anders te uploaden bijvoorbeeld met flashfxp, als jij iets naar die host toe sleept dan vraagt die of je hem wilt overschrijven, druk gewoon eens op ja, misschien loopt je ftp connecter moeilijk te doen

delete anders eerst de file die je wilt overschrijven of speel op safe en druk m eerst even in een andere map

Verwijderd

zou het kunnen zijn dat je met meerdere personen aan dezelfde files zit te werken??
stel:
persoon 1 schrijft een bugfix, deze word geupload
persoon 2 maakt een aantal wijzigingen in een oude versie die hij nog heeft liggen van het product
Hierdoor zouden oude fouten weer terug kunnen komen.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben al eindeloze backups gemaakt, alles verwijderd, opnieuw geupload (met FlashFXP) en toch na een aantal dagen (soms weken) is de bug er weer. Alle PC's zijn ook al uit geweest in de tussentijd dus het overschrijven van het een of ander door een tweede scripter kan het naar mijn inziens ook niet zijn.

Het enige waar we nog aan denken, zeker omdat we nu los gekoppeld zijn van de ISA server, is yourhosting. Alleen kan ik me daarintegen ook niet voorstellen dat zijn een of ander scriptje hebben draaien die backups loopt terug te zetten..

We zitten nu op een standaard 8mbit lijntje van xs4all met een speedtouch en het internet gedeeld door een win2000 server met de standaard 'internet-sharing' van win2000.

Waarom we voor die win2000 server gekozen hebben is omdat we binnenkort de virusscanner daarop willen installeren. Hoeven we niet allemaal meer standalone pakketten te hebben.

Verwijderd

ik weet niet wat je runt voor site maar use je ook sql db of iets anders aan db erachter?

probeer het anders eens op de host te gooien van je provider, daar heb je vaak een free hosting van een 20tal mbs waar je misschien iets op kan testen, alleen nadeel is dat die dingen geen sql ondersteunen.

Probeer eens bij een kennis te uploaden of maak een sub accuount aan test.yousite.nl en upload daar eens je spul

try it

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Gaat het om 1 server? Of om meerdere? Worden bestanden gesynct tussen meerdere servers en gaat daar iets mee mis? Ben jij echt de enige die bestanden aanpast? (is al geopperd). Hou je ook een versiesysteem in de bestanden? Dat kan ook helpen om bugs te voorkomen. Kan je ook zien wanneer en door wie de bestanden overschreden worden?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Pagina: 1