Toon posts:

6600GT probleem met directx7?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijne dames ende heren, dit weekend heb ik mijn nieuwe videokaart kunnen halen, een Asus nVidia GeForce 6600GT 128MB. 't Inbouwen was geen enkel probleem, zo geflikt. Maar dan. Had mijn oude drivers al verwijderd, toen de kaart er eenmaal in zat nieuwe geinstalleerd. Daarna spelletje getest; Return to Castle Wolfenstein, liep als een trein. Daarna Morrowind, maar helaas: hij geeft witte strepen rechts in beeld, en het filmpje waarin de naam Bethesda wordt geschreven loopt gek en schokkend.
Hierna heb ik getracht de bèta driver van nVidia 84.25 te installeren, uiteraard na verwijderen van de eerder geinstalleerde driver+rebooten. Maar ook hier hetzelfde probleem. Het spel zelf loopt prima, maar af en toe heb ik ook kleine witte stukjes in mijn mini-map, en dat lijkt me gewoon weg niet de bedoeling.
Even DXDiag gedraait. Bij Direct3D 7 interfaces hapert de boel+dezelfde wittige puntjes als ik bij Morrowind vond, bij 8&9 interfaces is alles in orde. Geldt voor beide drivers.

Ik heb de FAQ gelezen, ook een site bezocht vol GeForce vragen, maar kon het echt nergen vinden. Ik wil natuurlijk gewoon al mijn games kunnen bliven spelen.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:03
Wat zijn je specs (met name voeding)? Verder: probeer eens ForceWare 77.77, dat is de snelste en stabielste driver voor de 6600GT tot nu toe, 8x.xx geven hier ook soortgelijke problemen.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op maandag 03 april 2006 @ 07:23:
Wat zijn je specs (met name voeding)? Verder: probeer eens ForceWare 77.77, dat is de snelste en stabielste driver voor de 6600GT tot nu toe, 8x.xx geven hier ook soortgelijke problemen.
Allereerst: wat bedoel je precies met: "8x.xx geven hier ook soortgelijke problemen"?
Edit: Ik begrijp 't al, drivers met een 8 :).

Mijn voeding zou het aan moeten kunnen, ik heb het aan iemand gevraagd die er veel verstand van heeft voor ik mijn kaart kocht, maar ik zal toch wel weer even zijn specificaties optypen.

Component Pro
Model No: ATX- 300GTF
AC input: 230V-4A-50Hz
DC output: 300W
+3,3V=20,0A(org) +5V=30,0A(red) +12V=13,0A(yel) +5Vsb=2,0A(purp) -5V=0,3A(white) -12V=0,8A(blue)
Fuse Rating: 6.3A, 250V~ (+3,3V&+5V=180W max)

Verder: AMD Athlon XP 2800+, 1 gig RAM DDR, A7N8X-X Asus moederbord, Soundblaster Live 24-Bit, een Realtek RTL8139 PCI fast Ethernet kaart, DVD lezer+DVD brander, floppy drive (schattig he?), geloof dat dat het was :).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 09:47 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
Merk? Is component Pro?? Ik durf het niet zeker te zeggen, maar kan voeding zijn... Ik weet niet of je kan testen bij iemand met een krachtigere voeding?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:03
Die voeding is iig lang niet krachtig genoeg. 13Ampere op de 12V lijn betekent dat de 12V lijn MAXIMAAL 12x13 = 156 watt op de 12V kan leveren. Van de 12V leeft je moederbord, CPU, hardeschijven, kortom zo'n beetje alles. Dus ik denk dat je voeding wel tekortkomt. Verder is het ook geen bekend merk, dus veilig en stabiel zal ie ook niet wezen :X.

offtopic:
Toch niet aan iemand gevraagd die bij de belastingdienst of een computerzaak werkt, he? :+

[ Voor 16% gewijzigd door The__Virus op 03-04-2006 12:55 ]

Verwijderd

ik heb eigenlijk geen problemen met die 8x.xx (nieuwste van nvidia gedownload paar dagen terug, weet niet precies welke het is)
alles draait perfect, UT2K4\CSS\HL2\Oblivion\Godfather\Eve-online op dx 7/8/9 maakt niet uit eigenlijk.
winfast 6600GT (agp)

Verwijderd

bij mij ook zo'n stom voorbeeldje:

css dx9.0+ loopt geweldig
vervolgens dx_level 70 meteen een gare fps en onspeelbaar xD

ook 6600gt pcie @ 585/1200

natuurlijk is dx_level 95 mooier en beter, maar ik wil gewoon op dx 7 spelen :D (niet van die irritante flashes ed...)
vind het maar een stom verhaal :[

