Een Voodoo II 12mb of Voodoo Banshee 16mb ???

Pagina: 1
Acties:

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 18:43
Hey allemaal,

Ik kan kiezen tussen (nee ik kan ze niet allebij nemen ;)) een Voodoo II 12mb PCI of een Voodoo Banshee 16mb PCI welke zal ik nemen ?

PS: De voodoo II is van Creative en de Banshee is een "Metabyte wicked 3D"

Groeten,
Wild pigeon

Verwijderd

Een banshee is iets sneller maar heeft last van incompatibiliteit met sommige games. Een V2 is een add-on en kun je altijd blijven gebruiken.
Ik zou voor de 12MB V2 gaan.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Voodoo 2 is beter, vooral als je Quake enzo speelt. De voodoo 2 heeft namelijk multitexturing (en de Banshee dus niet) Zorg wel dat je een leuke 2D kaart naast je V2 hebt (een oude Matrox of S3 Virge bijvoorbeeld)

...gamen blijft leuk...

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
als je nu nog 1 pci slot over hebt, dan zou ik gaan voor de Voodoo II. Die is nl. toch vlotter als die banshee. Die voodoo kan je over een tijdje in SLI mode zetten (als je er nog een op de kop kan tikken) dan heb je 24 MB geh. Heb je geen sloten meer vrij en moet je hem ruilen tegen je standaard grafische kaart, neem dan de banshee. De Voodoo II is een add-on, de banshee standalone.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:16
Voodoo 2 kan je mooi in het 1e PCI slot zetten naast je AGP kaart. Normaal is dat slot zinloos, dus verlies je geen slot bij het plaatsen van een Voodoo2.

Voodoo2 is beter dan VB, omdat de voodoo2 een extra texturing chip heeft.

Voodoo Banshee heeft een hogere kloksnelheid, maar is toch slomer (en wordt warmer)

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op woensdag 24 januari 2001 09:05 schreef Slashhead het volgende:
Een banshee is iets sneller maar heeft last van incompatibiliteit met sommige games. Een V2 is een add-on en kun je altijd blijven gebruiken.
euhm.... banshee is trager hoor...

voodoo2 werkt idd beter en stabieler dan een banshee... ik zou de voodoo2 kopen... (nee, ik niet.. heb 'm net verkocht, maar als ik die keus moest maken dan >:))

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Ik zie dat als je een voodoo2 neemt die van metabyte is. Dat is een speciale voodoo2. Er zijn namelijk speciale drivers voor, waarmee je met 1 voodoo2 maximaal op 1024x672 (zoiets ieder geval) en met 2 voodoo2's op 1024x1024 kan spelen. (Met alle 3d-effecten!)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

De voodoo2 is inderdaad de snelste. Met de mogelijkheid van het passeren van 2 textuurhandelingen in een klokcycle is de V2 favoriet boven de BAnshee....

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

die banshee kan natuurlijk wel hogere resoluties aan.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

gozer die ik ken heeft de v2 gekoppelt met een gforceIIgts en werkt prima>:) dus je kan hem in tha future denk ik ook nog gebruiken:?
gewoon voor die v2 gaan:7
Pagina: 1