Hoi,
Ik probeer een filelist op te slaan in een array alleen is mijn probleem dat ik van te voren niet weet hoe groot die filelist is en dus niet weet hoe groot ik mijn array moet declareren.
Daarom dacht ik eerst het volgende te doenL
Dim filelist(100) as string
Dim k,i,,j as integer
k = 0
j = 1
For i = 0 to All_Files_in_a_folder
filelist(k) = filename
k = k + 1
if (k>(j*100))
ReDim Preserve filelist(j*100) as string
j = j + 1
end if
Next
Dit werkt echter niet in Visual Basic 2005 Express. Ik krijg de volgende foutmelding:
Error 1 'ReDim' statements can no longer be used to declare array variables. D:\Visual Basic Projects\AutoBackup\AutoBackup\Compress.vb 88 36 AutoBackup
Als ik op help klik krijg ik echter de melding dat ik Redim moet gebruiken
Weet iemand hoe ik dynamische arrays kan maken of hoe ik Redim moet gebruiken zodat het wel werkt.
Alvast bedankt voor de moeite
Ik probeer een filelist op te slaan in een array alleen is mijn probleem dat ik van te voren niet weet hoe groot die filelist is en dus niet weet hoe groot ik mijn array moet declareren.
Daarom dacht ik eerst het volgende te doenL
Dim filelist(100) as string
Dim k,i,,j as integer
k = 0
j = 1
For i = 0 to All_Files_in_a_folder
filelist(k) = filename
k = k + 1
if (k>(j*100))
ReDim Preserve filelist(j*100) as string
j = j + 1
end if
Next
Dit werkt echter niet in Visual Basic 2005 Express. Ik krijg de volgende foutmelding:
Error 1 'ReDim' statements can no longer be used to declare array variables. D:\Visual Basic Projects\AutoBackup\AutoBackup\Compress.vb 88 36 AutoBackup
Als ik op help klik krijg ik echter de melding dat ik Redim moet gebruiken
Weet iemand hoe ik dynamische arrays kan maken of hoe ik Redim moet gebruiken zodat het wel werkt.
Alvast bedankt voor de moeite
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 16:22 ]