Toon posts:

[2000] Laptop uit domein gehaald, geen inlogaccount meer

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader kon de laptop van zijn oude bedrijf houden, maar die zat nog in hun domein. Daar heb ik 'm uit gehaald om 'm op het thuisnetwerk (werkgroep) te zetten. Maar hij logde nog altijd in via zijn oude domein-account en nu kan hij dus niet meer inloggen ... er is geen lokaal account bij ons bekend, is er nu nog een manier dat hij bij zijn gegevens kan? Of wordt 't bestanden over zetten met een linux-live-cd en opnieuw installeren?

Verwijderd

Je heb elktijd de admin acount, via dat acount moet je alleen dan ff een nieuwe locale acount te maken.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Zijn wel tooltjes voor die je lokale adminstrator account wachtwoord kunnen wissen.
En dan kun je weer gewoon inloggen.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
Heet die administrator-account altijd admin? (Ik ben niet zo heel erg thuis in windows ..) Hoe veilig zijn die wachtwoord-reset-tooltjes? Is er een kans dat er iets misgaat? Want we willen de data veilig terugkrijgen, dat is 't belangrijkste :)

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Paar keer gebruikt werkt bij mij altijd perfect
hiero http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ kun je m downloaden
account heet administrator
als je home hebt moet je even 2x op ctrl alt del dan kun je gewoon als administrator inloggen zonder wachtwoord.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

lamko schreef op zondag 02 april 2006 @ 21:43:
Paar keer gebruikt werkt bij mij altijd perfect
hiero http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ kun je m downloaden
account heet administrator
als je home hebt moet je even 2x op ctrl alt del dan kun je gewoon als administrator inloggen zonder wachtwoord.
Op een laptop van een bedrijf (geweest) kleine kans op XP-Home.
Net als de wel heel kleine kans dat het wachtwoord leeg is......

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Als je naar de topic titel kijkt dan weet je dat het win 2K is ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Even systeembeheer bij de baas bellen? Of nog beter daar even langslopen met de laptop? Waarschijnlijk kunnen die gelijk het wachtwoord veranderen. Anders zou je toch met zo'n disk de boel moeten resetten. Aan het achterhalen van een dergelijk wachtwoord doen we natuurlijk niet mee op GoT :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:28:
Even systeembeheer bij de baas bellen? Of nog beter daar even langslopen met de laptop? Waarschijnlijk kunnen die gelijk het wachtwoord veranderen. Anders zou je toch met zo'n disk de boel moeten resetten. Aan het achterhalen van een dergelijk wachtwoord doen we natuurlijk niet mee op GoT :)
Achterhalen is ook niet nodig. Zolang je fysiek bij de PC kunt en kunt starten van floppy of CD kun je Windows wachtwoorden heel eenvoudig resetten. Maar daar is hierboven al een link voor gegeven.
Pagina: 1