Het is juist de bedoeling dat ze niet op de harde schijf uitgepakt moeten worden, dat 'kost' telkens de latency van een schijf en is gewoon heel traag. Als het alleen in het RAM geheugen geladen moet worden zou het 10 keer sneller kunnen. Het probleem van het uitpakken van een archief (met bijvoorbeeld 20.000 bestanden) is dat het dan MEGA lang duurt... En heel je schijf raakt snel gefragmenteerd en gebruikt dan even veel slack.
Ik zal nog even kijken naar een ACDSee plugin.
** Gevonden.
Thnx DeTeraarist, eerst installeerde ik altijd de standaardopties in ACDSee. Maar sinds jaren kies ik voort zelf de opties (en zette ik altijd alle plugins uit), en inderdaad, ACDSee heeft bij de installatie altijd wat opties voor plugins... Die zette ik altijd uit omdat ik DACHT dat die ZIP plugin was zodat ik gewoon bestanden uit het archief kun uitpakken zoals WinRAR, maar nee, je kunt ze ook bekijken.
Reuze bedankt, dit is wel wat ik bedoelde, helaas ondersteund het geen RAR, zal even kijken of dat ook nog mogelijk is. ACDSee 3.1 Classic heeft dit bij de setup dus als mogelijkheid. Bedankt!
edit:
Ook nog een RAR plugin gevonden!!! Het lijkt er alleen op dat ie soms de plaatjes niet pakt, sommige in 1 en hetzelfde archief wel en in hetzelfde archief pakt ie er soms een paar niet..
RAR Plugin:
http://www.csie.ntu.edu.tw/~piaip/tools/ACDSee/AX_RAR.apl
Gewoon in C:\Program Files\ACD System\Plugins\ zetten en hij staat standaard aan
Als je wil kun je ook zelf een plugin ervoor schrijven. Kheb het apl bestandje hernoemt naar .DLL en even met een DLL Programma bekeken welke functies erin zitten:
AMP_CloseArchive
AMP_FileDecode
AMP_FileDecodeStart
AMP_FileDecodeStep
AMP_FileDecodeStop
AMP_GetArchiveInfo
AMP_GetError
AMP_GetPluginInfo
AMP_Help
AMP_Init
AMP_OpenArchive
AMP_ShowPlugInDialog
Welke parameters je krijgt en welke info je terug moet geven is mij niet bekend maar daar moet ook wel achter te komen zijn met weer een ander programma
De ZIP plugin heeft nog 5 functies meer zoals AMP_AddFiles.
Je weet iig dat het me nu is gelukt, nu nog even bekijken welke plaatjes ie wel en niet doet en waarom. Bedankt!
DLL Programma bijv:
http://www.nirsoft.net/utils/dll_export_viewer.html
[
Voor 37% gewijzigd door
KoalaBear84 op 04-04-2006 18:35
]