[Leaseweb] Hoge snelheid en lage prijs?

Pagina: 1
Acties:

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Aloha!

M'n huidige internetprovider is essent@home. Hier betaal ik voor 5 Mb down en 750 Kb up zo'n 48 euro per maand. Opzich is het vrij snel, maar volgens mij moet m'n internetverbinding sneller kunnen voor een betere prijs. :) Na een beetje gegoogle kwam ik bij LeaseWeb terecht, hier betaal je voor een snelheid van 16-24Mbps 40 euro in de maand. De verbinding is hier gewoon beschikbaar dus dat is ook geen probleem. Maar het is volgens mij te simpel om alleen te kijken naar de snelheid en prijs. Hoe lijkt dit pakket jullie? Op GoT kom ik nauwelijks berichten tegen over Leaseweb, dat maakt me een beetje sceptisch. Als het echt zo voordelig en snel is waren er vast wel meer berichten over op Tweakers. ;)

Als dit pakket niet geschikt is..wat zou dan een goede provider zijn waar ik een snellere verbinding kan krijgen voor maximaal dezelfde prijs (48 euro/maand)?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Er zijn meer providers die dergelijke adsl2+ pakketen aanbieden... tiscali, wanadoo, speedxs, tweakdsl etc voor een soortgelijke prijs :)

Ik ga toevallig weg bij @home, 1 mei verloopt het abbonement. Wij gaan naar pilmo 8/1 adsl1, want adsl2 is hier niet te krijgen.

• Hbeez
Zijn er dan nog argumenten om bij @home te blijven? :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Perfecte provider, gaat ook gewoon via het LSW netwerk :). Het is 'basic' (gewoon toegang tot het internet + een paar mailadresjes), geen binaries. Zeker niet duur in verhouding met de rest maar houd er rekening mee dat de prijzen excl. btw zijn ;) Totaal dus ongeveer €46,82.

Als vervanger voor @home zou ik het zelf zeker doen, al is het niet om de snelheid maar omdat je dan bij een degelijke partij komt te zitten.

Snelheid is ook -heel- afhankelijk van hoe ver je van de centrale woont, hoe je het thuis aansluit e.d.. hou dat in acht.

[ Voor 18% gewijzigd door BHQ op 02-04-2006 22:30 ]

• Hbeez
Voor binaries gebruik ik sowieso Eweka, dus dat is geen probleem. Eigenlijk is de snelheid het belangrijkste argument van mij om over te stappen, van 5 naar 16-24 Mb scheelt echt veel. Met @home ben ik zelf wel tevreden qua stabiliteit.. Inclusief btw is het even duur als @home.

[ Voor 9% gewijzigd door Hbeez op 02-04-2006 21:57 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Son_Gohan schreef op zondag 02 april 2006 @ 21:56:
Voor binaries gebruik ik sowieso Eweka, dus dat is geen probleem. Eigenlijk is de snelheid het belangrijkste argument van mij om over te stappen, van 5 naar 16-24 Mb scheelt echt veel. Met @home ben ik zelf wel tevreden qua stabiliteit.. Inclusief btw is het even duur als @home.
Bedenk wel dat adsl extra overhead heeft, waar je bij kabel de snelheden door 8 kan delen ( voor @home dus 5000 / 8 = 625 ) , moet je het bij adsl door 10 delen. Maar goed, pilmo levert voor 35 euro per maand 8/1 internet en voip telefonie incl. 240minuten naar vast. Als ik dan 8000 deel door 10, houd ik 800KB/s over. Nog steeds een kleine 200KB/s meer en ben veel goedkoper uit dan nu :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

[mierenneuk]
ADSL is delen door 9,6.
[/mierenneuk]
Is max. 840 KB/sec en komt redelijk overheen met wat m'n netwerkkaart binnenleecht :)
Pagina: 1