Archief programma met interne plaatjes viewer

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:38
Waar ik naar opzoek ben is een programma dat een ZIP en RAR bestand kan openen en makkelijk plaatjes kan bekijken.

Het zou mooi zijn als je automatisch thumbnails daarvan zou kunnen bekijken.

Als iemand een oplossing heeft zou dat heel mooi zijn. Zo kan je bijv makkelijk wallpapers of andere plaatjes in een RAR plaatsen waardoor ze daarna nog steeds 'makkelijk' te benaderen zijn.

Alvast bedankt.

<Homepage>

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 02:18

DeTeraarist

#Boots2Asses

Er zijn een paar 100 image viewers. De eerste 10 die je op download.com tegenkomt hebben waarschijnlijk allemaal deze optie.
Maar volgens mij heb je nog niet zelf gezocht dus wist je dat niet =/

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• KoalaBear84
Ik heb zeer zeker wel gezocht. Maar niet op Download.com

Bij google heb ik al een aantal maal gezocht naar "internal picture viewer rar" en dergelijken. Zou toch fijn zijn als je programma dat ondersteund dat er iets dergelijks bij staat. Ik zal je antwoord eens 'analyseren' en kijken of ik zoek wat ik vind.

Als dat het geval is zal ik het antwoord hier ook plaatsen voor de medemens.

edit:

** Na wat gezocht te hebben bij Download.com en de zoekresultaten heb bekeken en naar de sites van de fabrikanten/programma gekeken te hebben kom ik tot de conclusie dat je berichtje een beetje onzin is

Heeft iemand beter nieuws en een bewijs, link naar een programma wat over die functionaliteit beschikt, hoor ik het graag. :)

[ Voor 33% gewijzigd door KoalaBear84 op 03-04-2006 20:13 ]

<Homepage>

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Probeer ACDSee eens.

• KoalaBear84
Ja.. dat gebruik ik standaard (3.1 Classic) als programma op plaatjes mee te bekijken. Maar hoe wil ik dan plaatjes in een RAR of ZIP archief bekijken zonder alles uit te pakken?

Als je me dat kan vertellen zou ik dat heel fijn vinden. Voordat ik deze post/thread heb geplaatst heb ik bij ACDSee bekeken of die mogelijkheid er was.. maar helaas.. zeker niet bij 3.1 en bij 8.0 de nieuwste kon ik het op de website niet terugvinden.

Dus heb je nog een aardig woordje over, graag. Dus een RAR of ZIP met plaatjes erin (jpg, gif, png) die ik dus zonder uit te pakken met een programma kan bekijken. Het liefst nog dat je dan ook door de plaatjes kan scrollen met je muis en thumbnails kan bekijken. Mocht het nou nog niet bestaan dan moet ik het zometeen nog zelf gaan maken, best lastig.

<Homepage>

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zult ze hoe dan ook moeten uitpakken om ze te kunnen bekijken (geldt ook voor thumbnails). Dus of je dat nou in het programma doet of het mapje even tijdelijk naar je desktop sleept maakt dan ook niet veel meer uit.

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Of het was een instelling of het was een plugin. Maar je kon een sowieso zip bestanden selecteren, dan zag je het eerste plaatje wat er in zat. En als je er op enterde oid kon je ze allemaal zien.

• KoalaBear84
Het is juist de bedoeling dat ze niet op de harde schijf uitgepakt moeten worden, dat 'kost' telkens de latency van een schijf en is gewoon heel traag. Als het alleen in het RAM geheugen geladen moet worden zou het 10 keer sneller kunnen. Het probleem van het uitpakken van een archief (met bijvoorbeeld 20.000 bestanden) is dat het dan MEGA lang duurt... En heel je schijf raakt snel gefragmenteerd en gebruikt dan even veel slack.

Ik zal nog even kijken naar een ACDSee plugin.

** Gevonden.

Thnx DeTeraarist, eerst installeerde ik altijd de standaardopties in ACDSee. Maar sinds jaren kies ik voort zelf de opties (en zette ik altijd alle plugins uit), en inderdaad, ACDSee heeft bij de installatie altijd wat opties voor plugins... Die zette ik altijd uit omdat ik DACHT dat die ZIP plugin was zodat ik gewoon bestanden uit het archief kun uitpakken zoals WinRAR, maar nee, je kunt ze ook bekijken.

