Toon posts:

ide poort stuk

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem denk ik.
Kom ik terug van een heerlijke hap zie dat alleen het power on lampje nog brandt.
Na een harde reset helemaal niks meer dus ik dacht gelijk o-jee.
Goed om een lang verhaal kort te maken, Via een maat een andere voeding geritselt
en erop toen draaide in ieder geval de core fan weer maar voor de rest helemaal niets.
Ook de hd draaide niet, na een hoop geklooi trok ik de ide kabel uit de hd en die spinde daarna gelijk aan dus gelijk dat weer geprobeerd met de andere ide poort en ja hoor:
Als je de pc aanzet terwijl alleen de voeding van de hd erin zit en de ide kabel aangesloten doet ie niks als je dan de ide kabel eruit trekt aan een van de kanten begint de hd te draaien.
O-ja voor de rest is alles er dus uit aan kabels en stekkers.
Betekent dit dat mijn ide poorten eruit gebrand zijn of zo ??? :?
B)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 20:25 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ten eerste: Doe ons een lol en gebruik hoofdletters en leestekens waar die in de Nederlandse taal van toepassing zijn. Gebruik ook geen "enters" op onnodige plaatsen. De tekst loopt vanzelf wel "passend" om in dit forum ;) Dat maakt je post stukken duidelijker en leesbaarder. Dit is op z'n zachts gezegd niet prettig te lezen en ik heb dan ook moeite om een touw aan je post te kunnen knopen.

Wat betreft je vraag: Het is me niet geheel duidelijk wat je probleem nu is, maar het klinkt alsof je HD een probleem heeft en niet zo zeer de IDE poort. Heb je al een andere HD geprobeerd? Wat gebeurt er dan? Je weet zeker dat de IDE kabel goed is? Goed aangedrukt? Niet toevallig verkeerd om (hoewel dat in 99% van de gevallen zo goed als onmogelijk is). Mocht je nog twijfelen dan kun je uiteraard ook gewoon je HD in een andere PC proberen om te zien of het probleem in de HD zit.

Bij het zoeken naar problemen in je PC is het in de meeste gevallen gewoon een kwestie van dingen uitsluiten, de één na de ander. Totdat je uiteindelijk alles gereduceerd hebt tot maar 1 mogelijke conclusie.

[ Voor 53% gewijzigd door RobIII op 02-04-2006 20:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit ook met een andere hd geprobeert dus aangesloten op mijn mobo met ide kabel en voeding toen de pc aangezet en aleen de processor fan draaide.
Toen de ide kabel uit het mobo en gelijk begint de hd te draaien.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hm, ik kom hier na 3x lezen nog geen wijs uit. Ik denk dat er ongetwijfeld velen met mij zullen zijn. Sorry, maar dit topic gaat toch dicht, omdat het probleem niet duidelijk is omschreven en wellicht veel te veel informatie ontbreekt.

Neem eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg van de werking van GoT. En neem dan aansluitend de OM FAQ / Beleid door voor alle mogelijke oplossingen en eventueel nuttige achtergrondinformatie, waarmee je weer verder kunt. Bijvoorbeeld OM FAQ / Beleid » Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? en Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? zouden in jouw geval een uitkomst kunnen zijn :)

Dit topic is gesloten.