Langzame download bij gebruik Bittorrent *

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:38
Ik heb sinds kort een prbleem met downloaden met bv Utorrent als ik utorrent start dan kan ik niet meer internetten maar me downloads beginnen niet,als ik limewire start dan kan ik wel gewoon interneteen maar me downloads gaan niet sneller dan 5kb/s en limewire ziet dat ik een firewall heb aanstaan terwijl mijn windows xp firewall uitstaat.
Verder heb ik norton antivirus op mijn pc maar daar kan ik geen firewall in vinden.

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-08 20:10
Heb je niet toevallig wat aan je routersettings veranderd? Probeer die anders is te resetten. En anders ligt het misshien wel gewoon aan je i-net provider. Kijk is of je daar nog wat kan vinden.

Macbook Pro, 640 WD extern

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kijk eens in hoeverre Norton je internet afschermd. Scanners (heeft Norton ook een firewall). En zit je achter een router?
En je hele titel in een tag vangen 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door mithras op 02-04-2006 20:55 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'[Probleem met downloaden]' zegt nogal weinig (zegmaar niets) over je vraag, dus ik pas de titel wat aan :Y)

Dit is trouwens al vele vele malen langsgekomen op GoT. Kijk even in o.a. de topics over bittorrent en emule in Software Algemeen en [FORUM=0]forum 0[/FORUM] met zoektermen als 'langzaam' of 'traag' i.c.m. bt of emule. Zet je connecties lager.
En bedenk of je router of modem (welke?) er wat mee van doen kan hebben.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08 17:01
[b][message=25502296,noline]
En bedenk of je router of modem (welke?) er wat mee van doen kan hebben.
En dat is dus een heel sneaky probleem. Want sommige routers kunnen niet goed port forwarden. Dus dan denk je dat je het allemaal tof hebt ingesteld, maar dan werkt de router gewoon niet goed.

Hallo met Tim

• hellrazor
ik heb dus gewoon een modem een speedtouth home (geupdate naar pro) en ik heb verder geen instellingen verandert ofzo , hiervoor heb ik lang gebruik gemaakt van utorrent icm hetzelfde modem dus vandaar dat ik het ook vreemd vind

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

dat is dus nu een router die NAT doet.. en in de ogen van limewire dus een firewall.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

staat je upload niet gigantisch hoog, zodat die heel je internet wegtrekt? (heb k namelijk gehad)

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08 17:01
hellrazor schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:12:
ik heb dus gewoon een modem een speedtouth home (geupdate naar pro) en ik heb verder geen instellingen verandert ofzo , hiervoor heb ik lang gebruik gemaakt van utorrent icm hetzelfde modem dus vandaar dat ik het ook vreemd vind
Weet je zeker dat je geen multi-pc modem hebt? Want dan zit je namelijk achter een router :)

Hallo met Tim

• hellrazor
possamai schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:31:
dat is dus nu een router die NAT doet.. en in de ogen van limewire dus een firewall.
kan ik dat uitzetten ? zo ja hoe

• hellrazor
Timlog schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:42:
[...]

Weet je zeker dat je geen multi-pc modem hebt? Want dan zit je namelijk achter een router :)
nee er kan maar 1 pc op worden aangesloten ;)

Verwijderd

hellrazor schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:23:
[...]

nee er kan maar 1 pc op worden aangesloten ;)
Dan zit je ook nog achter een router.
Alle Speedtouch modems (de variant met netwerkaansluiting dan) kunnen ook als router dienen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 18:35 ]

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Heb je je tcpip.sys wel nog gepatched staan? Dit kan een serieuze domper zijn op je prestaties..

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Log gewoon ff in op je router en zet die entry in je NAT tabel, waarschijnlijk heb je het dan zo gefixed

Verwijderd

Ik heb ook denk ik dit probleem.

Ik heb net een nieuwe modem, een alcatal 546 multi pc modem
Ik heb geen enkele instelling veranderd, modem alleen aangesloten en geinstalleerd, thats it

En ik heb het gevoel dat bij bittorent de downloads 'wel willen, maar niet goed starten'

voorbeeld: ik probeer nu een serie te downlaoden via bittorent. En dan zie ik:

verbonden seeds: 13 (maximaal 13)
verbonden peers: 59 (maximaal 1863)

De 'gezondheid' van dit bestand is volgens bittorent bijna 3000%.

Voor de rest heb ik geen problemen met pagina's laden of bijv. streaming video's

Enig idee waar ik moet kijken?

-mart

• hellrazor
Mithras86 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:36:
Log gewoon ff in op je router en zet die entry in je NAT tabel, waarschijnlijk heb je het dan zo gefixed
als ik ben ingelogt op me modem kan ik niks vinden over NAT

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

hellrazor schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:47:
[...]

als ik ben ingelogt op me modem kan ik niks vinden over NAT
ter info, als je het toch kan vinden en je zet het uit dan is je verbinding weg ;)

Wil je geen NAT dan moet je op de ouderwetse manier inloggen met behulp van een vpn verbinding.
Maar je hebt je adsl speedtouch niet voor niets omgetuned naar een Pro versie, ik neem aan dat dat ding de verbinding maakt en jij alleen je pc er maar aan hoeft te pluggen en dat je internet dan werkt.

Je externe IP hangt dan aan je modem, en jij zelf krijgt een intern ip (nouja, je computer dan).
Door middel van NAT wordt de boel dan gerouteerd op de juiste manier zodat de pakketjes toch gewoon aankomen. Waarschijnlijk moet je effe wat poortjes forwarden op je modem.

Ik weet de standaard poorten van bittorrent en emule niet maar die moet je op je modem even door laten sturen naar je pc. Dit zorgt er voor dat die poorten bereikbaar zijn vanaf het internet en dat data die er vanaf het internet naar gestuurd wordt toch direct bij jouw pc terrecht komt.Dan gaat het waarschijnlijk beter.
Pagina: 1