Reuze bedankt, dit is wel wat ik bedoelde, helaas ondersteund het geen RAR, zal even kijken of dat ook nog mogelijk is. ACDSee 3.1 Classic heeft dit bij de setup dus als mogelijkheid. Bedankt!

edit:

Ook nog een RAR plugin gevonden!!! Het lijkt er alleen op dat ie soms de plaatjes niet pakt, sommige in 1 en hetzelfde archief wel en in hetzelfde archief pakt ie er soms een paar niet..

RAR Plugin:
http://www.csie.ntu.edu.tw/~piaip/tools/ACDSee/AX_RAR.apl

Gewoon in C:\Program Files\ACD System\Plugins\ zetten en hij staat standaard aan :)

Als je wil kun je ook zelf een plugin ervoor schrijven. Kheb het apl bestandje hernoemt naar .DLL en even met een DLL Programma bekeken welke functies erin zitten:
AMP_CloseArchive
AMP_FileDecode
AMP_FileDecodeStart
AMP_FileDecodeStep
AMP_FileDecodeStop
AMP_GetArchiveInfo
AMP_GetError
AMP_GetPluginInfo
AMP_Help
AMP_Init
AMP_OpenArchive
AMP_ShowPlugInDialog

Welke parameters je krijgt en welke info je terug moet geven is mij niet bekend maar daar moet ook wel achter te komen zijn met weer een ander programma :)

De ZIP plugin heeft nog 5 functies meer zoals AMP_AddFiles.

Je weet iig dat het me nu is gelukt, nu nog even bekijken welke plaatjes ie wel en niet doet en waarom. Bedankt!

DLL Programma bijv:
http://www.nirsoft.net/utils/dll_export_viewer.html

[ Voor 37% gewijzigd door KoalaBear84 op 04-04-2006 18:35 ]

<Homepage>

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

hehe, en dan te bedenken dat die versie al bijna 10 jaar oud is :)

• KoalaBear84
Jaja, dat is de shit! Een programma wat al 6 jaar oud is en wat nog dagelijks gebruikt wordt... dat zie je niet vaak :) De nieuwe ACDSee's schijnen allemaal traag te zijn, en kheb ook ooit versie 6 nog geprobeert. Kzal zometeen de nieuwste versie 8 eens testen. 3.1 werkt gewoon zo snel en fijn, alles is gewoon goed! :)

Kheb eerlijk gezegd maar een hekel aan IrfanView, aan de GUI daarvan, die vind ik niet zo lief.

<Homepage>

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Als je de snelheid van 3.1 lekker vind, zou ik 8 maar niet proberen.
De enige versie die nog in de buurt van 3 kwam was versie 5 in classic mode. Maar andere versies zijn (in ieder geval bij mij) bijna 2 tot 3 keer zo langzaam.

• KoalaBear84
De plugins van versie 8 kunnen helaas niet gebruikt worden bij versie 3.1 terwijl ze wel dezelfde functies hebben... maarja... Kheb gister 8.0 in een Virtual Machine geinstalleerd, is een stukkie langzamer ja..

8.0 ondersteund dan wel zowat ALLE archieven en ondersteund ze ook goed. Helaas dat 3.1 de plugins van 8.0 niet wil 'registreren', anders zou het helemaal perfect zijn. Ik moet wel zegge, hoe hun ACDSee ontworpen hebben door het zo netjes er een plugin van te maken hebben ze netjes gedaan :)

<Homepage>

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:49
Ik ben express van ACDSee over gestapt naar Irfanview omdat die veel sneller is.
Of Irfanview ook dat gene kan wat jij wil dat weet ik niet, misschien het proberen waard??

Mijn profiel op Discogs

• KoalaBear84
Ik kan er echt niet tegen, tegen de GUI van Irfanview. Het oogt niet lekker en is niet mijn ding. M'n oom gebruikte dat programma ook altijd... Ik kan er niet mee werken helaas :) Hetzelfde als mij aan Linux proberen te krijgen, lukt je ook never nooit.

<Homepage>

Pagina: 1