[MySQL] Insert geeft lege velden in nieuwe DB

Pagina: 1
Acties:

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:41
Ik heb een server met daarop Debian. Hierop draait MySQL (MySQL 4.1.11-Debian_4sarge2-log).

In deze DB heb ik een aantal tabellen. Deze heb ik d.m.v. phpmyadmin (phpMyAdmin 2.6.2-Debian-3sarge1) naar een .sql dumpfile geschreven.

Nu wil ik deze tabellen overzetten naar een nieuwe server. Deze nieuwe server draait ook Debian en de zelfde versie van MySQL als de ouwe server.

D.m.v. phpmyadmin importeer ik vervolgens de tabellen en de data welke in die tabellen stond. Maar nu komt het probeem.

[b]Wanneer ik via een PHP script data in een tabel wil zetten zijn een hoop velden leeg.. Hier een voorbeeld van een regel uit de tabel 'text':
code:
1
INSERT INTO `text` VALUES (376, 'Tomaat', '01/04/2006', '20:00', '192.168.0.81', '', '', '', '');
De laatste 4 veldjes behoren dus waardes te bevatten welke door een PH script erin worden gezet. Op de oude server werkt dit nog steeds.

De structuur van de tabel is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
CREATE TABLE `text` (
  `id` int(4) NOT NULL auto_increment,
  `naam` varchar(25) default 'anoniem',
  `datum` varchar(10) default NULL,
  `tijd` varchar(8) default NULL,
  `ip` varchar(25) default NULL,
  `line1` varchar(9) default NULL,
  `line2` varchar(9) default NULL,
  `line3` varchar(9) default NULL,
  `line4` varchar(9) default NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=377 ;

P.s. de uitvoer is van PHPmyadmin..vandaar de INSERT INTO en CREATE TABLE statements..

Ik weet niet zo goed waar ik het probleem moet zoeken :/

Verwijderd

probeer
PHP:
1
INSERT INTO `text` (naam, datum,tijd,ip,line1,line2,line3,line4) VALUES ('Tomaat', '01/04/2006', '20:00', '192.168.0.81', '', '', '', '');

eens

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 15:07 ]

Verwijderd

Dit lijkt weer op een register_globals probleem.
Nouja, register_globals is in dat geval niet het eigenlijke probleem natuurlijk, maar gewoon slecht lees- en programmeerwerk.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Het lijkt me dat dat meer aan je PHP script ligt dan aan mySQL, dus hebben we denk ik een stuk meer aan de PHP code dan je data structuur ;) . En dat heeft, zoals /me zegt waarschijnlijk veel te maken met register globals :) .

DM!