Ik kan helaas geen korte omschrijving vinden voor mijn probleem, vandaar de vage titel.
Ik heb een thuisnetwerk met een vrij eenvoudige indeling:
Kabel modem ------ router ----- switch ------- server en pc's
Een paar dagen geleden kregen we op het netwerk een probleem.
Bijna alle downloads bleven steken op 99 of 100%.
Er kan geen probleem zijn met drivers of iets dergelijks, want mijn openBSD server, twee Macs (MacOSX tiger) een fedora core 5 pc en een windows xp pc hebben er allemaal last van.
De verbinding naar mijn eigen server binnen het netwerk werkt wel voor 100%.
Als ik een website bezoek kan ik vaak niet alle items van de website openen. Er blijft bijvoorbeeld 1 plaatje over die ik niet kan downloaden. Als ik een wat groter bestand download blijft deze vaak hangen op de laatste procent. Met iTunes kan ik wel zien dat er nieuwe podcasts verschijnen, maar het downloaden van deze podcasts lukt helemaal niet. Ftp downloads lijken helemaal niet te gaan. Verbinding maken met de server lukt wel, maar een bestand downloaden wil niet lukken.
Ik vermoed dat het aan de router ligt omdat er kort geleden wel meer problemen zijn opgetreden met deze router. De router is een E-TECH RTVP03.
Ik heb echt geen idee wat er aan de hand is.
Een tip in de juiste richting zou al erg veel kunnen helpen.
Ik heb een thuisnetwerk met een vrij eenvoudige indeling:
Kabel modem ------ router ----- switch ------- server en pc's
Een paar dagen geleden kregen we op het netwerk een probleem.
Bijna alle downloads bleven steken op 99 of 100%.
Er kan geen probleem zijn met drivers of iets dergelijks, want mijn openBSD server, twee Macs (MacOSX tiger) een fedora core 5 pc en een windows xp pc hebben er allemaal last van.
De verbinding naar mijn eigen server binnen het netwerk werkt wel voor 100%.
Als ik een website bezoek kan ik vaak niet alle items van de website openen. Er blijft bijvoorbeeld 1 plaatje over die ik niet kan downloaden. Als ik een wat groter bestand download blijft deze vaak hangen op de laatste procent. Met iTunes kan ik wel zien dat er nieuwe podcasts verschijnen, maar het downloaden van deze podcasts lukt helemaal niet. Ftp downloads lijken helemaal niet te gaan. Verbinding maken met de server lukt wel, maar een bestand downloaden wil niet lukken.
Ik vermoed dat het aan de router ligt omdat er kort geleden wel meer problemen zijn opgetreden met deze router. De router is een E-TECH RTVP03.
Ik heb echt geen idee wat er aan de hand is.
Een tip in de juiste richting zou al erg veel kunnen helpen.