Corsair XMS3200 belabberd OC`n

Pagina: 1
Acties:

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt maar ik krijg geen goede hits. Ik zoek resultaten van de Corsair XMS 3200PT.

Ik ben al een tijdje aan het prutsen om het een beetje fatsoenlijk te laten lopen maar ik krijg het niet voor elkaar.

Specs:
Asus A8N-SLi
AMD 3700 (MP x 10.5)
Corsair XMS3200PT
Tagan U22 480Watt

Wat zijn een beetje goede OC resultaten voor dit geheugen? Ik weet dat mijn CPU nog veel verder wil maar me geheugen nekt de boel. De reepjes lopen nu op 222MHz @ 2-3-3-5 vrij belabberd?

kan iemand advies geven?

Verwijderd

voltage? ;)

• loodgieter

loodgieter

Topicstarter
Die staat al op zijn tax 2.85 a 2,9v. Hoger lijkt me voro deze reepjes niet gezond.

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-02 09:29

oshiro

Chill, dude.

Wat is de revisie van het geheugen? Weet je wat voor chips erop zitten?

En over dat voltage: BH-5 vindt hoge voltages heerlijk (als je de boel lekker koel houdt), 3,6V is geen uitzondering.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• loodgieter

loodgieter

Topicstarter
ben nu op mijn werk. Ik zal vanavond thuis meteen even onder de heatspreader kijken.
maar nog enkele tips om het wel wat harder te laten lopen?

hij draait nu wel op 333 (166MHz) want 400 (200MHz) gaat die helemaal over de kop :)

[ Voor 3% gewijzigd door loodgieter op 03-04-2006 09:55 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hoeveel banken zijn er vol?
2 of 4?
Bij alle banken vol is het logisch dat het geheugen op 333 loopt ipv 400 vanwege de memorycontroller op de cpu.
Bij een wat oudere AMD klokt het geheugen terug namelijk.
Bij een nieuwe versie heb je daar geen last van.
En bij alle banken vol is het moeilijker om over te klokken dan bij 2 bankjes vol.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

ShellGhost schreef op maandag 03 april 2006 @ 09:57:
Hoeveel banken zijn er vol?
2 of 4?
Bij alle banken vol is het logisch dat het geheugen op 333 loopt ipv 400 vanwege de memorycontroller op de cpu.
Bij een wat oudere AMD klokt het geheugen terug namelijk.
Bij een nieuwe versie heb je daar geen last van.
En bij alle banken vol is het moeilijker om over te klokken dan bij 2 bankjes vol.
Ik denk dat de TS bedoelt dat hij het geheugen bewust teruggeklokt heeft met een divider (DDR333). Daarnaast heeft de TS 2x512MB als ik de specs-pagina mag geloven.

Dit geheugen is opzich maar gemaakt tot 2-3-3-6-1T op 200MHz te gaan. Dat het iets sneller kan, lijkt me mooi meegenomen, maar er is natuurlijk geen enkele garantie op een overclock. Als je echt overclocken wil met je geheugen, kan je beter ander geheugen kopen volgens mij. Je kan ook de timings iets losser zetten. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

ik loop nu met value ram van corsair op 460 mhz, mijn memtest is nu nog aan het lopen, maar na 1,45 uur nog geen errors en aan mijn timings (2,5-3-3-8) heb ik ook niet gekomen en voltage staat op auto.

kan ik daaruit concluderen dat mijn geheugen stabiel is, zal mijn memtest binnen een kwartiertje stopzetten.

• loodgieter

loodgieter

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:32:
ik loop nu met value ram van corsair op 460 mhz, mijn memtest is nu nog aan het lopen, maar na 1,45 uur nog geen errors en aan mijn timings (2,5-3-3-8) heb ik ook niet gekomen en voltage staat op auto.

kan ik daaruit concluderen dat mijn geheugen stabiel is, zal mijn memtest binnen een kwartiertje stopzetten.
Heb je ook deze corsair reepjes?

@_the_crow_
Wat bedoel je met lossere timmings? bijv: 2.5-3-3-8 zoals hierboven ipv die ik nu heb? 2-3-3-5.
dit zou ik vanavond meteen proberen?

welke mem reepjes zou je aanbevelen voor goede OC resultaten?

