Computer doet helemaal niets meer

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:12
In oktober van vorig jaar heb ik een nieuwe computer gekocht. Ik heb zelf de onderdelen in elkaar gezet en de desbetreffende webshopt heeft hem geassembleerd en opgestuurd.

Het ding heeft al die tijd prima gewerkt (mag het als je iets nieuws koopt), maar gisteren viel ineens de stroom eraf. (geen knal of brandgeur ofzo, maar ineens uit en een no-signal op het beeldscherm).

Ik denk: hup geen probleem dan zetten we hem gewoon weer aan. Niet dus, een druk op de knop leverde nog geen tikje op. Helemaal niets.....

Het is een computer met
Antec True Power 450 Watt voeding
Asus A8N5X S939 moederbord
Athlon 64 3200+ S939 processor
Sapphire X800GT videokaart
2x Seagate Barracuda 7200.8 250 GB (7200 rpm. SATA 8MB NCQ)
2x 512 MB DDR 400 MHZ geheugen (Twinmos)
Dvd brander NEC 3540
Dvd speler Lite-on

Ik heb de topics hier op got doorgestroopt, maar in al die topics hebben mensen, of een ruikbaar doorgebrandde voeding, of heeft het ding zichzelf hersteld, of doet het moederbord en de rest van de apparatuur nog iets.

Bij mij gebeurt er echter helemaal niets. En ik wil best de zooi opsturen, zodat ik nieuwe spullen krijg, maar dat gaat wat tijd kosten en ik vermoed dat niet alles kapot is dus wil ik alleen dat gene opsturen dat kapot is. Mijn dvdspeler had ik namelijk even in mijn andere computer gehangen en daar werkte het ding in ieder geval.

Vooral mijn harddisks baal ik wel van, omdat ik die hier in huis niet even kan testen op een andere computer (geen van de computers heeft SATA on board zeg maar)

Morgen ga ik als het kan even bij een vriend langs om mijn harddisks te testen, maar hebben jullie ooit zoiets gehoord?

Ik hoop dat het echt alleen mijn voeding is, want die schaf ik dan wel opnieuw aan en dan stuur ik mijn oude op voor een nieuwe.

Wat ik geprobeerd heb:
- Andere voedingskabel
- Het beestje aansluiten op een ander stopcontact

De enige manier om mijn spullen snel te testen is denk ik het aanschaffen van een nieuwe voeding, of is er een kans dat er dan (met bijvoorbeeld een kapot moederbord) weer helemaal niets gebeurd.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als je hem oktober vorig jaar hebt gekocht, dan heb je toch gewoon recht op garantie? Bel de verkoper eens, misschien dat er een monteur langs kan komen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:16

Theo

moederbord

Klinkt als een stukkende zekering in je voeding?? (of heeft Antec geen ouderwetsche zekeringen in de voedingen zitten?)

Staat de schakelaar op de voeding achterop nog wel op "aan"? (aan is I, uit is 0)

Eventueel zou je ook nog even de aansluiting van de powercables kunnen controleren en de draadjes van de reset en powerknop

Nu met WP, PV, EV en PC

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Kijk is naar je SW POWER kabel. (2 pinnig)

Deze gaat van je kast naar het moederbord.
Zit deze los of niet?

Laurens

• HCMarX
Ik heb alles al een keer los gehaald en weer vast gedaan. Zal het vanavond nog eens proberen. En de powerknop achterop ben ik familiair mee. Die had ik al geprobeerd :)

Edit:
Een voeding doormeten, zoiets zou ook mogelijk moeten zijn, maar ik ga niet zoals iemand in een ander topic opperde met een paperclip in mijn mobopower kabel zitten knoeien om te kijken of de voeding het nog doet (niet zelf in ieder geval).

[ Voor 44% gewijzigd door HCMarX op 02-04-2006 16:42 ]

Verwijderd

Waarom niet? Groene draad aan een zwarte leggen (PS_ON met GND verbinden), vervolgens met de multimeter de spanning op de verschillende uitgangen meten.

DVD/CD, HDD etc testen is een beetje nutteloos, dan gaat de PC nog wel aan hoor. Tenzij zo'n ding de hele voeding in stroombegrenzing trekt, haal gewoon alle schijfjes even los.

Anders kan het alleen maar de mobo of de PSU zijn.

• HCMarX
Naja ik ga morgen even bij een vriend langs die wat meer verstand heeft van computers dan ik. Misschien dat die me even kan helpen bij het uitzoeken of mijn voeding naar de klote is.

• HCMarX
Die vriend zei ook dat het ledje op het moederbord in principe wel brand, zelfs als je mobo verrot is. Dat is bij mij niet het geval.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:50

bonzz.netninja

Niente baffi

ben je al ingegaan op wat pven zei?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• HCMarX
Dat ga ik morgen doen, harddisks leven nog. Die heb ik vanavond bij een vriend even getest. Even kijken of zij me kunnen helpen.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik zou zeggen hang de voeding van je vriend eens aan je pc, dan zal hij het waarschijnlijk wel weer doen. En als het je voeding niet is zijn het denk ik de spannings regelaars op je mobo. (meestal kleine vierkante blokjes)

• HCMarX
Zijn voeding kan ik niet zo maar even uit zijn kast halen, maar ik heb goed nieuws. Ik heb inmiddels een coolermaster Extreme Power 380W gekocht en die hangt er nu in. En het werkt, want dit is mijn eigen pc.

Ik had vanochtend ook iemand die winkel aan de telefoon en die wist me te melden dat ik het op kon sturen en dat ze dan alles zouden onderzoeken en vervangen waar nodig. Daar was ik natuurlijk ook wel van uit gegaan, maar dan kan het wel eens lang duren, dus ik heb zelf even een tijdelijk (maar wel enigzins verantwoorde) voeding gekocht. En als ze mijn Antec gemaakt hebben of een andere opgestuurd hebben dan hang ik die er wel weer een keer in.

Goed nieuws dus. Bedankt voor de suggesties, en misschien dat dit topic andere mensen kan helpen die ook een falende computer hebben. Het is niet echt een gangbaar probleem volgens mij, maar in dit geval lag het dus aan de voeding.

Pagina: 1