Toon posts:

help! Tiger Help-applicatie hangt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De systeem help applicatie van Tiger werkt bij mij niet meer. Ik heb van de Apple store de laatste versie van Tiger geïnstalleerd op mijn iMac, met volledig wissen van de harddisk (geen upgrade van Panther dus).
Iemand een idee hoe ik Help opnieuw aanzwengel of herinstalleer. Is er een repair functie oid?

Wanneer ik appel-? toets krijg ik een leeg window. Als ik dan op het huisje klik kan ik meerdere sub-helps kiezen. Maar kiezen heeft geen zin - het window blijft leeg. Een trefwoord intoetsen leidt tot een zoektocht zonder resultaten (en zonder eind).

Iemand die kan helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Aha heb het zelf gevonden. Op Apple support staat hoe je de cache folder van Help Viewer kunt hernoemen/verwijderen om je help viewer weer aan de praat te krijgen. Dat werkte.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37

JaQ

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 16:04:
Aha heb het zelf gevonden. Op Apple support staat hoe je de cache folder van Help Viewer kunt hernoemen/verwijderen om je help viewer weer aan de praat te krijgen. Dat werkte.
Zou je dan of een link kunnen geven, of je zoektermen kunnen geven? (na de laatste update werkt mijn help ook niet meer :( )

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 20:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

~/library/caches/com.apple.helpui wegmikken, uit m'n hoofd

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25667

gewoon zoeken op blank help

sim-pel

[ Voor 49% gewijzigd door Bezulba op 02-04-2006 18:16 ]

blup

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37

JaQ

eendje schreef op zondag 02 april 2006 @ 18:15:
~/library/caches/com.apple.helpui wegmikken, uit m'n hoofd

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25667

gewoon zoeken op blank help

sim-pel
thx!

Voor mij waren de zoektermen even niet zo duidelijk, maar misschien dat ik wel te moeilijk dacht of zo. Als je het weet is het in ieder geval sim-pel (en tot die tijd is het irritant ;))

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me