Verwijderd

nee ik heb value RAM :P en na 2 uur memtest geen errors:), dus jou ram latjes zouden da toch ook zeker deze snelheid moeten halen en met timings losser bedoelen ze wss je timings omhoog doen, niet omlaag:)

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Twix schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:02:
Heb je ook deze corsair reepjes?

@_the_crow_
Wat bedoel je met lossere timmings? bijv: 2.5-3-3-8 zoals hierboven ipv die ik nu heb? 2-3-3-5.
dit zou ik vanavond meteen proberen?
Dat zou je eventueel kunnen proberen ja. Als je daarmee je geheugen 1:1 (DDR400) kan laten lopen, zou dat mooi zijn natuurlijk. Ik weet niet hoe hard je je HTT hebt lopen.
2-3-3-5 is sowieso al best wel scherpe timing voor dit reepje. Wat waarschijnlijk verklaard wordt door het redelijk hoge voltage.
welke mem reepjes zou je aanbevelen voor goede OC resultaten?
Ik ben zelf niet heel erg thuis in het overclocken van geheugen en alle goede merken die daarbij horen, maar je zou eventueel een kijkje kunnen nemen in [rml][ OC] Het grote DDR geheugen OC-results topic Deel 7[/rml]. Misschien dat je daar wat ideeën op kan doen, danwel vragen stellen over het uiterste persen uit je geheugen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-02 20:17

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb zelf de Corsair TWINX2048-3200C2 (die hetzelfde is als de pt versie, op de kleur na) en krijg de timing niet heel veel strakker, maar op de orginele 2,5-3-3-6 doen ze probleemloos 240mhz (ddr480). Helaas is dit geen echte lekkere 24/7 voor mijn 4200x2 (die boven de 2600mhz erg warm wordt)

edit:
op 200mhz draait het geheugen perfect op 2-3-3-6, maar de 220mhz haal ik stabiel niet. Winst is ook maar heel klein trouwens.

[ Voor 19% gewijzigd door Tortelli op 03-04-2006 13:30 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit is niet echt Die-hard overclocking, dus hoort thuis in Tweaking & Cooling Algemeen :)

Verwijderd

Twix schreef op zondag 02 april 2006 @ 23:50:
Ik heb de search al gebruikt maar ik krijg geen goede hits. Ik zoek resultaten van de Corsair XMS 3200PT.

Ik ben al een tijdje aan het prutsen om het een beetje fatsoenlijk te laten lopen maar ik krijg het niet voor elkaar.

Specs:
Asus A8N-SLi
AMD 3700 (MP x 10.5)
Corsair XMS3200PT
Tagan U22 480Watt

Wat zijn een beetje goede OC resultaten voor dit geheugen? Ik weet dat mijn CPU nog veel verder wil maar me geheugen nekt de boel. De reepjes lopen nu op 222MHz @ 2-3-3-5 vrij belabberd?

kan iemand advies geven?
twix hoe krijg jij het geheugen op cas 2? bij mij staat het geheugen op 3-3-3-8 krijg hem niet op cas 2 loopt direct vast

Verwijderd

met asus sli del mobo

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:16:
twix hoe krijg jij het geheugen op cas 2? bij mij staat het geheugen op 3-3-3-8 krijg hem niet op cas 2 loopt direct vast
Dimm-voltage naar 2,7-2,8V zetten, dan zou het moeten werken. Kijk wel uit dat je het niet veel hoger zet. Volgens mij gaat 2,9V+ fataal zijn. :)

• loodgieter

loodgieter

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img448.imageshack.us/img448/9829/cpu3dq.th.jpg

Zie foto hierboven.
dat kan me probleem denk ik ook wel zijn. dat me CAS te hoog staat en 2,5 misschien wat meer ruimte geeft....toch?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Twix schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:58:
[afbeelding]

