Toon posts:

[backup exec 9] backup to device

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik op een server backup exec 9.1, deze draait elke avond (7 uur) een backup naar tape en elke nacht (1 uur) een backup to device op externe hd.

De backup naar tape loopt eigenlijk altijd goed maar de backup naar de schijf geeft eigenlijk altijd problemen. Hij begint de backup job, maar geeft bij byte count helemaal niks, die blijft op 0 staan. Uit de job log kan ik eigenlijk niks bijzonder halen evenals de logboeken van windows. Het rare is dat hij soms wel werkt, maar de volgende keer weer niet.
Is dit een bekent probleem? of weten jullie misschien een punt waar ik even naar kan kijken.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:37

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk eens op support.veritas.com zou ik zeggen.

Ik heb even gezocht en vond: What is the difference between a Backup-To-Disk folder and a removable Backup-To-Disk folder?
At this time Backup Exec does not support swapping out Hard disk drives with either type of B2D (backup to disk) folder. Removable hard disk drives can be removed and reattached at a later time but they can not be swapped.
De vraag is even of je elke keer dezelfde removable externe HD gebruikt, of deze dagelijks swapt voor een andere. Dat laatste wordt kennelijk niet ondersteund.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie, ik had al wel gezocht op die website, maar was dit nog niet tegengekomen.

Er zijn 2 harde schijven en die worden elke dag omgeruild, geeft dit bij meer mensen problemen? Wat gebruiken jullie anders voor deze backups?

Ik weet dat het met ntbackup goed gaat, maar deze heeft wat minder opties

Verwijderd

ff offtopic >:)

http://www.unleashedportal.com/Article818.html

het lijkt me verstandig om een nieuwere versie te installeren, als je server niet op een afgesloten netwerk draait. Tenzij je wilt dat er straks een aantal ftp's op je pc draait :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 20:15 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Weinig universeels aan.

Geen test op 2003 Sp1, en ook niet werkzaam om be9.1 >sp1.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:37

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:48:Er zijn 2 harde schijven en die worden elke dag omgeruild, geeft dit bij meer mensen problemen? Wat gebruiken jullie anders voor deze backups?
Wij maken een backup-to-disk die op locatie blijft. Deze backup-to-disk wordt ook op tape gezet en deze wordt offsite gehaald. Backup-to-Disk-to-Tape zeg maar. (B2D2T). Restores vinden dus plaats vanaf de backup-to-disk. In geval van ernstige calamiteiten (datacenter bv. afgefikt) is er een offsite tape.

Waarom zou je in hemelsnaam een backup naar een removable disk maken, terwijl je de backup al op een removable medium (tape) hebt staan? Tape is een veel betrouwbaarder (transporteerbaar) medium dan een HD.
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:14:het lijkt me verstandig om een nieuwere versie te installeren, als je server niet op een afgesloten netwerk draait. Tenzij je wilt dat er straks een aantal ftp's op je pc draait :P
Daar heeft Veritas vorig jaar allang een patch voor uitgebracht. :z

Remote exploitation of a stack-based buffer overflow vulnerability in Backup Exec 8.6 and 9.x may allow the unauthorized execution of arbitrary code.

[ Voor 29% gewijzigd door Question Mark op 04-04-2006 12:36 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

weet ik, maar misschien heeft hij die nog niet geïnstalleerd...
Pagina: 1