/edit
heb een coolermaster extreme power 380watt (atx 12v v2.01)
rest van pc staat in sig...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 13:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:10:
bij mij ook zo'n stom voorbeeldje:

css dx9.0+ loopt geweldig
vervolgens dx_level 70 meteen een gare fps en onspeelbaar xD

ook 6600gt pcie @ 585/1200

natuurlijk is dx_level 95 mooier en beter, maar ik wil gewoon op dx 7 spelen :D (niet van die irritante flashes ed...)
vind het maar een stom verhaal :[

/edit
heb een coolermaster extreme power 380watt (atx 12v v2.01)
rest van pc staat in sig...
met dx 7 moet je op 1280x1024 gaan spelen(mocht je dit al doen)
dan krijg je met een 6600gt in css beter fps dan op 1024x786(vreemd maar waar, heb screenshots ;p)

en ik heb een tagan 560watt O+

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:54:
Die voeding is iig lang niet krachtig genoeg. 13Ampere op de 12V lijn betekent dat de 12V lijn MAXIMAAL 12x13 = 156 watt op de 12V kan leveren. Van de 12V leeft je moederbord, CPU, hardeschijven, kortom zo'n beetje alles. Dus ik denk dat je voeding wel tekortkomt. Verder is het ook geen bekend merk, dus veilig en stabiel zal ie ook niet wezen :X.

offtopic:
Toch niet aan iemand gevraagd die bij de belastingdienst of een computerzaak werkt, he? :+
Nee niet aan iemand bij de balsting dienst :). Gevraagd aan een vriend die al jaren hobby-nerd is, en iemand anders op een ander forum zei ook dat hij het makkelijk zou moeten halen. Maarja, ik vind het gek, waarom zou de voeding niet genoeg stroom kunnen leveren voor 7 interface, maar wel voor 8 en 9? 7 is een lager getal en lijkt me dus logischerwijs minder demanding. Waar o waar maak ik een fout?

Mja anyway, als de fouten niet erger worden dan dit is het geen probleem, daar kan ik wel mee leven, maar als in Morrowind zelf, dus buiten de minimap vlekjes komen vind ik het niet te doen. Binnenkort dus even heeeel lang spelen en kijken hoe dat gaat.

Wil echt wel weten wat nou daadwerkelijk het probleem is, maar het is echt zó onlogisch...

Verwijderd

Topicstarter
Geen verschil.

Verwijderd

Topicstarter
Weer een ander vertelde me directx te herinstalleren, maar waar zit dat in windows XP? Hij wordt namelijk niet weergegeven in de lijst met software?

Verwijderd

Topicstarter
Well, dion B wil dat we hier verder gaan. Moet dan maar. Ik had er zelf een nieuw topic voor geopend omdat dit technisch gezien over een andere kaart gaat, alleen een met dezelfde chipset, maarja... Hopen dat de mensen die nog willen reageren hier ook nog komen.

Op het andere fora schreef iemand me dit:
Uhm, nee.

Ten eerste: bekijk http://www.silentpcreview.com/article265-page3.html eens: volgens hun meetresultaten verbruikt zelfs een zwaar P4-systeem niet meer dan 200W onder volledige belasting. Een voeding van 400W zal voor de meeste mensen dus vette overkill zijn, en al helemaal voor een systeem als dat van Meadow.

Ten tweede: je hebt het niet goed gelezen, want wat staat er:

(+3.3V & +5V = 180W max.)

Het gaat dus over de +3.3V en +5V lijnen; de videokaart haalt zijn stroom voornamelijk vanaf de +12V lijn

Nogmaals, het zou me verbazen als het hier aan de voeding blijkt te liggen. Wat Meadow beschrijft lijkt nog het meest op artifacts, en dat duidt eigenlijk altijd op een defecte/te warm wordende videokaart.
Kan iemand hier daar over zeggen hoever het waar is en waarom? Het probleem met dit soort dingen is namelijk niet dat er geen informatie over is, het probleem is de tegenstrijdige informatie...

