[gigabyte moederbord] Award bootblock bios

Pagina: 1
Acties:
  • 638 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een computer hier met een AMD Athlon 2200 xp+, gigabyte 7V400MF moederbord, 512 mb geheugen, club3d 440mx videokaart.

Als de computer opstart dan krijg ik de bios te zien van de videokaart en dan meteen biosblock.

Op het beeld komt dan Award Bios Bootblock en dan houdt het verhaal op.

Ik heb de batterij verwijderd en nu krijg ik alleen maar de bios van videokaart te zien en meer niet. Steeds krijg ik dan een reboot.

Ik heb het moederbord al eruit gehaald en een andere processor erin gezet zonder resultaat netals geheugen.

Is dit moederbord dood of kan ik deze nog onder garantie wegsturen?

Op dit moederbord zit geen dualbios.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06-2025

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Gigabyte moederborden hebben 3 jaar garantie dus de leverancier is verplicht om je moederbord terug te nemen en te onderzoeken en eventueel een nieuwe aan te bieden of het mobo op te sturen naar gigabyte zodat hun het kunnen onderzoeken....

MITS je de bon nog hebt (wat bij mij dus niet het geval is |:( ik heb ook een soortgelijk probleem met mijn Gigabyte bordje)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Als je het 'Award bios bootblock' scherm nog terug kunt krijgen kun je nog starten van floppy en vanaf daar een nieuwe bios flashen. Krijg je dat niet meer is ie stuk en mag je leverancier het oplossen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• itsalex
  • Niet online
Ik ben de dealer van het bord en de computer staat in reparatie dus vandaar de vraag. De floppy vindt die helemaal niet. En nu reboot de pc helemaal. Eerst kwam die vroeger nog soms erdoor maar nu helemaal niet meer.

Deathcythehell:
Wat voor moederbord heb je? mail me maar. Misschien dat ik wat kan doen. Officieel dan als je wil.

Ik heb al een floppy geprobeerd maar het werkt simpelweg niet.

Misschien dat ik me klant wel een vervanging aanbiedt maar liever doe ik het met garantie.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 11:52

nIghtorius

Poef!

itsalex schreef op zondag 02 april 2006 @ 18:06:
Ik ben de dealer van het bord en de computer staat in reparatie dus vandaar de vraag. De floppy vindt die helemaal niet. En nu reboot de pc helemaal. Eerst kwam die vroeger nog soms erdoor maar nu helemaal niet meer.

Deathcythehell:
Wat voor moederbord heb je? mail me maar. Misschien dat ik wat kan doen. Officieel dan als je wil.

Ik heb al een floppy geprobeerd maar het werkt simpelweg niet.

Misschien dat ik me klant wel een vervanging aanbiedt maar liever doe ik het met garantie.
De bios bootblock wil ook wel eens graag voorkomen als er defect geheugen in het bord zit. bij het opstarten word de bios "uitgepakt" naar het geheugen en daarvan word er een CRC32 berekening gemaakt.. klopt deze niet dan krijg je de "boot block bios".

dus probeer eens ander geheugen, voordat je het bord als de schuldige aanwijst. ;)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• itsalex
  • Niet online
dat zal ik morgen eens proberen. Het vreemde was wel dat het bord af en toe wijzigingen in de chipset had gedecteerd en wijzigingen in de bios en na 3 keer opstarten deed de pc het weer. Echt heel vreemd maar goede tip en ik zal het geheugen vervangen (ik heb het wel gedaan maar nog niet met helemaal nieuw geheugen).

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06-2025

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Ik heb een Gigabyte 8I915P Duo Pro..
Het gehele verhaal van mijn probleem is hier :Deathscythehell in "PC komt niet door opstartprocedure:begin..." te vinden...

Overigens is het laatste bericht wat ik geplaatst heb in dat topic niet meer van toepassing...
Het zou heel erg fijn zijn als je me ermee zou kunnen helpen want het type moederbord wat ik heb is NERGENS meer te krijgen..hij staat wel in de pricewatch bij verschillende winkels maar als je daar gaat kijken gaat het niet om de Duo Pro maar om een Pro of een Duo...of hij is gewoon uit het assortiment gehaald :(

Ik heb m geloof ik bij EMPC toen gekocht maar ik kan echt nergens meer de bon van het mobo vinden en van alle andere componenten wel..

lees het verhaal maar even en kijk maar of je iets zou kunnen doen..ik zou het kunnen waarderen.

• itsalex
  • Niet online
Offtopic:
Deathcythehell:

Mail me even voor je moederbord. kijk maar in mijn profiel. Ik kan wat voor je moederbord betekenen. Ik kan deze dan ook mee rmaen.

Ontopic:
Het moederbord gaat naar de RMA. Dus einde verhaal.

[ Voor 31% gewijzigd door itsalex op 07-04-2006 15:52 ]

Pagina: 1