Ik geef even per antwoord van jullie antwoord. Please read this, interessante info.
http://www.athlonoc.com/ka7tweakguide.htm http://www.tweak3d.net/faq /
neem bovenstaande links eens goed door
dan zou ik vio voltage eens hoger of lager proberen (bijv. Asus heeft 3.3, 3.40 of 3.56 volt setting Abit ook?)
Abit is best wel overklokkers mobo, heeft alles wat je wilt. Het is me al opgevallen (monitoring software) dat mijn voltage indeed hoger licht dan opgegeven, volgens via EN volgen ASUS-Geforce kan dit weinig kwaad, maar ik weet het zo net nog niet, schijnbaar is geheel 230Volt bij ons hoger, aangezien ook de inkomende spanning bij PC 12,47 Volt is.
dan zou ik kijken wat voor 300 watt voeding het is, er zijn ook slechte.
ok, waar vind ik welke er slecht en welke er goed zijn? Overigens neemt GeForce2 2x minder stroom dan GeForce1 vanwege .18 core (ipv. .25) De voeding is van Graficall, ze verkopen hem als Athlon voeding 300Watt, ik zou ze eens recht in hun gezicht vragen waar die voeding vandaan komt, en al helemaal eerst checken of ze wel een 300Watt voeding in de kast hebben gepleurd.
Via AGP driver geinstalleerd ?
Waar doe ik dat? Gewoon software van mobo neem ik aan? Heb ik nu dus NIET, maar toen ik het wel had was het alleen maar erger leek het wel, nu heb ik drivers van nVidia, en het lijkt wel ietsje minder te zijn, maar of het daar aan ligt?
Wat me wel opviel was het volgende:
Bij het installeren van ASUS drivers vraagt hij om GART Driver.
Hij detecteerd niet welke chipset mijn mobo heeft (VIA KX-133 dus)
En dan mag ik er zelf een kiezen, er staat dat het verstandig is deze te installeren als hij nieuwer is als die van je mobo, omdat die misschien niet werkt met GeForce II GTS, KIJK EN DAAR HEBBEN WE WAT AAN!
Er staan wel VIA dingen bij, maar ik durfde er gewoon geen een te kiezen omdat het volgens mij helemaal niet de juiste was, maar ik weet niet of er alleen VIA, blabla, BX stond (Dus met VIA Apollo of BX) of dat die 3 woorden bij elkaar hoorden, maar aangezien VIA gewoon VIA is en BX van Intel zou ik deze kiezen, maar dan weer, er stonden nog 2 andere VIA's! ?!?!?! Waar kan ik de nieuwste VIA GART drivers halen? Bij via? (http://www.via.com.tw) ??
JA IK HEB ZE, jullie horen nog wel of ze ook werken!
memory timings in de bios eens trager zetten
Sterker nog, ik keek laatst in BIOS en ondekte dat het al op zijn laagst stond (SD-Ram 10ns) ,moest het eens op 8ns zetten, maar daarvoor en daarna geen verschil.
ipv agp4, agp2 of 1 eens proberen
zie hierboven, zelfde verhaal als memory timing
SBA en fastwrite eens disablen
deze optie nog niet gevonden, zal eens kijken
als die 256 mb uit 2x128 bestaat probeer dan eerst de ene en dan de andere, als het 1 reep is probeer een ander slot of/en probeer eens een andere reep, helpt dat allemaal niet zou ik een andere voeding proberen.
Dat zal ik eens proberen, later antwoord.
Ja, zeg nou zelf... het is een vaag probleem. Het is moeilijk te zien, waar het aanligt dat "ie zomaar klemloopt"
Goh, das dus niet eens zo, je wordt er gewoon uitgeblazen, "lockups" is beetje foute term, rare is dus dat het alleen bij UT een beetje een lockup was, later merkte ik dat ik bij elke andere GAME er gewoon uit wordt geflikkerd! . En echt zomaar op een random-moment, of altijd NET als je springt, heel snel draait, of weet ik veel wat <moeilijk te zeggen, maar het is vooral als het erg druk wordt hoor, net als je schiet meestal! </b>. Het is heel moeilijk om vast te stellen waarom hij vastloopt. Blijkblaar ligt het wel aan je videokaart, want in de foutmelding staat "3D Render device". Wat gebruik je dan voor rendering (misschien wel een domme vraag aan gezien ik niet veel van GeForce weet): Direct3D of OpenGL?
D3D, bij OpenGL start de game niet op, maar er staat ook bij UTDemo dat OpenGL voor UT in testfase is en dus niet op echt veel chipsets van vid. kaarten werkt En heb je al een bij DXDIAG gekeken of er geen fouten zijn?
ik zal eens testen als ik wat meer kleuren heb, dus na reboot, maar euh... is DIT ERG? ?! "The file nvdisp.drv is uncertified, which means that it has not been tested by Microsoft's Windows Hardware"
Probeer eens softwarematig te renderen en te kijken hoe het dan gaat.
leuk, maar niet hoger dan 640x480 in 16bit en met alles op medium, maar nu komt het: HIJ CRASHED WEDEROM, MAAR IPV. om de 5 minuten om de +- 2 uur. Voor de rest ook geen fouten in je systeem en dergelijke? Probeer anders een een Norton System Check voor de zekerheid... ik weet het eerlijk gezegd echt niet. <b> effe norton 2000 installen
THANX 4 THE TIPS< ILL TRY, YOU HEAR FROM ME!