• ezeedijk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-02 16:09
Hey Meadow,

Ik denk dat ik de oplossing voor je probleem heb. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem gehad met een XFX 6600GT en hetzelfde moederbord. Sommige "lichte" spellen liepen vast of gaven vreemd beeld, andere zware spellen deden het als een zonnetje.
Wat ik over het hoofd had gezoen was het installeren van de AGP drivers van het moederbord. Dit heeft bij mij alle problemen verholpen! Succes!!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Well, dion B wil dat we hier verder gaan. Moet dan maar.
Het is graag of niet :/

Als je een topic opent met een titel als Probleem GeForce 6600 GT (2) kun je dit ook wel verwachten met die "(2)" :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ezeedijk schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:12:
Hey Meadow,

Ik denk dat ik de oplossing voor je probleem heb. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem gehad met een XFX 6600GT en hetzelfde moederbord. Sommige "lichte" spellen liepen vast of gaven vreemd beeld, andere zware spellen deden het als een zonnetje.
Wat ik over het hoofd had gezoen was het installeren van de AGP drivers van het moederbord. Dit heeft bij mij alle problemen verholpen! Succes!!!
Hoei, heb je die drivers heel toevallig nog? Heel erg bedankt anyway.
Edit: Ik ben nu een tijdje aan het zoeken, maar kan niet echt aparte AGP drivers vinden. Heb je niet je hele mobo opnieuw geinstalleerd? En zo ja, hoe deïnstalleer je de drivers van een moederbord onder windows XP? Want mijn moederbord staat niet aangegeven onder apparaatbeheer.
dion_b schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:15:
[...]

Het is graag of niet :/

Als je een topic opent met een titel als Probleem GeForce 6600 GT (2) kun je dit ook wel verwachten met die "(2)" :o
Mja, ik weet het. Ik had er des al niet te min een reden voor. Maar zo is het ook goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 20:46 ]

• ezeedijk
Ik neem aan dat je de cd dus niet meer hebt... Wat je wilt installeren is de VIA 4 in 1 driver. Deze is ook wel te vinden op de ASUS site. Laat maar ff weten of het zo lukt.

Verwijderd

Topicstarter
ezeedijk schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:51:
Ik neem aan dat je de cd dus niet meer hebt... Wat je wilt installeren is de VIA 4 in 1 driver. Deze is ook wel te vinden op de ASUS site. Laat maar ff weten of het zo lukt.
Ik heb de cd wel, maar daar staat geen AGP driver op... Om die driver van jou te installeren hoef ik niet eerst iets te deinstallen?

Edit: die VIA 4 in 1 drivers kan ik ook niet echt vinden, voel me echt dom ofzo. De site van asus gaat ook maar tot 2004 om de een of andere reden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 21:00 ]

• ezeedijk
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:56:
[...]

Om die driver van jou te installeren hoef ik niet eerst iets te deinstallen?
Nee, als ze al geïnstalleerd zijn, zegt ie dat wel. Het zijn dus vier verschillende zaken die hij achter elkaar wil installeren. Gewoon de standaard instellingen doorklikken en dan komt het wel goed :)

Verwijderd

Topicstarter
ezeedijk schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:00:
[...]

Nee, als ze al geïnstalleerd zijn, zegt ie dat wel. Het zijn dus vier verschillende zaken die hij achter elkaar wil installeren. Gewoon de standaard instellingen doorklikken en dan komt het wel goed :)
Het enige dat ik kan vinden is de op vier na laatste van deze site: http://support.asus.com/d...me=&type=&SLanguage=en-us en die is niet voor windows XP...

Edit: Is de tweede op deze site wat je bedoeld?
http://www.viaarena.com/d...eID=420&OSID=1&CatID=1070

Edit2: ik vond de volgende dingen op tweakers:
"XP heeft 4-1 ingebakken. Onzin dus om die drivers te gebruiken daarvoor.

Volgens mij de-stabiliseer je je systeempje alleen maar ermee."

"k heb van de 4 in 1 drivers alleen de AGP driver onder XP (RC2) geïnstalleerd, en dat levert een klein beetje performance verbetering op. Je moet niet de IDE driver installeren, omdat je dan echt je hele systeem onderuit haalt. (Microsoft driver presteert aantal x beter dan Via driver onder XP)."

True or crap ;)?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 21:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijne dames en heren,

Onder voorbehoud geef ik u deze prachtige mededeling: een vriend van mij kwam met het briljante idee om mijn gehele mobo gewoon te reinstallen, en sinds dien heb ik geen rare vlekken meer gezien! Allen eren hem!

Meadow

• ezeedijk
Geen idee. Ik had eerst een FX5900. Deze deed nooit moeilijk. De 6600GT deed het niet lekker dus heb ik de drivers geïnstalleerd en dit loste het probleem op. Performance vermindering in Windows heb ik niet waar kunnen nemen.
Waarschijnlijk heb je gelijk dat het alleen het systeem stabiliseerd, dit was bij mij echter genoeg om de problemen de wereld uit te helpen.
Deze link zou je moeten helpen: http://downloads.viaarena.../4in1/VIA_4IN1_V440VA.zip
Pagina: 1