Toon posts:

problemen met videokaard na reinstall van windows

Pagina: 1
Acties:
  • 714 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik heb gisteren windows opnieuw moeten installeren omdat ieder programma (dus ook word, systeemherstel etc etc) vastliep. maar nu lijkt het alsof mn videokaard niet mer in mn computer zit, als ik dxdiag intype bij uitvoeren en bij Beeldschermkijk zie ik niet wat voor beeldscherm en videokaard ik heb! als ik de drivers van mn videokaard (Geforce 5200+) wil installeren zegt ie "Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw hardware. Het installatieporgramma gaat nu afsluiten.". ik weet niet welk stuurprogramma ik mis! ik heb DirectX al een paar keer over nieuw geinstalleerd maar niks helpt!
weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik het kan oplossen?

alvast bedankt :)

Verwijderd

Je zult de driver van je videokaart moeten installeren.
Als het goed is heb je die bij je videokaart gekregen.
Mocht je de cd niet meer hebben, kun je de driver van de site van nvidia site downloaden!
Succes ermee! :)

Verwijderd

Topicstarter
tsja dat is het probleem nou juist, ik heb em een paar keer geprobeerd te installeren via de site en de cd maar dan krij ik dus deze melding "Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw hardware. Het installatieporgramma gaat nu afsluiten." en sluit ie af en kan ik em dus niet installeren. :(

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
kijk eens bij start -> configuratiescherm (mits je in klassieke weergave zit). Kijk of er een onbekende VGA controller op zit. Als die er niet is, dan moet je even de standaard drivers verwijderen in je hardware lijst. Want je kaart zit er wel degelijk.

Maar je scherm doet het dus wel :S

edit: Msschien AGP drivers van je mobo?

[ Voor 8% gewijzigd door LiquidT_NL op 03-04-2006 10:38 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

LiquidT_NL schreef op maandag 03 april 2006 @ 10:37:
kijk eens bij start -> configuratiescherm (mits je in klassieke weergave zit). Kijk of er een onbekende VGA controller op zit. Als die er niet is, dan moet je even de standaard drivers verwijderen in je hardware lijst. Want je kaart zit er wel degelijk.

Maar je scherm doet het dus wel :S

edit: Msschien AGP drivers van je mobo?
Iets dergelijks zit ik ook aan te denken. On board VGA-kaartje dat nog aan staat in BIOS? Of dat ie standaard de PCI pakt ipv de AGP?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik heb dat ook wel eens gehad hij zegt dan zoiets als bijv eizo f931 monitor on ... en dan staat er niks.

Probeer even moet de device manager je videokaart op te zoek aka beeldadapter dan even handmatig een driver selecteren die windows in zijn database heeft.

zoek naar standard beeldadapter ofzo die pakt windows altijd als ie geen driver heeft als dat gelukt is installeer dan je driver opnieuw van bijv nvidia dan zal die het denk ik wel weer doen.

Verwijderd

Topicstarter
wat LiquidT zei, sinds gisteren doet mn hele beeldscherm het niet meer als ik em opstart met die videokaard erin, de computer is wel goed opgestart maar ik heb geen beeld. sluit ik het beeldscherm aan op een oude videokaard of de videokaard van het moederbord dan krijg ik wel beeld.
bedankt voor jullie posts maar ik snap dr helaas geen zak van :P ik ben zo a-technish :D
weet iemand wat er nu aan de hand is?
alvast bedankt ;)

kleine edit: ik kan mn computer ook niet meer op stand-by zetten, niet dat ik dat doe maar misschien dat dat er iets mee te maken kan hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 18:58 ]

Verwijderd

misschien moet je er dan toch maar 's aan gaan denken om langs te gaan bij de lokale computerboer of een bekende computer-hobbyist... :)

als je a-technisch bent en geen enkel antwoord kunt begrijpen, heeft vragen stellen nl. niet veel zin.
Pagina: 1