Zie foto hierboven.
dat kan me probleem denk ik ook wel zijn. dat me CAS te hoog staat en 2,5 misschien wat meer ruimte geeft....toch?
Probeer eerst tRAS naar 6 te zetten, dan tCL (CAS) naar 2,5. Proberen hoe ver je komt. Dan tRAS naar 7 of 8 en dan misschien tCL naar 3. Het is een beetje aftasten, maar ik denk dat tCL het meeste dwars ligt wat overclocken betreft.
Daarnaast hoef je niet perse je geheugen verder te pushen. Je kan gewoon de volgende divider nemen (DDR266 = 2:3). Mits het je om de processor-overclock te doen is natuurlijk. Zo niet, dan zal je toch de timings losser moeten instellen.
Hier staat in ieder geval een rekentabelletje wat misschien wel handig kan zijn. :)

• loodgieter

loodgieter

Topicstarter
Resultaat hoor je morgen avond moet morgen weer aan het werk/afstuderen. Dus duurt weer ff voordat ik wat resultaat post.

maar alvast bedankt voor de pagina kan wel van pas komen :)

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Mijn 3200Pt's gaan als een raket op c=2.5 (tccd), daarentegen lopen ze zeer brak op c=2, geen flauw idee waarom. Zitten trouwens op een a8n deluxe boardje op 2,85 volt.

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Morbid2002 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:37:
Mijn 3200Pt's gaan als een raket op c=2.5 (tccd), daarentegen lopen ze zeer brak op c=2, geen flauw idee waarom. Zitten trouwens op een a8n deluxe boardje op 2,85 volt.
Omdat jij waarschijnlijk de -3200PT hebt, die zijn bedoelt om 3-3-3-8 te lopen. De TS heeft echter -3200C2PT reepjes. Die kunnen standaard al 2-3-3-6. Dat je dan met een hoger voltage meer kan bereiken is niet meer dan logisch. ;)

Edit: Ook met AMD processors is 2-3-3-6 gegarandeerd. In het verleden heeft er op de Corsair-site een sterretje bij gestaan waarbij in de voetnoot werd aangegeven dat je met een AMD processor tCL=2,5 diende aan te houden. Deze voetnoot is sinds een maand of 10 al weg en op elk systeem is het inderdaad te draaien met tCL=2. Met overclocken zal je echter de timings wat losser moeten zetten en dan kan tCL=2,5 een uitkomst bieden. :)

[ Voor 31% gewijzigd door _the_crow_ op 05-04-2006 11:36 ]

• Morbid2002
Nope, mijn 2 repen zijn ook 3200c2pt's :Y) Volgens Corsair gegarandeerd c2 op intel en c2,5 op a64. Agh ze lopen lekker en binnenkort maar is even 2 gig erin proppen.

Correctie: weer even lopen experimenteren en inderdaad: 2-3-3-6 op FSB=220 en 2,75v

[ Voor 27% gewijzigd door Morbid2002 op 05-04-2006 11:43 ]

• loodgieter

loodgieter

Topicstarter
nou gisteren even gekuntseld en als ik de C2 veranderd in C2,5 dan kom ik inderdaad verder zal de rest ook eens wat verhogen.

en ga morgen avond maar eens stressen. kijken of die dan de timmings leuk vind. zal me resultaat wel posten als het zover is.

tot zover bedankt :)

• Morbid2002
Toch ben ik nog steeds erg benieuwd welke revisie je hebt....gewoon ff op je heatsink kijken naar serienummer + revisie nummer en even posten, kunnen we even bekijken welke ic's je hebt en wat je mogelijkheden zijn :-)

Op het forum van corsair kan je deze informatie trouwens vinden: http://www.houseofhelp.co...umdisplay.php?forumid=128

daar dus. Ik hoor het wel, tabee.

Hoe moet je je geheugen label lezen?? zie: http://www.houseofhelp.com/v2/showthread.php?t=34307

[ Voor 13% gewijzigd door Morbid2002 op 05-04-2006 16:38 ]

• loodgieter

loodgieter

Topicstarter
ik heb het gezocht en wist wat je bedoelde :)
0523110-1
xms3202v3.4
3200c2pt
Ik hoop dat je hier meer over kan vertellen?

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-02 06:33

PKN