[Ervaringen] Lidl TARGA Ultra AMD 64 3700+

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:57
Op 23 maart 2006 had verkocht de LIDL de TARGA Ultra AMD 64 3700+ voor EUR 1049,=
Volgens de sticker op de computer zelf is het type: Targa Ultra AN64II 3700+

In dit topic kunnen de gebruikers van deze zeer complete PC hun positieve en negatieve ervaringen of tips uitwisselen. Zodat wij allen meer plezier aan dit systeem kunnen beleven.

Nog even de specificaties:
Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/C1256C790050C7BC/images/AT.06_3270/$file/06_3270_b.jpg
AMD® Athlon™ 64 3700+ met Hyper-Transport 1000 en QuantiSpeed, Socket 939,
EKL super Silent-Cooler
ASUS® A8N-E Full-ATX moederbord, nVidia® nForceTM4 Chipset

Digitaal TV-kijken:
Meer programma’s en betere beeld- en geluidskwaliteit
Analoge TV + Radio Tuner

ATI RADEON
X 1600 pro AVIVO, 256 MB DDR, DirectX® 9.0, Double Monitoring, PCI Express,
Analog OUT en DVI-I OUT

Samsung Werkgeheugen:
1024 MB, DDR400 RAM (2x 512 MB DUAL MEMORY)

Seagate Harde schijf:
300 GB, Supersnel 7200 p/min, 8 MB Cache, SATA aansluiting

16x DVD Multinorm:
LG® DVD-ROM: 16x DVD, 48x CD-ROM

LG® Multinorm Dual Layer (8,4 GB) lightscript technology:
16x DVD+R, 16x DVD-R, 8x DVD+RW, 6x DVD-RW,
8x DVD+R Dual Layer, 4x DVD-R Dual Layer, 48x CD-R,
32x CD-RW, 48x CD-ROM, 16x DVD-ROM, 5x DVD-RAM

[ Voor 4% gewijzigd door MaxLaadvermogen op 03-04-2006 08:49 . Reden: betere weergave ]

• MaxLaadvermogen
Systeem HANGT en BEELD wordt ZWART :(

Zodra mijn systeem ook maar enigzins (grafisch?) wordt belast bevriest het en springt mijn scherm op zwart, het lijkt in een soort "suspend" mode te gaan. Het systeem is vervolgens op geen enkele wijze meer te activeren en moet met de aan/uit schakelaar worden herstart.

Ik heb inmiddels de nieuwste ATI drivers (Catalyst 6.3) voor Windows XP Media Center geïnstalleerd, maar dit heeft geen merkbare verbetering gegeven.
Het lijkt er op dat de communicatie met de monitor (Medion 15" TFT, MD1644AO) niet lekker loopt, want zodra ik met de muis door een scherm ga scrollen begint het beeld te vertekenen en raakt het
verstoord. Bij door-scrollen slaat het systeem dan meestal vast.
Ook het weergeven van bewegend beeld loopt niet lekker, de TV weergave is sterk geblokt en niet om aan te zien. Films gaan ook al snel haperen.
Wanneer ik in het Catalyst Control Center de 3D weergaven test zie ik allerlei "driehoekige" zwarte vlakken door het beeld schieten, het beeld wordt duidelijk niet goed opgebouwd. Het uitvoeren van deze 3D tests leidt onherroepelijk tot een vastloper en een zwart scherm.

Zijn er meer gebruikers met vergelijkbare problemen??

Wat zou ik hier aan kunnen doen??? :?

Verwijderd

te warm lopen videokaart?
voeding te zwak om vollast te trekken?

gewoon terugbrengen, die zit zeker nog in garantie en dus geen moeite voor doen. (voor dezelfde prijs steek je dat systeem trouwens zelf samen, dus zo'n ramp is het zeker niet om het terug te brengen)

• MaxLaadvermogen
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 17:21:
te warm lopen videokaart?
voeding te zwak om vollast te trekken?
Lijkt me niet zo voor de hand liggen dat de voeding onvoloende is, dan zouden er veel meer gebruikers last van moeten hebben. Tenzij het exemplarisch is natuurlijk.
Hoe kan ik dit eventueel testen?
gewoon terugbrengen, die zit zeker nog in garantie en dus geen moeite voor doen. (voor dezelfde prijs steek je dat systeem trouwens zelf samen, dus zo'n ramp is het zeker niet om het terug te brengen)
Terugbrengen is mogelijk, maar wel een erg gemakkelijke oplossing. Kan het niet 'gewoon' een software/driver conflict zijn? En zoja, hoe kan ik daar dan achter komen?

[ Voor 18% gewijzigd door MaxLaadvermogen op 03-04-2006 08:50 . Reden: aanvullingen ]