Thomson Speedtouch

Pagina: 1
Acties:

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-04 13:50
Ik heb een Thomson Speedtouch 510i van mijn vaders werk hier staan, en ik wil hem als switchje gebruiken. (het is eigenlijk een adsl-modem met switch). Ik sloot het geval aan, en alle vier de ethernetlampjes van dat ding gingen branden, maar de lampjes op de bovenkant (Internet, Power en Netwerk) blijven uit. Als ik de bijgeleverde ethernetkabel in een pc stop en in de speedtouch, gebeurt er niets (de ethernetlampjes blijven branden, en de lampjes op de bovenkant blijven uit).

1. Is mijn speedtouch nu dood?

2. Hoe kan ik zien welke versie mijn speedtouch is (ik heb gehoord dat er een versie 1-6 is)

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-03 10:27
DJFliX schreef op zondag 02 april 2006 @ 18:22:
Ik heb een Thomson Speedtouch 510i van mijn vaders werk hier staan, en ik wil hem als switchje gebruiken. (het is eigenlijk een adsl-modem met switch). Ik sloot het geval aan, en alle vier de ethernetlampjes van dat ding gingen branden, maar de lampjes op de bovenkant (Internet, Power en Netwerk) blijven uit. Als ik de bijgeleverde ethernetkabel in een pc stop en in de speedtouch, gebeurt er niets (de ethernetlampjes blijven branden, en de lampjes op de bovenkant blijven uit).

1. Is mijn speedtouch nu dood?

2. Hoe kan ik zien welke versie mijn speedtouch is (ik heb gehoord dat er een versie 1-6 is)
Download een handleiding ofzow van internet, en de boel gaat pas branden/werken als er werkelijk iets te communiceren valt, dus zorg dat je de benodigde software bijvoorbeeld wel hebt geinstalleerd. Dan kun je ook meteen zeker zien oftie werkt en wat de versie van de speedtouch is. Als je denkt dat je verbinding met je modem hebt moetje doormiddel van 10.0.0.138 in je browser te typen in het modem kunnen komen. Suc6 :)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:16

Duinkonijn

Huh?

probeer hem eens te resetten..

spanning er af. knop indrukken. spanning er op. 10 sec wachten knop loslaten

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• DJFliX
Ok, de handleiding heb ik dus WEL gelezen. Het vreemde vind ik dat de ethernetlampjes (boven elke poort) wél branden en de power-led niet. Ik zou dit juist andersom verwachten. Resetten werkt niet, altjhans, ik merk er vrij weinig van. Ik krijg ook geen ip ofzo, laat staan dat 10.0.0.138 bereikbaar is.

Ik hoop dat die niet de symptomen zijn van een dode 510i, want er zijn geen grappen zoals firmware prgrades mee uigehaald :(

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Als de speedtouch boot dan doet hij een test o.i.d. waarbij alle leds even gaan branden, waarschijnlijk blijft ie daar hangen?

• DJFliX
Misschien nog wel vóór die test =\ als ik de stroom erop zet branden de vier lampjes van de ethernet poorten. Verder niets (geen powerlampje, geen lan activity lampje, en geen internet-lampje). Dus die POST blijft uit denk ik :(

[ Voor 1% gewijzigd door DJFliX op 03-04-2006 11:02 . Reden: spelfoutjes ]

• DJFliX
* kick *
(oops, 3 uur te vroeg ;\)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Persoonlijk zou ik zeggen dat ie me overduidelijk dood lijkt en dat je de volgende dingen er mee zou kunnen doen:
- uit elkaar schroeven en van binnen bewonderen (eventueel onderdelen voor tweak doeleinden gebruiken)
- in de prullenbak mieteren
- plat stampen en dan in de prullenbak gooien
- ... (vul zelf verder in)....

Sorry, lichtelijk HK....

Maar serieus: ik denk dat je er echt niets meer mee kan.

• DJFliX
offtopic:
Ik heb er al op geslagen...

Zou er dan écht geen manier zijn om te kijken of ie bricked is? qua seriële poort eraansolderen ofzo? BTW, ik schroef um zo open, want op het werk deed ie het nog :S

[ Voor 18% gewijzigd door DJFliX op 03-04-2006 16:29 ]

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heb je 'm aangesloten met de bijgeleverde adapter? Zo neen, uiteraard de correcte adapter proberen. Je zou het modem ook nog eens op een andere stroomgroep kunnen testen. Doet ie ook daar niet, is ie idd defect.

Ik heb overigens een paar maanden geleden hier een topic gelezen van iemand die een aantal oude defecte 510's met andere voltages heeft aangesloten, waarbij ze weer tot leven kwamen.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Als jij een vast IP-adres(10.0.0.151) instelt en vervolgens vervolgens start->uitvoeren->cmd->ok->telnet 10.0.0.138->enter krijg je dan verbinding? Zoja => aanmelden met wachtwoord (als dat ooit is ingesteld) -> system->enter->flush->enter. Dan schoont de hele speedtouch zich van allen instelling. Daarna stekker eruit en erin en dan kijken of het wat doen? Kan je niet telnetten, dan denk ik dat ie aardig overleden is.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• DJFliX
Tropos schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:37:
Heb je 'm aangesloten met de bijgeleverde adapter? Zo neen, uiteraard de correcte adapter proberen. Je zou het modem ook nog eens op een andere stroomgroep kunnen testen. Doet ie ook daar niet, is ie idd defect.

Ik heb overigens een paar maanden geleden hier een topic gelezen van iemand die een aantal oude defecte 510's met andere voltages heeft aangesloten, waarbij ze weer tot leven kwamen.
Op het geval staat 15 volt wisselspanning, en de adapter heeft dat ook, dus het zou moeten werken... ik ga ff searchen naar dat topic... thnx =D

Pagina: 1