[Dreamweaver] abbr tags gebruiken *

Pagina: 1
Acties:

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 15:59
Is het mogelijk om in dreamweaver informatieblokjes te krijgen als je met de muis boven een woord gaat zweven? "Hooveren"

De bedoeling is als ik een zin scrhijf dat er meer informatie verschijnt.

bv:

"Dit geheugen is ROM-geheugen."

Als ze met de muis boven ROM gaan staan moet er "Read Only Memory" komen staan

• Gizmoke
ben de titel vergeten aanvullen

Sorry

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor zover ik weet kan dit prima door mouse-overs te gebruiken. Ik heb zoiets ooit wel eens gedaan in dreamweaver (weet neit meer precies hoe, maar als je zoekt in de richting van mouse-overs moet zoiets wel lukken).

• Wortelsoep
  • Niet online
<abbr title="Read Only Memory">ROM</abbr>

Alleen of dit mooi in Dreamweaver geïntegreerd zit weet ik niet.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:38
Ja dat kan. In HTML moet je daarvoor het <abbr> attribute voor hebben. In Dreamweaver 8 voeg in dat in design-time het als volgt toe:

• selecteer het stukje text
• rechtermuisknop, klik op "Quick tag editor..."
• klik op "abbr"
• druk 1 keer op je spatie balk
• klik op "title"
• voeg je stukje text in wat je wilt zien als je er met je muis over gaat.

• Gizmoke
Ik heb dus dreamweaver MX.

De bovenstaande methodes vind ik niet onmiddellijk terug, maar ik ga nog even zoeken. Mss dat er iets in die aard lukt.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Even iets offtopic, er zit een verschil tussen <abbr> en <acronym>. Google even voor wanneer je welke van de 2 moet gebruiken. ;)

Signature

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Yup. Maar goed, dit heeft niets met de software als zodanig te maken (hetzelfde kan natuurlijk met kladblok) en alles met HTML en zou dus beter in Webdesign, Markup & Clientside Scripting passen. Verplaatsen lijkt me echter niet nodig omdat het antwoord al is gegeven en het eenvoudigweg even de juiste HTML tag leren kennen was. Rest nu de vraag hoe "hard" tags toevoegen, al betwijfel ik dat je daar niet zelf uit kunt komen :)

offtopic:
Titel heb ik aangevuld. Als je de titel wilt laten aanvullen door een moderator, kan je een volgende keer daar de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport
functie voor gebruiken. Gebruik die ook maar als je een betere weet dan ik :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1