[D70] vreemde vertraging

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Hallo mensen,

Ik heb nu bijna een jaar een D70. Alles ging prima totdat opeens het LCD scherm alleen nog maar wit bleef. Ik had hem al bijna teruggestuurd toen ie het opeens weer deed. Ik heb het ding uitvoerig getest, maar alles werkt al 2 maanden gewoon naar behoren, op 2 enkele puntjes na...

Het valt me namelijk wel op dat, wanneer ik de camera aanzet, het anderhalve seconde duurt voordat ik de eerste foto kan nemen (de cam lijkt bezig te zijn met de compact flash initialisatie, aangezien het groene lampje dan blijft branden) Volgens mij was dit eerst niet het geval.

Ten tweede, duurt het nu 1seconde voordat de 'wis-foto-knop' werkt. Voor 1 foto is dit niet zo erg, maar als je er 10 wil wissen, dan gaat 't toch aanzienlijk trager. Soms helpt het om even heen en weer te browsen tussen foto's omdat dan het wissen wel direct gebeurd...(!?)

Ook wat betreft dit reageerde de wis-knop voor zover ik me kan herinneren eerst altijd 'instantly'. Een D70S die ik laatst ff in m'n handen had kan reageerde heel consequent direct.

De geheugenkaart is een Sandisk Ultra II 1 Gb. En de camera heeft de nieuwste firmware. Ook heb ik de camera meerdere keren gereset en e.v.t nabewerking d.m.v curves uitgezet.

Nou werkt de cam dus wel gewoon, maar ik ben bang dat er misschien toch iets kapot is ofzo? Daar tegenover staat het gedoe om 'm op te sturen en ik 'm waarschijnlijk gewoon weer terugkrijg omdat alles wel gewoon werkt... (+ e.v.t onderzoekskosten enzo)

Wat is wijsheid?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
Uh... andere geheugenkaart ff proberen...?

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Wijsheid is opsturen. Nog niet kapot blijkbaar, maar wel serieuze kuren. Elektronica houdt het voor de gewoonte om direct na verlopen van de garantieperiode echt stuk te gaan en dan mag je dokken van Inca.

iR Profiel

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Eerst testen met andere kaart, dan pas opsturen. Je hebt hem nog net geen jaar dus dat moet kunnen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou het inderdaad ook even met een andere CF kaart proberen om zo uit te sluiten dat het aan je CF kaart ligt. Als het dan nog zo traag gaat allemaal zou ik hem direct opsturen, nu je nog garantie hebt. Het is misschien nog niet kapot, maar 't is wel hoogst irritant en ik kan me voorstellen dat je vertrouwen in de cam ook wel erg laag is als hij zulke kuren vertoont. Het is natuurlijk gewoon wachten tot hij echt kapot gaat en als dat net buiten garantie is, is dat toch sneu aangezien je het aan zag komen :)

Als je trouwens gewoon consequent kunt aantonen dat hij erg traag is met iedere CF kaart, zul je je cam vast niet ongerepareerd terugkrijgen, zij merken dat ook. Zeker als je een andere D70 ernaast houdt en de verschillen in snelheid met dezelfde CF kaart aantoont, lijkt me dat ze het wel gaan fixen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 02-04-2006 17:11 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Undertaker2
Ik heb het even met een andere CF geprobeerd en krijg precies dezelfde resultaten.
Maargoed, ik begrijp dus dat die vertragingen niet normaal zijn, in de zin van dat er meer mensen zijn bij wie 't zo werkt?

Aangezien ik nog 10 dagen garantie heb stuur ik 'm toch maar terug naar Konijn. Better safe than sorry :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Maak ook even contacten van je objectief en die van de lens mount op je body ff schoon. Idem met contact puntjes van je accu en die richting camera zelf en die van je flitsvoet.

Overigens kun je een deffect altijd melden binnen de garantie periode aan je leverancier. Daarna kun je hem tot een 2 maanden daarna laten repareren. Een winkel is dan altijd op de hoogte van het deffect van jouw cam. Meld zoiets dergelijks wel op een officiële manier, zodat je jezelf kan indekken.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Zal misschien een firmware upgrade naar een d70s de problemen kunnen verhelpen?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• Undertaker2
De nieuwste firmware heb ik er lang geleden al opgezet en zelfs recent nog opnieuw geflashed... Verder heb ik hier 2 objectieven... die ook beiden niks aan de vertragingen veranderen.

