Toon posts:

gif met link mailen lukt niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik stuur af en toe animated gifs naar klanten (soort nieuwsbrief), via Outlook Express. Heb er een standaard e-mail voor gemaakt, lang geleden, dus ik weet nog amper hoe, maar als je de gif aanklikte kwam je op mijn website terecht. De ontvanger kreeg ze in de tekst verwerkt, dus zonder attachement.

Om de een of andere reden krijg ik deze nu niet meer verzonden (gewone mails met of zonder bijlagen wel), ze staan wel bij sent items maar ze komen nooit aan (ook niet naar mezelf). Ook niet wanneer ik oude reeds verzonden items opnieuw verzend.
Als je de properties van de gif opvraagt in Outlook krijg je een venstertje met gegevens: picture source: mhtml:mid://00000004...blablabla

Voor zover ik weet is er aan mijn PC (winXP) of Firewall recent niets veranderd. Ben niet zo erg goed thuis in deze materie, maar als iemand me kan helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog verder wat getest: blijkt dat alles gewoon werkt, behalve ingevoegde afbeeldingen (met of zonder hyperlink, maakt niet uit) versturen. Gewone als bijlage werkt dus wel, maar niet als het ingevoegd is in de tekst...
Hoe komt dit?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 18:40 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:29:
[...]

ingevoegd is in de tekst...
Hoe komt dit?
Is dit niet een-of-andere beveiliging van je mailclient? Welke mailclient gebruik je? Als je een reeds verzonden mailtje opent; werkt de link daar dan wel? En komen de mailtjes niet gewoon vast te zitten in je spamfilter? Wellicht filtert je provider zelfs voor je?

[ Voor 15% gewijzigd door Spider.007 op 03-04-2006 19:14 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet mijn eerste post maar, lees vooral de tweede. Ik werk dus met outlook express 6 met een telenet aansluiting. ALLES werkt prima, behalve het verzenden van e-mails waarin een afbeelding is ingevoegd (dus niet als bijlage). Deze worden gewoon verzonden (staan zelfs bij verzonden items) maar komen nooit aan.
Ik heb nooit de antispam van telenet geactiveerd en het probleem blijft wanneer ik hier de antivirus en firewall uitschakel.
En ja, 'send pictures with message' staat aangevinkt.

Dakantochni????

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
bel telenet eens op en ga klagen, als je mail verstuurd die niet aankomt zijn zij daarvoor verantwoordelijk, zeker als je geen fout bericht terug krijgt.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
hey, je had gelijk, het was die verdomde antispam filter van telenet. Dit kan toch niet he, zelfs gewoon een tekstje typen en er een afbeelding bij plaatsen wordt nu plots als spam beschouwd.

bedankt voor je tijd
Pagina: 1