OCZ EL 1GB DDR400 Platinum Rev. 2 of OCZ EB 2GB DDR500 Plat?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 13:32
Hoi Tweakers, ik heb een vraag over de bovenstaande 2 geheugenmodules.(Deze vraag namens een vriend) Een beetje een standaard vraag overigens: Welke van de twee is beter? Ik heb benchmarks opgezocht, maar dit resulteerde alleen in ongelijke resultaten getest op andere platformen, ik weet dat in verhouding de Rev.2 beter is, maar de 2GB kit(non-Rev.2) is 1,5 jaar nieuwer. Bovendien pijns ik nu over het feit of de 2GB versie wel de extra 80 euro waard is.

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke van de twee is beter?
Dat is een vraag dat je het beste zelf kunt beantwoorden :) Zet eens de specificaties van de beide geheugenreepjes naast elkaar (grootte? snelheid? timings? etc), vergelijk deze met elkaar én met jouw eisen (hoeveel heb je nodig? wat zijn de standaardsnelheden? wil je overclocken? wil je later upgraden? etc) en natuurlijk jouw portemonnee.

In de FAQ van dit subforum kun je aardig wat achtergrondinformatie terugvinden, waarop je dan weer je keuze kunt baseren: PMG FAQ » Welke moet ik nemen? en RAM FAQ » Performance van het geheugen.

Dit topic is gesloten.