Ik zal even melding maken van het feit dat er een probleem met de cam is en 'm morgen opsturen.

Bedankt voor de tips!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb je de contactpunten schoongemaakt? Dit heeft bij mij al vaker bij vreemde problemen de oplossing geboden...

• Undertaker2
Even een kick... ik heb de camera terug van de reparatie. Het lichtmeetelement is vervangen....

Het vervelende is dat de problemen er nog steeds zijn. En dan gaat het me met name even over de vertraging bij het nemen van een foto. Ik heb even gekeken wanneer dat nou precies gebeurd:

Wanneer de camera 10 seconden niet in gebruik is, gaat de lichtmeter uit. Wanneer de ontspanner half ingedrukt wordt gaat de meter weer aan en focussed de camera. Echter lijkt het alsof de geheugenkaart op dat moment opnieuw wordt geinitialiseerd (het groene lampje blijft anderhalve seconde branden). Het duurt (nadat de camera gefocussed heeft) dus anderhalve seconde voordat de foto kan worden gemaakt…

Mijn vraag is of deze her-initialisatie van de geheugenkaart bij jullie ook gebeurd nadat de lichtmeter weer aanspringt wanneer je de ontspanner half indrukt? (groene lampje gaat branden)

Zo ja, dan is 't een 'feature' en dan laat ik die andere vertraging bij 't wissen van een foto maar voor wat 't is... Zo nee, dan is 't dus een 'bug' en ga ik maar weer mailen naar Konijnenberg :)

p.s
Contactpunten zijn schoon.. heb ook andere lenzen geprobeerd...

[ Voor 6% gewijzigd door Undertaker2 op 02-05-2006 11:52 ]

Verwijderd

Heb je ook ander geheugenkaartje geprobeerd?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Uhmz, d'r is ook een optie dat je zonder geheugenkaartje erin foto's kan nemen. doet hij het dan ook?

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-01 09:38
Stel je vraag eens op deze site.
Daar zitten veel D70 gasten die je kunnen helpen.
http://forums.dpreview.co...rum.asp?forum=1034&page=2

• Undertaker2
julius schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 20:40:
Uhmz, d'r is ook een optie dat je zonder geheugenkaartje erin foto's kan nemen. doet hij het dan ook?
Nee, dan doet ie het wel 'instantly' ...

Ik zal dat forum ff checken

• Marco
  • Laatst online: 30-01 17:48
Zijn alle pennetjes van het CF-slot nog recht?
Het komt wel eens voor dat er een paar tegen elkaar zitten, en dan heb je dus kortsluiting.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je je camera wel opgestuurd met de CF erin, ik zie ook nog steeds geen antwoord op de vraag wat er gebeurt met een andere CF. Overigens ik weet niet waar je woont maar je kan ook rechtstreeks naar Inca gaan mijn ervaring is dat je Cam dan in 4 dagen weer kan ophalen. Mijn ervaring tot nu toe met Inca is top service.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Marco
  • Laatst online: 30-01 17:48
Frogmen schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:29:
Heb je je camera wel opgestuurd met de CF erin, ik zie ook nog steeds geen antwoord op de vraag wat er gebeurt met een andere CF.
Undertaker2 schreef op maandag 03 april 2006 @ 00:33:
Ik heb het even met een andere CF geprobeerd en krijg precies dezelfde resultaten.
;)

• Undertaker2
Er zijn vast mensen hier met een D70.... misschien kan iemand even de proef op de som nemen? 't zou natuurlijk kunnen dat 't gewoon zo hoort...? :?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik zou hem nogmaals met een duidelijke klachtenomschrijving retour sturen. Dit is naar mijn idee niet normaal. Mijn D70 reageert instantly bij het nemen van foto's én verwijderen/browsen.

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-01 09:38
Heb je de kaartjes geformateerd?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

da's ook een goede, incam geformateerd. niet dmv een externe kaartlezer. Dan schijnen die kaartjes veel langer mee te gaan. Vraag me niet hoe het kan..

• Undertaker2
Kaartje is in-cam geformatteerd... Morgen hoor ik via foto konijnenberg van Inca hoe 't zit...

Pagina: 1