iSight webcam en linux

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik heb eigenlijk een simpele vraag. Ik kan hier relatief goedkoop (ik zeg expres relatief, want een iSight blijft een dure cam) een Apple iSight webcam kopen.
Nu ben ik vanaf het allereerste moment eigenlijk al helemaal gek op die cam, hij ziet er gewoon cool uit.

Ik kan alleen nog niet goed ontdekken of hij nou een beetje makkelijk werkt met Linux. Ik weet dat hij via Firewire werkt en dat daar (uiteraard) support voor in de kernel moet zitten.
Maar als dat het geval is, is hij dan via v4l benaderbaar?

Eigenlijk zoek ik mensen die een iSight hebben in combi met Linux, zodat ze een beetje hun ervaring ermee kunnen delen (het gaat mij puur om de cam, niet om eventueel software dingen als iChat).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:19

Cyphax

Moderator LNX
Die zou op zich moeten werken, als ik zo eens rond lees, maar de audio schijnt nog niet helemaal gesupport te worden (of helemaal niet)...
http://www.answers.com/topic/isight
3e paragraaf. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou

ik heb er ook een.Metlibdc1394 en coriander is hij aan de praat te krijgen.
Audio kun je vergeten, sowieso is het ding uber-instabiel. Je maakt met coriander een v4l device dat je aan amsn koppelt.
Ik heb er dus zelf ook een, maar ik ben het gezeik zo dat ik een logitech geval erbij heb...
Als hij het doet, is het beeld wel weer erg lekker (vooral qua belichting en kleur). Als hij het doet (dat is dus niet zeker... soms wil hij ook gewoon niet starten, je moet hem wel in 640*480 draaien , de 320 pakt hij niet).

Ik heb gentoo trouwens.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Kijk, dit zijn verhalen waar ik wat aan heb. Tot nog toe vond ik eigenlijk alleen maar handleidingen over hoe het ongeveer zou moeten werken.
Mijn zoektocht naar een webcam gaat dus verder (helaas geen iSight, mijn Philips PVC720 lijkt nog beter te werken... maar daar heb ik ruzie met de decompressie driver die nodig is... die wordt alleen geladen als de webcam aangesloten is tijdens opstarten)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nou ja je kunt hem proberen, beetje afhankelijk van wat je ervoor gaat dokken.
maar je moet het ech tbeschouwen als experimenteel projectje; niet als betrouwbare cam.

Als je hem voor de prijs van een experimentje kunt krijgen is het leuk, maar hij is gewoon te onbetrouwbaar voor die 150E (hetgeen ik er dus voor betaald heb :|).

Als hij (laten we zeggen) 50E kost, en je een weekend over hebt om zo nu en dan eens met zoiets te spelen is het het overdenken waard (as I said, de kleur en lichtgevoeligheid is echt enorm vet).

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik kan hem hier goedkoper krijgen (zo'n €125.50), maar dat is mij toch nog te duur voor een cam die er leuk uitziet en goed beeld geeft ALS hij werkt. Dan koop ik liever een logitech, creative of philips die er iets minder uitziet maar wel altijd werkt.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

deepbass909 schreef op maandag 03 april 2006 @ 09:23:
Ik kan hem hier goedkoper krijgen (zo'n €125.50), maar dat is mij toch nog te duur voor een cam die er leuk uitziet en goed beeld geeft ALS hij werkt. Dan koop ik liever een logitech, creative of philips die er iets minder uitziet maar wel altijd werkt.
eensch.

125E is bezopen. (tenzij je een mac hebt... zoals ik dan wel weer) voor die cam onder linux,.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de creative webcam live! ultra? Ik lees namelijk wel dat hij zou werken, maar niet hoe.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

deepbass909 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:24:
Heeft iemand ervaring met de creative webcam live! ultra? Ik lees namelijk wel dat hij zou werken, maar niet hoe.
Weet je dat zeker? Volgens mij gaat dat alleen om de gewone WebCam Live! namelijk. Je kunt er hier meer over lezen. Waarschijnlijk gaat het om deze driver.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:00

woutur

Klauwtjes uit!

(jarig!)
Ik ben zelf gecharmeerd van mijn logitech quickcam 4000pro. Echter, en dit is bijzonder jammer, wordt deze cam niet door aMSN ondersteund. Ik heb het eens aan de praat gekregen maar dat was het. Op de forums van aMSN worden de drivers van de cam (Philips) niet bijzonder geprezen. Op zich erg jammer want voor de rest van de prograamma's onder linux volstaat de camera juist bijzonder aardig. De beeldkwaliteit is zonder meer goed te noemen, ook bij lichtarme situaties.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Boudewijn schreef op maandag 03 april 2006 @ 09:23:
[...]

eensch.

(tenzij je een mac hebt... zoals ik dan wel weer) .
Juist. Want hoewel heer boudewijn vaak zat zegt dat die cam instabiel is, is dat natuurlijk compleet niet zo. De linux drivers ervoor zijn onstabiel :P Die cam doet 't in OSX 100% prima. (En d'r komt dan ook meteen heel aardige kwaliteit uit voor een webcammetje).

Voor Linux echter zou ik idd verder zoeken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

CyBeR schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:49:
[...]

Juist. Want hoewel heer boudewijn vaak zat zegt dat die cam instabiel is, is dat natuurlijk compleet niet zo. De linux drivers ervoor zijn onstabiel :P Die cam doet 't in OSX 100% prima. (En d'r komt dan ook meteen heel aardige kwaliteit uit voor een webcammetje).

Voor Linux echter zou ik idd verder zoeken.
ja dat ding is een top dingie op zowel mijn iMac als iBook.
maar onder linux is de driver gewoon k*t.

hiermee bedoel ik dus dat dit de beste webcam is die ik gezien heb ;) (ok prof spul voor video-conf, maar die zijn geen 150E)

Beeld is prima onder Apple. Alleen vind ik het gewoon shitty van Apple dat ze die driver niet vrijgeven. Hierdoor heeft coriander grote moeite met beeld krijgen, en behouden.

[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 04-04-2006 22:33 ]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik weet dat de Logitech de meest veilige keuze zijn, alleen zijn die dingen zo onhandig gebouwd dat ik ze niet aan een TFT (van m'n laptop) kan hangen. Hij moet altijd op een CRT/Bureau/kastje staan.
Dan kan je zeggen dat ik voor de Logitech Notebook cam (QuickCam™ Fusion, QuickCam™ for Notebooks Pro, QuickCam™ for Notebooks Deluxe) zou kunnen gaan, maar die kan ik vervolgens weer niet gebruiken zonder TFT als steun voor de cam...
En dat hebben Philips en Creative wel goed begrepen. Deze cam's kunnen zowel staan als hangen (zelfs mjin oude Philips van 6 jaar oud kon dat al).

Mijn eisen zijn eigenlijk helemaal niet hoog, als de cam maar onder linux werkt, een redelijk beeld geeft (vooral bij kunstlicht, want daar is mijn huidige cam totaal ongeschikt voor) en flexibel is in opstelling.

Pagina: 1